Jumaat, 30 November 2012

07 di lekir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lekir - Google Blog Search


Jejak Iqra Gpms Sitiawan <b>di Lekir</b>. - Biro Badan Bertindak GPMS <b>...</b>

Posted: 05 Oct 2012 11:52 PM PDT

                                          Jejak Iqra Gpms Sitiawan,bertempat di Dewan Orang Ramai/JKKK
                                          Batu 10 Lekir.
                                          Kemahiran Belajar,membina matlamat,menjana ilmu untuk agama Islam,keluarga
                                          negara dan kerjaya masa depan,kemahiran mendengar,peta minda asas,
                                          kemahiran mengingat.
                                          terima kasih kepada komitmen -Pemimpin- Setempat yang
                                         turut bersama dalam program tersebut.
                                           Tuan Saad menyampaikan ucapan perasmian penutup.
                                           Inilah pemimpin pelapis yang diharapkan dapat meneruskan
                                           swadaya  gerak massa  Lekir.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Celebrate an Adventure-packed Christmas With <b>Bukit Merah</b> <b>...</b>

Posted: 29 Nov 2012 04:00 PM PST

Bukit Merah Laketown Resort invites the whole family to spend a fun and adventure-filled Christmas celebration with its "Stay in X'Mas with Family" Promo. The season will surely be more memorable with a trip to the Waterpark, Ecopark, Orang Utan Island, and Chairlift Guide.

(1888PressRelease) November 30, 2012 - Taiping, Malaysia - Bukit Merah Laketown Resort in Taiping, Malaysia is planning a fun-filled Christmas celebration for the entire family. The holidays are sure to become more fun and memorable with a wild ride at the hotel's Water Park, a nature trip to the Eco Park, romping with the orangutans at the Orang Utan Island, and witnessing a majestic view on the Chairlift Ride.

The "Stay in X'Mas with Family" is valid for stays from December 15, 2012 to January 13, 2013. The promo includes:
-1 night stay at the hotel's Deluxe Room
-Breakfast for 4 people
-4 tickets to Waterpark, Ecopark, Urang Otan Island, and Chairlift Ride

The whole family can take part of this exciting holiday treat by visiting http://www.bukitmerahresort.com.my/ and clicking the "Reserve Now" button. This will lead the guests to the online reservation system powered by DirectWithHotels. The booking process involves 3 easy steps. First is choosing the family's date of stay in the calendar. The system will then prompt them to choose the number of rooms they want to have under the "Stay in X'Mas with Family" promo. Finally, the guests will be asked to confirm their reservation. This requires a non-refundable deposit fee of 10% of the total package cost, with the remaining 90% will be paid at Bukit Merah Lakeside Resort. Guests will automatically receive an email confirmation with the payment room details upon successful reservation.

Children below the age of 12 can stay in the hotel for free. Reservations can be modified without charge on or before the date of stay. Cancellations and no-show guests, on the other hand, will be charged the full amount of their reservation.

Surrounded by lush greenery, Bukit Merah Laketown Resort offers an exciting sanctuary for nature lovers and adventurers. A view in itself, this hotel in Taiping, Malaysia is fronting a 7,0000 acre freshwater lake, one of the largest in the country. A 10-minute ferry ride from the hotel is the Orang Utan Island, the only orangutan breeding and conservation facility in Peninsular Malaysia. Another outstanding hotel feature is the educational enclosures in the Ecopark where kids will surely enjoy learning about nature and interacting with the park's friendly animals. The Waterpark is a sprawling 11-hectare facility with 14 attractions, all of which can be seen in full from the Chairlift Ride.

Once the family returns from exploring the outdoors, they will be welcomed by the spacious comfort of the hotel's Deluxe Rooms. Each of these rooms are equipped with amenities, such as hot and cold showers and a mini fridge, which will make sure that the family's holiday stay at Bukit Merah Laketown Resort in Taiping, Malaysia will be comfortable, value-filled, and hassle free.

Bukit Merah Laketown Resort
Jalan Bukit Merah, 34400 Semanggol,
Perak Darul Ridzuan, Taiping, Malaysia

Phone Number: 605-890 8888
Website: http://www.bukitmerahresort.com.my

###

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


BERPETUALANG KE ACEH: River Dinding from <b>Changkat Keruing</b>

Posted: 24 Sep 2012 03:51 AM PDT

Next I went to check out the Dinding river near the small town of Changkat Keruing.


While Lumut is about 5 km away from the estuary, Changkat Keruing is some 18 km further inland.



A look upriver. But really, given the calmness of the water its hard to tell the direction of flow, which way is inland, which way towards the sea until I have studied satellite pictures using Google Earth...

07 di padang rengas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di padang rengas - Google Blog Search


MiGorengPedas: Syioknya Raya <b>di Padang Rengas</b>....

Posted: 31 Aug 2012 08:50 AM PDT

Tak adil lah kan kalau cite pasal raya kat kampung sendiri je...kena la cite jugak episod raya kita di kampung mertua kita, Padang Rengas. Malam hari raya ke 3 kami bertolak ke Padang Rengas, sebelum tu sempat lagi beraya di rumah pakcik kita...Sampai Padang Rengas dah pukul 12 tengah malam....
Nak kata beraya tu takde la sangat...sebabnya hari raya ke 5 tuh adik ipar kita buat kenduri aqiqah puteri sulungnya Aqilah Imani. Jadi sesampainya kami di rumah, dah tersiap-sedia tugasan-tugasan yang perlu kitorang buat...Since kenduri ni masak sendiri, the very the busy la kami semua....Subuh-subuh lagi kami dah bangun...ada yang pegi beli ayam lah, beli kambing dan barang-barang lain lah, tukang susun meja & kerusi pun ada...Pendek kata, selagi tak tutup mata, kerja, kerja, kerja....! Time pagi tu saya kena hiaskan buaian untuk berendoi & marhaban Aqilah...alamak, makcik bukannya pandai sangat bab nak menghias-hias nih...Kerastangan...Tapi try la jugak...bunga kita dah try gubah kat KL lagi...so balik ni cucuk-cucuk je la kat mana yang patut...Dengan bantuan adik ipar dan biras kita, jadi la jugak kih kih kih...





 Begitulah suasana kenduri aqiqah Aqilah Imani...Yang saya dup-dap,dup-dap tuh, alkisahnya pasal nasik. Orang yang diupah masak nasi tu sakit la pulokkk..tak jadi datang..Tiba-tiba saya pulak yang kena masak nasik, biar betoiiiii...Seumur hidup kita, paling banyak pun kita masak 6 pot je...ini nak masak nasi kenduri??? Takpa lah, kita setuju aje....Tapi tiap kali masak tuh, segala macam doa lah kita baca termasuklah doa makan....Ya Allah, bagilah nasik aku ni masak elok...kalau tak masak, abisla aku kena kutuk 7 keturunan dengan orang kampung Paya Ranggam ni...Alhamdulillah...nasib baik okay semuanya, takde la yang sakit perut hendaknya ye...Apelah ertinya lauk sedap gilerrr kalau nasi mentah...syukur sesangat...Thanks to chef Azizul yang bagi petua dan manual periuk nasi abah yang banyak membantu...gua hentam saja...
Kenduri pun selesai...kami pun terbarai la lepas mencuci pinggan,periuk,kemas segala barang tuh...Letih wooo...
Lagi gambar-gambar Aqilah Imani....



Bila Aqilah  tak pakai headband....cakkkkk!!!!


Anak-anak saya yang sememangnya memeriahkan suasana...


Maksu P-qah pun nak bergambar jugak....sambil bawak goodies-bags
Hmmm...apa lagi ye....ooo ye...gambar masak- memasak pulak...
Gambar Opahnye takde pulak....
Itu aje lah yang ada....Worait...itu je la kita nak cite...ada lagi kita nak tunjuk gambar posing keluarga sebelah husband kita ni tapi mengantuk  dah...esok pulak noooo !!!!

07 di tanjung malim - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di tanjung malim - Google Blog Search


<b>Tanjung Malim</b> Akan Sehebat Tokyo Kalau LCCT Dibina <b>Di</b> Situ <b>...</b>

Posted: 24 Sep 2012 04:00 PM PDT

SAYA tertarik untuk mengulas tulisan Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Perak, Dr. Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss yang mengkritik keras imej bandar Proton di Tanjung Malim yang dikatakan tidak setanding dengan bandar Tokyo di Jepun atau Stuttgart di Jerman.

Kononnya, meskipun Proton yang mula beroperasi di situ pada tahun 1996, Tanjung Malim gagal dibangunkan untuk menjadi sehebat Tokyo dan Stuttgart yang megah sebagai bandaraya automotifnya.

Raja Ahmad Iskandar kemudiannya mempersoalkan pertumbuhan ekonomi di situ yang dikatakan tidak membangun walaupun bergelar "intergrated city" di samping pembinaan UPSI dan pengumuman pelaburan sebanyak RM1 bilion oleh DRB-Hicom baru-baru ini.

Sehubungan itu, Raja Ahmad Iskandar yang mungkin merasakan dirinya hebat dan bijak ini mengungkit kononnya bekas Menteri Besar Perak, Nizar Jamaluddin adalah seorang "genius" apabila menawarkan Air Asia untuk membina lapangan terbang tambang murah (LCCT) di Tanjung Malim.

Kononnya, dengan wujudnya LLCT maka Tanjung Malim akan berkembang maju dan mencapai tahap kemajuan yang dia inginkan.

Pun begitu, Raja Ahmad Iskandar mempersoalkan pula tindakan dan hasrat Menteri Besar Perak, Datuk Seri Zambry Abdul Kadir yang  memindahkan perancangan membina LCCT itu ke bahagian utara Perak dan padanya tindakan itu tidak wajar.

Dia mendakwa tindakan tersebut akan menyebabkan Tanjung Malim tidak akan membangun sebagaimana yang diharapkan.

Saya ada beberapa soalan yang agak mudah untuk dijawab oleh Raja Ahmad Iskandar, apakah dia fikir dengan terbinanya LCCT di Tanjung Malim maka bandar tersebut akan bertukar wajah serta hebat seperti Tokyo dan Stuttgart yang dibangga-banggakannya itu?

Apakah Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Perak itu berani jamin bahawa dengan wujudnya LCCT yang kononnya mahu dibina oleh Tony Fernandez itu maka Tanjung Malim akan berjaya menjadi setaraf dengan bandaraya automotif dunia?

Ingin saya tegaskan kepada Raja Ahmad Iskandar bahawa Proton dan Tanjung Malim kini merupakan sebuah bandaraya intergrated yang sudah pun diiktiraf bertaraf dunia dan kini merupakan "major global player" dalam industri automotif dunia.

Raja Ahmad Iskandar tahukah tentang fakta tersebut?

Selain itu, apakah Raja Ahmad Iskandar begitu yakin bahawa Tanjung Malim merupakan lokasi yang paling strategik untuk membina LCCT?

Sekiranya Tony Fernandez membina LCCT di situ, apakah Raja Ahmad Iskandar dapat memberi jaminan bahawa lapangan terbang itu akan terminal paling laris dan menjadi tumpuan "frequent flyers"?

Sewajarnya Raja Ahmad Iskandar perlu mengambil inisiatif untuk mengukur jarak antara Tanjung Malim dengan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan LCCT Sepang, apakah dia fikir Tony akan membina sebuah lagi lapangan terbang yang begitu hampir jaraknya?

Padahal, rata-rata penganalisis menjangka bahawa Air Asia akan mengalami kerugian besar sekiranya LCCT itu dibina di Tanjung Malim memandangkan jaraknya yang agak hampir dengan kedua lapangan terbang tersebut.

Berbanding untuk dipindahkan ke utara Perak, Air Asia dilihat memiliki prospek yang lebih besar nilai kormesilnya di mana ia boleh digunakan oleh "frequent flyers" di sebelah utara di mana mereka tidak perlu lagi menyeberang laut di Bayan Lepas untuk menaiki kapal terbang.

Raja Ahmad Iskandar perlu rasional untuk memuji Nizar memandangkan keputusan bekas MB Perak itu jelas tidak bernas dan tidak memberi nilai komersial kepada pelabur selain perancangannya yang tidak strategik sama sekali.

Kalau betul pun Raja Ahmad Iskandar kemaruk sangat untuk jadi calon PRU ke-13 nanti, janganlah sampai membodek Nizar secara membuta tuli begitu.

Agak-agaklah sikit kalau nak bodek pun, kan?

- PANDORA

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved