Sabtu, 1 Disember 2012

07 di langkap - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


Almond <b>Langkap</b> - Kuih Bangkit Makandak

Posted: 12 Aug 2012 06:48 PM PDT

RM22.00

Kenapa pergi Ke London untuk mencari Almond, seandainya di Langkap pun ada. Almond Langkap ini dibuat oleh anak Mak Andak. Berharga RM22.00 sebalang. Sekiranya anda semua merasai Almond Langkap ini, anda akan tahu kenapa ianya berharga RM22.00.

Biar Rahsianya diberitahu, Sememangnya Almond Langkap ini sangat sedap rasanya.. Jadi Jangan Lepaskan peluang untuk menikmati, tambahan pula aidilfitri yang semakin menjelang tiba ni.

tags: Almond Langkap

07 di parit buntar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di parit buntar - Google Blog Search


mediaumno MENGINGATI MANGSA FERI KARAM <b>DI PARIT BUNTAR</b>

Posted: 14 Sep 2012 12:00 AM PDT


13 September mungkin seperti hari-hari lain yang berlalu, tetapi pada tahun 1972, hari ini adalah satu tragedi yang telah melumpuhkan seluruh Parit Buntar kerana peristiwa feri karam yang membawa pada kematian 27 orang di mana 25 daripadanya adalah pelajar sekolah. Sungai Kerian menjadi saksi kejadian tersebut dan lebih menyedihkan kedengaran tagisan dan jeritan budak sekolah yang terperangkap dalam van sedikit demi sedikit hilang ditelan arus deras dalam peristiwa feri karam 40 tahun yang lalu seolah-olah baru berlaku.
Hari ini Bandar Bharu (Kedah) dan Parit Buntar (Perak) dipisahkan dengan Sungai Kerian, bezanya 40 tahun yang lalu perhubungan antara dua pekan kecil ini ialah melalui feri tarik yang diikat dengan sistem pulley dan ditunda oleh bot kecil dari belakang. Kesibukan feri ini selalunya ialah pada waktu anak-anak ke sekolah kerana itu sahaja yang menghubungkan antara Bandar Bharu dan Pekan Parit Buntar. Semasa peristiwa itu berlaku hari ini, hujan dikatakan lebat dan arus sungainya deras sehingga salah satu tali yang memastikan keselamatan supaya feri tidak dipukul arus putus. Semasa itulah muncung feri mula tercuram sedikit demi sedikit sehingga bas yang berada di atas feri secara perlahan-perlahan menjunam ditelan arus deras. Kisah van yang terkunci dan tidak dapat dikeluarkan mereka yang berada di dalam sedangkan orang lain yang berada di kedua belah sungai hanya dapat melihat dari jauh menambahkan kepiluan kisah ini.
Pagi tadi saya menghadiri majlis memperingati 40 tahun peristiwa tersebut dan menandatangani kehadiran tanda sokongan dan simpati. Seorang anak muda yang berpakaian segak duduk di belakang saya. Seorang wartawan India membisikkan kepada saya "tu lah cucu Anamalay, pengendali feri yang telah mengorbankan dirinya untuk menyelamatkan mangsa-mangsa karam" Selesai majlis saya bersalaman dengan anak muda ini dengan memulakan kata-kata semangat "I'm proud of your grandfather". Kisah lelaki India ini menjadi lagenda di kalangan mereka di Parit Buntar. Sebenarnya kisah ini dimaklumkan kepada saya oleh Siva (orang kuat Hindraf semasa PRU 12) sejak 2008 lagi, tetapi oleh kerana kesibukan urusan lain inisiatif mengenangkan peristiwa ini tertangguh. Sehinggalah 2012 apabila saya diwawancara oleh akhbar The Malay Mail beberapa hari lalu yang membuat liputan peristiwa ini dalam muka tengahnya hari ini, tragedi tersebut menjadi agenda saya yang tertangguh. Saya hadir dalam majlis peringatan 40 tahun pagi tadi untuk menyatakan sokongan saya kepada usaha mengumpul sejarah ini bagi pengajaran generasi hari ini. Saya juga difahamkan beberapa orang yang bertungkus lumus menyelamatkan mangsa turut dianugerahkan oleh YDPA ketika itu pingat Hang Tuah atas keberanian mereka. Bagi saya kisah ini menakjubkan di sebalik kesedihan tragedi yang menimpa rakyat di Parit Buntar ketika itu.
Walaupun kehadiran saya tidaklah secara resmi dijemput tetapi sambutan kedatangan saya disambut oleh jawatankuasa dengan penuh mesra malah saya diberi ruang untuk berucap. Berlatarbelakangkan Sungai Kerian di sebelah kiri saya, ucapan ringkas saya cuba mencungkil nilai keperwiraan di sebalik kesedihan tragedi untuk dijadikan semangat kepada hadirin yang mendengar. Saya juga menegaskan supaya pihak Majlis Daerah Kerian memberikan tapak untuk dijadikan memorial supaya peristiwa ini kekal sebagai memori kepada penduduk di sini. Majlis bertafakur sejenak dengan iringan pancaragam sekolah untuk mengingati mangsa terkorban. Selesai majlis saya bertemu dengan persatuan masyarakat sivil Parit Buntar yang mengambil inisiatif mengumpul bahan-bahan cerita malah mereka mahu mendirikan replika feri karam sebagai menghidupkan suasana tragedi itu. Saya menyatakan sokongan dan menghulurkan tangan untuk membantu demi rakyat Parit Buntar.
Suratkhabar Malay Mail telah mengambil inisiatif dua muka surat tengah memaparkan gambar-gambar yang menyayat hati dalam tragedi tersebut bagi memperingati 40 tahun sejak peristiwa itu berlaku, syabas saya ucapkan malah cucu Anamalay memberitahu tahu program Astro "My Hometown" telah memaparkan tiga siri peristiwa tersebut. Walaupun ia tragedi tetapi mengingati semula 40 tahun itu adalah sebagai mengingati detik pilu dan kesedihan yang diratapi oleh seluruh rakyat di negara ini, khususnya warga Parit Buntar dan Bandar Bharu. Pagi tadi adalah imbauan silam, walaupun semasa itu saya masih kecil tetapi hari ini sebagai Ahli Parlimen saya merasakan seolah saya berada dalam detik-detik itu. Semoga roh mereka berada dalam ketenangan.

07 di seri manjung - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri manjung - Google Blog Search


Jawatan Kosong Retail Supervisor <b>di</b> AEON <b>Seri Manjung</b>, Perak

Posted: 28 Nov 2012 05:36 AM PST


MattressCiti (M) Sdn Bhd (Dunlopillo Suite & MattressCiti)

MattressCiti incorporated in Ipoh Malaysia since 2010, heavily involved in the living lifestyle improvement industry. MattressCiti setup is to be a different kind of mattress retailer; with well trained professional and knowledgeable mattress specialists to serve our value customer that enable the great night's quality sleep. With a large selection of quality, brand name bedding products and competitive pricing, MattressCitiis the perfect place to save both time and money.

Retail Supervisor
Jawatan kosong di Perak – AEON Seri Manjung

Responsibilities:
To ensure company achieve it's business targets for outlet
To implement and execute sales and marketing strategies planned by Managing Director.
To manage a group of sales team inclusive and motivate them to serve customers with outstanding service, relevant product recommendations and demonstrations
Good leadership and excellent interpersonal skills
Monitor sales collection and goods deliver.
Auditing stock : Prepare stock report and sales report.
Provide feedback on customer demand and complaint.
Any other relevant job functions as and when required.

Requirements:
Candidate must possess at least a Primary/Secondary School/SPM/"O" Level, Higher Secondary/STPM/"A" Level/Pre-U, Diploma, Advanced/Higher/Graduate Diploma, any field.
Required language(s): Bahasa Malaysia, Chinese, English
At least 1 year(s) of working experience in the related field is required for this position.
Applicants must be willing to work in AEON Seri Manjung.
Preferably Senior Executives specializing in Sales – Retail/General or equivalent.
Ability to work under pressure with minimum supervision.
Computer literate.
Must be willing to work overtime if needed.
Must be willing to work on weekends, shift and on public holiday.
Full-Time position(s) available.

Interested applicants, please email your updated resume to Please Login or Register to apply this job online., stating your availability, current and expected salaries.

We regret that only shortlisted candidates will be notified.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 2012:

07 di teluk intan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di teluk intan - Google Blog Search


Rawang - Pantai Remis - Bagan Datoh - <b>Teluk Intan</b>

Posted: 06 Nov 2012 10:41 PM PST

Sesungguhnya, aku antara manusia paling bahagia di muka bumi di saat ini. Dengan limpah kurnia dan rahmat-Nya, aku masih kekal tersenyum. Tersenyum walau dalam apa juga keadaan sekalipun kerana aku sentiasa dikelilingi mereka yang mengasihi aku. Penawar segala duka. 
Selagi aku ada bersama mereka atau mereka ada bersama aku, tiada kedukaan bisa mendakapku. Insya-allah. Umi dan abah, Along dan Ayuz, Miqhail dan Mierza, ipar-ipar, juga sahabat-sahabat sekalian. Walau sebesar mana ujian dan dugaan dari Allah, pasti dapat aku tempuh. Benar, masih ada yang berbaki di hati tetapi aku biarkan ia pergi dalam ketenangan diiringi sedekah terindah Al-fatihah.
Sejak dari kecil, aku tahu cara untuk menghiburkan hati. Aku juga tahu, betapa berdosanya meratap sebuah pemergian. Aku harus kuat untuk hari mendatang. Masih ramai di sini bersamaku. Mereka adalah alasan paling kuat untuk aku terus tersenyum. Senyum menghadapi masalah serta kesabaran mengharungi ujian pasti diberikan ganjaran. Kemanisan. Itu janji Allah.
Aku akui, dugaan ini adalah paling besar pernah terjadi dalam hidupku. Aku juga percaya, akan ada lagi ujian lebih besar dari ini di satu hari nanti. Aku bersedia. Insya-allah.
Sepanjang hujung minggu lalu, aku dibawa keluar dan membawa diri keluar! Hahaha.
Sejak awal lagi, si Azwa (sahabatku yang sedang rajin berBlog) 'menculik' aku dengan izin umi dan abah untuk tenangkan fikiran di Pantai Remis. Perancangan awal, mahu berjalan di tepian pantai sambil bermain-main manja dengan gigi ombak. Malangnya, sebaik tiba bukan itu yang berlaku. Air sedang surut. Tiada pasir putih sebaliknya kulit-kulit kerang (menurut umi, itu bukan kulit kerang tetapi Remis) yang mengalami proses pereputan di tepian pantai. Azwa nekad, dia tetap berjalan dengan kaki yang telanjang (berkaki ayam ya!) Aku? Tidak mahu mengikut jejaknya kerana, sakit kakiku! Hahaha. Manja? Anggap sahajalah begitu. Lama nak pakai kaki ni!!! 
Agak lama juga di Pantai Remis ini. Sambil menunggu air laut pasang, Azwa pun memesan makanan. Haish. Begitulah rezeki aku pada hari Sabtu. Banyak makanan yang dipesan. Ada yang mampu aku telan dan ada yang hanya mampu aku ucapkan salam. Selesai menyentap, perjalanan disambung semula. Seronoknya. Hanya Allah sahaja yang tahu. Lebih seronok lagi, apabila kami singgah di masjid yang baru sahaja selesai dibina. Sungguh tenang. Allahu Akbar!
Jadi, aku sangat berterima kasih dengan Azwa kerana meluangkan masa sepanjang hari untuk bersama. Segala gambar di Pantai Remis aku ambil dari blog Azwa. Selain bergambar dan berjalan sepanjang Pantai Remis kami turut berkongsi cerita dan macam-macam yang dibualkan. Oh ya, ada juga bungkusan dikembalikan. Bungkusan itu telah aku sedekahkan kepada salah satu kedai aksesori yang mana kebetulan kami singgah untuk membaiki 'skirt bumper' kereta Azwa yang longgar. Baki isi yang lain, sudah aku koyak-koyak dan buangkan ke dalam tong sampah. Hehehe.
Hari berikutnya pula, teringin rasa di hati untuk memandu dengan jarak yang jauh. Aku ajak umi dan abah temankan. Bukan takut pergi sendirian, cuma khuatir tak nampak jalan kembali ke rumah semula. Hmm.
Awalnya, aku ingin memandu sehingga ke Sungai Besar. Berhenti berehat untuk makan soto atau ayam goreng mamak kegemaran umi dari Sri Kassim. Setelah selesai isi perut, aku beritahu abah yang aku mahu terus memandu hingga Teluk Intan. Abah tak benarkan sebab hari pun sudah mendung. Takut tersekat dalam banjir. Tetapi umi berikan kebenaran dan menyokong aku. Dalam keberatan, abah menurut sebab yang penting, aku pandu! Lalalala...
Memang benar. Sepanjang perjalanan dari rumah aku di Bandar Tasik Puteri Rawang, sehinggalah ke Bagan Datoh. Tidak ada satu pun kawasan yang permukaan jalanraya kering. Basah dengan takungan air hujan. Oh ya, bagaimana pula boleh sampai ke Bagan Datoh sedangkan tujuan aku hendak ke Teluk Intan? 
Tatkala sampai di persimpangan Teluk Intan/Setiawan dan Bagan Datoh, tergerak di hati untuk pergi ke Bagan Datoh. Mungkin kerana aku seringkali mendengar namanya tetapi tidak pernah lagi menjejakkan kaki ke sana. Hujan masih menimpa bumi dan aku teruskan memandu. Tidak laju kerana peka dengan kehadiran AES (ya, aku sedar ia hanyalah satu propaganda!) Lagi pun, aku memandu tanpa tujuan. Perlukah aku memandu laju? Tidak. Aku mahu meninggalkan bebanan dan bukan memikul bebanan!
Sampai di Bagan Datoh, rasa tenang terus mendakap. Cuma satu yang buat aku takut. Jeti di tepi kuala. Airnya sungguh deras dan bergelora. Aku tinggalkan gelora itu kerana hakikatnya, gelora dalam hati lebih hebat lagi! Tidak sempat enjin Lolly sejuk, aku kembali memandunya sehinggalah berhenti di Teluk Intan. Di Teluk Intan, aku berhenti seketika. Mencuci pandangan mata. Cuaca masih berduka. Biarkanlah sahaja. 
Di sini, sempatlah aku merembat beberapa keping kenangan. Berehat setengah jam dan aku mulakan kembali pemanduan. Sebelum sampai ke Rawang, sempat berhenti di Tapah untuk membawa pulang buah tangan. Petai! Hahahaha. Abah memang sangat tahu kegemaranku. Makanan yang membuatkan mulut berbau tetapi bukan hati ya! Aku sangat suka petai. Pulang ke rumah, ada dua resepi sudah melekat di mindaku. Udang masak sambal petai dan juga jeruk petai! Wah wah wah.... bahagianya hidup!
Tepat waktu maghrib, akhirnya aku, abah dan umi tiba di Rawang. Rumah itu adalah syurga abadi duniaku. Mustahil untuk aku berpisah lama dengannya. Mustahil juga aku melupakannya. Selagi mereka dan rumah itu memerlukan aku, tidak akan lagi aku berfikir untuk meninggalkannya!

* Bersyukur dengan setiap ujian dan dugaan yang diturunkan Allah kerana ia membuatkan aku terus rapat dan berjalan dalam lindungan-Nya. Aku diuji untuk melihat tahap keimanan dan kasihku pada-Nya. Insya-allah, hati ini tabah dan iman ini terus kuat! Amin...

07 di ipoh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di ipoh - Google Blog Search


cOraT cOret NusHA : Durian Pancake / Durian Crepe <b>di Ipoh</b>

Posted: 05 Nov 2012 04:32 PM PST

Aku tak sure durian pancake dan durian crepe adalah 2 nama yang sama dan rasa yang serupa. Tapi disebabkan aku tergoda dengan durian crepe orang lain, maka ku cari gak ala-ala gitu. Dan ia ada di sekitar office aku. Suka suka.
Lokasi : Sweet Chat Cafe, AEON Station 18
Lot G61 No 2 Susuran Stesen 18, Ipoh, Perak

Harga : RM 8.90 untuk 3 pcs


Yang gambar ke 2 korang yang duk area Ipoh, Batu Gajah dan kawasan berdekatan boleh order pada Sis Lyiana Tamiza. Aku sendiri belum try tapi ini aku jumpa dalam fb ya. Nampak lebih menyelerakan dari gambar pertama. Nyummmy!
# Oh ya, aku ada terbaca resepinya, nampak simple. Bagi yang tak gemar durian boleh gantikan dengan jagung manis. Menarikkan?

guna AKAL berfikir,guna HATI merasa dan guna JARI meluahkan ^ ___ ^

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Our SG Conversation @ <b>Bukit Merah</b> Library

Posted: 24 Nov 2012 12:45 AM PST

Photos:

Welcome to Our SG Conversation @ Bukit Merah Community Library!

To start things off, everyone went up on stage and grouped themselves into their respective areas of residence, after which they took turns introducing themselves.

The facilitators kept the atmosphere relaxed, informal, and lighthearted.

Introductions!

Singaporeans from all walks of life came together.

Small group discussions underway.

A look at some of the issues the participants discussed.

OSC member Tan Chuan-Jin listening in on one of the group conversations.

OSC member Tan Chuan-Jin pitches in as well.

It is great to see Singaporeans coming together to exchange ideas and sharing their commitment to creating a shared vision for Singapore.

Lively discussion carried on throughout the session.

Everyone doing their part during the activity to create the headlines for 2022.

Giving free reign to creative ideas.

We're happy to see that everyone enjoyed the activity!

Group photo! Check out the camaraderie.

Proud of their work of art. Is this going on your Facebook?

Group shot #2.

Presentation of their headlines.

Talking about next generation of Singaporeans.

Sharing their group's ideas.

Participants enjoying the discussions.

The energy from the groups' presentations was awesome!

OSC member Tan Chuan-Jin shares his final thoughts on the session.

OSC member Tan Chuan-Jin answers some of the feedback he picked up while listening in on the various groups.

Our resident artist recording the session's discussions.

We'll share the completed graphic once it's ready. Thanks for viewing!

Do check out OSC member Mr Tan Chuan-Jin's personal thoughts on this session here

Mandi bersama anak <b>di Bukit Merah</b> laketown Waterpark - Norizwan

Posted: 22 Nov 2012 07:49 AM PST

Cerita bercuti bersama keluarga ini sudah lama berlalu, Saya cuma teringat anak saya suka sangat mandi manda di Bukit Merah Laketown Waterpark pada 30 JUN 2012.

Kali pertama kami bawa Affan anak saya sangat takut, asyik nak di dukung saja. Biasa lah baru nak kenal dunia, lagipun di tempat orang yang ramai Affan memang terlalu takut, tak berani nak jalan sendiri.

Biasanya waktu cuti sekolah sangat ramai mengunjungi di waterpark ini, tiket masuk untuk dewasa RM 39 manakala untuk kanak-kanak ketinggian bawah 90cm adalah percuma.

Mula-mula Affan memang takut sangat nak masuk ke dalam air. Secara  perlahan-lahan saya bawa turun ke dalam air yang cetek. Agak lama juga Affan membiasa kan diri untuk mandi ini, mungkin dalam masa 1jam juga.

Lama kelamaan Affan berasa sangat seronok di dalam air, tetapi Affan cuma berdiri sahaja sambil mengangkat kaki sebelah kanan bermain air. Riak wajahnya memang sangat seronok, ketawa senyum bersendirian.

Saya biarkan dia menyendiri, tak perlu risau sangat sebab dia  berada dia air yang cetek berdiri terpaku sambil main air dengan kaki nya. Seronok sangat lihat dia main, sanggup saya tidak mandi untuk ambil gambar Affan.


Kami pergi kali kedua pula pada 27 Oktober 2012, waktu itu cuti sekolah bermula raya haji tetapi tidak lah terlalu ramai dan meriah,  Affan berada di pintu depan waterpark dalam keadaan keliru huhu. Affan tidak ingat tempat dia pernah jejak. 

Macam biasa tidak boleh tengok ramai asyik didukung ajer. Walaupun berada di sebelah tidak mahu berdiri dan berjalan.

Selepas itu apa bila dah jumpa satu tempat untuk mandi, Affan tidak menghiraukan sesiapa terus berlari nak masuk ke dalam air. tapi macam biasa la berdiri terpaku ajer main air dengan kaki.

Saya ambil gambar sikit-sikit saja sebab saya pun teringin nak terjun juga ke dalam air hehe. Jadi saya simpan barang-barang saya di peti kunci yang terdapat berada di kaunter masuk waterpark. Ada dua peti kunci simpanan iaitu kecil dan besar, RM 2 untuk yang kecil dan RM 4 untuk besar. Wang RM perlu ditukar menjadi sekeping token dan akan diberi satu kunci berbentuk solek. Ia hanya kunci sekali sahaja maksudnya jika buka balik kali kedua dan simpan balik perlu bayar RM 4 lagi.

Selesai itu saya pun mandi bersama mereka, saya terkejut anak saya sudah pandai rendam dalam air dan cuba berenang. kamera saya sudah simpan dalam peti, tidak sempat pula mahu mengambil gambar Affan huhu. Walaubagaimanapun saya sangat seronok lihat anak saya mandi.

Mungkin Bukit Merah Laketown Waterpark menjadi pilihan utama saya tempat untuk bercuti mandi bersama keluarga saya kerana ia tidak terlalu ramai dan tidak sesak walaupun waktu cuti sekolah.

07 di tanjung tualang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung tualang - Google Blog Search


Jelajah Merdeka Rakyat ke Perak 2 Disember (Ahad <b>...</b>

Posted: 29 Nov 2012 09:56 PM PST

Siri Jelajah Merdeka Rakyat bersama Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan ke Perak hujung minggu ini iaitu pada 2 Disember (Ahad).

Jelajah akan menyelusuri sekitar Ipoh, Kampar, Gopeng, Tualang Serkah dan Pasir Salak.

Berikut jadual program sehari itu:

5.00 petang – Sepetang Bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pimpinan KEADILAN  di Tapak pasar malam, Taman Perpaduan, Ulu   Kinta, Ipoh.

6.30 petang- Santai dan Jamuan Durian di Jeram, Kampar.

7.00 malam – Solat dan Tazkirah Maghrib di Masjid Jamek Lama, Gopeng.

9.00-12.00 malam – Ceramah Perdana Demi Rakyat di Kampong Baru Chenderong, Tanjung Tualang.

9.00-12.00 malam – Ceramah Perdana Merdeka Rakyat di Pekan Langkap.

Selain Ketua Pembangkang, penceramah terdiri daripada  Azmin Ali; Dr Mohd Nur Manuty; Datuk Seri Nizar Jamaluddin; Dr Lee Boon Chye; Chang Lih Kang; Kasevan Subramaniam; Baldip Singh dan Haji Osman Abdul Rahman.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=40366

07 di sungai siput - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sungai siput - Google Blog Search


Taiping Mali: Pemimpin Pembangkang <b>Di Sungai Siput</b> Guna Politik <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2012 11:06 PM PDT

Pembangkang Hasut Setinggan Berdemonstrasi, Konon Mahu Jadi Jaguh:-Datuk Ahamad Pakeh Adam by PERAKBN 30/10/2012 -- Pembangkang hasut setinggan berdemonstrasi, konon mahu jadi jaguh: ADUN Lintang Sebanyak 63 daripada 226 kes setinggan di Mukim Sungai Siput, Daerah Kuala Kangsar berjaya diselesaikan oleh Pejabat Tanah dan Daerah Kuala Kangsar dalam tempoh dua tahun lalu. Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lintang, Datuk Ahamad Pakeh Adam berkata, antara kawasan penempatan setinggan yang dikenalpasti termasuklah Kampung Benggali, Kampung Veerasami, Batu 1, Lintang, Sungai Buloh dan setinggan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB). "Dalam tempoh dua tahun sahaja, saya bersama pegawai Pejabat Tanah dan Daerah turun padang ke kawasan penempatan setinggan untuk membuat bancian dan ketika ini, isu setinggan di kawasan Sungai Siput hampir selesai. "Namun, pemimpin pembangkang cuba mengambil kesempatan dengan menghasut penduduk setinggan supaya tidak berpindah ke tempat yang disediakan oleh pihak kerajaan. "Inilah politik murahan yang dipratikkan oleh pemimpin pembangkang di Sunga...

07 di sitiawan - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di sitiawan - Google Blog Search


Percepatkan Kerja-Kerja Pembinaan Sekolah Perikanan <b>di Sitiawan</b> <b>...</b>

Posted: 13 Nov 2011 12:56 AM PST

MAJLIS Latihan Pertanian Kebangsaan (NATC) diminta supaya mempercepatkan kerja-kerja membina sebuah Sekolah Perikanan di Kampung Acheh, Sitiawan bagi melatih tenaga mahir serta separuh mahir dalam industri perikanan negara.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani,  Datuk Mohd. Johari Baharum berkata langkah itu perlu bagi memastikan bekalan tenaga kerja di sektor berkenaan mencukupi.

"Fasa pertama iaitu melibatkan kerja-kerja membersih, merata dan menambun tanah telah selesai dijalankan beberapa bulan lalu.

"Fasa kedua iaitu pembinaan bangunan dan infrastruktur dijangka akan dimulakan sebaik sahaja menerima kelulusan peruntukan sebanyak RM80 juta daripada pihak EPU.

"Sekolah tersebut dijangka mula beroperasi menjelang 2015 dan dijangka bakal mengeluarkan seramai 150 hingga 250 orang tenaga mahir dalam bidang perikanan pada setiap tahun," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Latihan Pembangunan Kemahiran Tenaga Pengajar Bidang Teknologi Tangkapan Sijil Kemahiran Malaysia (SKM) di Jeti Jabatan Perikanan Kampung Acheh, Sitiawan.

Pada majlis tersebut seramai 45 orang tenaga pengajar menerima sijil tamat kursus daripada Johari.

Hadir sama Timbalan Ketua Setiausaha (Perancangan) Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Raihan Sharif; Setiausaha Jeneral, Pusat Pembangunan Perikanan Asia Tengara (SEAFDEC) Thailand, Dr. Chumnarn Pongsi dan Pengarah Perikanan Negeri Perak, Sani Mohd Isa.

Menurutnya, di bawah Dasar Agro Makanan, negara memerlukan seramai 43,700 tenaga mahir dan separuh mahir dalam industri perikanan tangkapan negara bagi mengeluarkan hasil tangkapan sebanyak 1.7 juta metrik tan setahun menjelang tahun 2020.

"Keperluan tenaga mahir dalam industri perikanan negara semakin membimbangkan dan memberi kesan terhadap pendapatan negara yang disumbangkan oleh sektor tersebut.

"Sehubungan itu, pihak kementerian menerusi Majlis Latihan Pertanian Kebangsaan (NATC) akan melatih tenaga pengajar dan tenaga mahir dalam bidang pertanian termasuk sektor perikanan," katanya. – Nooraini Mahamad.

07 di padang rengas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di padang rengas - Google Blog Search


Pecah Berita! Calon pru13, Nazri Aziz Bakal Tersingkir Untuk <b>...</b>

Posted: 30 Oct 2012 01:54 AM PDT

Bakal disingkirkan kerana tidak mendapat kepercayaan 

penduduk tempatan di padang rengas.


Kuala Lumpur - by @tiewnama. 
Pelbagai maklumat sulit ditujukan kepada tim era pasca telah sampai, 
melalui beberapa maklumat penting ini, umno bahagian padang rengas yang mana 
maklumat telah di bocorkan oleh wisma putra mendapati ketua umno bahagian iaitu 
dato sri nazri aziz akan hilang jawatan sebagai ahli parlimen kerana beliau didapati 
menjadi second winnable di kawasannya, 

apapun pemberi maklumat ini yang akan kami rahsiakan mengikut akta kerahsiaan 
pemberi maklumat atau whistle-blower kesatuan bloger bloger politik 1malaysia 
rakyat di dahulukan menteri di kemudiankan memberitahu bahawa calon boleh 
menang di kawasan padang rengas adalah ketua pemuda umno di kawasan itu  untuk 
di angkat ke parlimen malaysia, 

ketua pemuda umno bahagian padang rengas ismail nordin di dapati mendapat 
tempat di kebanyakkan kawasan kawasan di sana kerana umum tahu anak muda 
masa kini lebih tertarik kepada calon muda yang lebih lantang dan berkarisma, 
pertembungan 2 penjuru ini melibatkan keseluruhan umno cawangan padang rengas 
dengan menamakan ketua pemuda bahagiannya iaitu ismail nordin sebagai calon 
untuk parlimen padang rengas pasca pru13. 

tim muhyiddin ini akan di senaraikan sebagai calon muda yang berkemampuan 
untuk salah 1 kerusi parlimen bagi keseluruhan 166 kerusi parlimen yang Barisan Nasional 
yakini boleh menang. berita selanjutnya menyusul. perebutan kerusi parlimen ini bakal
menyaksikan tim najib akan cuba menyekat tim muhyiddin.

1Malaysia Rakyat di dahulukan pencapaian di utamakan. 

Winnable Candidate bagi BN padang Rengas untuk Parlimen.


by @tiewnama - Rahsia Calon Pembangkang Juga Ada Pada UMNO kata Adnan Mansor.
kahkahkahkah


Pesanan : Satu Pages fb baru nama 'PR supporter' (khas kepada penyokong PR) telah diwujudkan oleh rakan blogger pada 19.2.2012. Sasaran 1 Juta sebelum 13 March 2013. Sila klik di sini http://on.fb.me/zKwAgs untuk join dan mohon jasa baik anda untuk disebar kepada kawan2 Fb anda. Terima kasih Mohon Like "Like" di bawah juga. 
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved