Jumaat, 18 Januari 2013

07 di seri iskandar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di seri iskandar - Google Blog Search


Kes Rasuk &#39;Berjangkit&#39; Ke UiTM <b>Seri Iskandar</b>? | MyNewsHub

Posted: 18 Jan 2013 07:59 PM PST


KUALA – LUMPUR : Di kala kekecohan melibatkan Kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) Lendu, Melaka belum pun reda, kini sudah mula timbul pula kekecohan baru di Twitter bahawa insiden rasuk dan histeria melarat ke UiTM Seri Iskandar, Perak pula.

Antara hashtag yang popular bagi membincangkan topik dan keadaan di UiTM Perak adalah #UiTM dan #SeriIskandar.

Jika melihat kepada beberapa tweet yang ada, keadaan di Seri Iskandar bermula sejak malam tadi.

print screen uitm seri iskandar

Namun, rasanya ia tidak sekecoh atau sehangat UiTM Lendu di mana Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) mereka terpaksa mengadakan Majlis Bacaan Yassin Perdana di setiap tingkat asrama.

(BACA: Baca: Kes Rasuk Menjadi-Jadi Di UiTM Lendu?)

Seperti beberapa pengguna Twitter, Mynewshub juga ingin mendoakan agat UiTM Lendu menjadi terkawal dan UiTM Seri Iskandar juga tidak menjadi lebih buruk.

Cuma menjadi kebimbangan…apakah gejala ini akan menular ke kampus UiTM lain di seluruh negara?

Harapnya tidak.

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

07 di changkat keruing - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di changkat keruing - Google Blog Search


Insiden Bakar Kereta JPJ : Seorang Lagi Suspek Ditahan.

Posted: 14 Jan 2013 07:29 AM PST

alt

 

IPOH 14 Jan. - Polis menahan seorang lagi suspek bagi membantu siasatan kes kemalangan membabitkan 10 kenderaan termasuk milik Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Seri Manjung di Pekan Ayer Tawar berhampiran Seri Manjung dekat sini, Jumaat lepas.

Timbalan Ketua Polis Perak SAC Datuk A. Paramasivam berkata polis suspek berumur 40 tahun itu ditahan di Taman Muhibbah, Sitiawan Sabtu lepas pada 7 malam.

"Ini menjadikan kesemua suspek ditahan seramai empat orang yang mana tiga daripadanya berumur 17, 40 dan 33 tahun berasal dari Ayer Tawar dan Changkat Keruing, Pantai Remis," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata kes tersebut kini disiasat mengikut Seksyen 42 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan Seksyen 435 Kanun Keseksaan.

"Setakat ini siasatan kita (polis) mendapati lori terbabas sebab kelajuan...bila terbabas ia langgar bas dan menyebabkan pelanggaran kenderaan yang lain," katanya.

Paramasivam meminta orang awam agar tidak membuat sebarang spekulasi mengenai kejadian itu yang boleh menggugat ketenteraman awam dan meminta saksi tampil menyalurkan maklumat kepada polis.

Dalam kejadian itu kenderaan pacuan empat roda JPJ diterbalik dan dibakar orang ramai di Km 12 Jalan Sitiawan-Ipoh dilampu isyarat berhadapan Sekolah Methodist, Ayer tawar.

Kemalangan itu turut melibatkan sebuah lori sawit, sebuah lori pasir, dua bas sekolah, tiga kereta sedan, sebuah jip dan sebuah motosikal mengakibatkan empat cedera parah dan 11 cedera ringan. Foto : MBI

07 di beruas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di beruas - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Dr.Zambry optimis DAP bakal kecundang <b>di Beruas</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2013 07:00 PM PST

Kawasan ini diwakili oleh dua tokoh DAP yang dikenali dengan panggilan adik beradik, Ngeh Koo Ham bagi kawasan parlimen, manakala sepupunya, Nga Kor Ming, bagi DUN Pantai Remis.Apa tidaknya kedua dua ini memang merupakan selalu buat kontroversi dalam Sidang Dun Ada saja yang tak betul dibuatnya.Bangkitlah orang melayu di Perak...DAP memang rakusnya dan Perangainya didepan kita nampak baik tetapi dibelakang tikam belakang oooooo....Pantai Remis yang majority pengundi Cina memberi laluan pada DAP sejak 1999 lagi.

Justeru program turun padang Dato' Seri Dr.Zambry Abd Kadir bermula sarapan pagi jam 8.00 dengan penduduk kampung Changat Cermin bagai dinanti-nantikan.Ramai menunggu seawall 7 pagi untuk bersama-sama bersarapan dengan tokoh nombor satu Perak itu. Beliau kemudian melakukan lawatan ke sebuah surau yang agak daif di Kampung Tebuk Yan 2.Beliau juga meramalkan kawasan parlimen Beruas yang diwakili sepupu Nga, Ngeh Koo Ham juga bakal dimenangi BN semula, mengulangi zaman gemilang di era Lim Keng Yaik.

di negeri perak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri perak - Google Blog Search


Awekz Bukit Gantang: Ada Apa Dengan Rakyat <b>Negeri Perak</b>???

Posted: 02 Jan 2013 07:59 PM PST


Selama ni, kita sering disajikan 'surat terbuka' dari rakyat kepada pemimpin tapi hari ini, Awekz nak kongsikan surat terbuka dari rakyat untuk rakyat di negeri Perak khususnya. Awekz melihat, ia sesuatu yang boleh dikongsikan. Apa yang benar kita perjuangkan, apa yang salah kita cuba perbetulkan agar menjadi lebih baik.
Surat terbuka dari DR AIRIL YASREEN MOHD YASSIN di atas isu tanah Ngeh dan Nga yang menjadi perbualan hangat dikalangan bukan sahaja pemimpin, malah rakyat secara amnya. 
Diantara kandungan surat terbuka itu:
Assalammualaikum wbt kepada semua saudara senegeri Teman,
Sesungguhnya, apa yang terjadi dalam sehari dua ini dimana terbongkarnya rahsia kekayaan dan keupayaan kewangan YB Ngeh Koo Ham sehingga beliau mampu untuk menyediakan RM31 juta untuk membeli dan memiliki (secara langsung dan tidak langsung) syarikat Upaya Padu Sdn Bhd (UPSB) seterusnya pengusahaan tanah pajakan dari Yayasan Islam Kelantan (YIK) seluas 10,526 ekar, adalah satu rahmat dari Allah SWT; satu petunjuk kepada 'kita' menjelang PRU13 nanti.
Awekz: Kita semua diberikan akal untuk berfikir, mana yang baik dan sebaliknya. Namun, bukanlah menjadi suatu kesalahan untuk menyatakan pendapat dan apa yang dirasakan benar, bukan bersifat peribadi sebaliknya untuk kebaikan bersama. Tidak dirasakan pandangan Dr. Airil ini bersifat rasis atau pesimistik kepada BN dan juga UMNO sebaliknya sesuatu untuk difikirkan dan diambil tindakan oleh semua agar kita UMNO/BN tetap menjadi yang terbaik. Fikir-fikirkan...
 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved