Rabu, 25 Julai 2012

07 di kampar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kampar - Google Blog Search


House PK: BANJIR TERBURUK <b>DI KAMPAR</b> MENDAPAT <b>...</b>

Posted: 12 Apr 2012 07:00 PM PDT

"Ini kejadian banjir paling buruk pernah berlaku di kawasan ini dan saya terpaksa meminta pertolongan jiran untuk menyelamatkan ibu bapa serta abang yang lumpuh apabila paras air semakin naik," demikian kata Alias Mohamad, 49, ketika menceritakan cetik cemas menghadapi banjir yang menenggelamkan rumahnya sehingga ke paras bumbung.

Katanya, khuatir dengan keselamatan kedua-dua orang tuanya, Mohamad Abdul Rauf, 80, dan Yun Megat Din, 76, beliau terpaksa akur untuk memindahkan mereka ke pusat pemindahan banjir di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kampar bersama abangnya, Nazri Mohamad, 55.

Mereka sekeluarga tinggal di Kampung Kuala Dipang yang terletak tidak jauh dari Sungai Kampar.

"Kira-kira jam 5 pagi, paras air mula naik dan kami sekeluarga terpaksa dipindahkan ke tempat yang lebih selamat," katanya ketika ditemui di tempat kejadian pagi ini.

Alias adalah salah seorang daripada hampir 1,200 mangsa banjir yang terpaksa dipindahkan ke dewan SMK Kampar selepas rumah mereka dinaiki air sehingga ke paras bumbung.

Tinjauan Peraktoday.com di tempat kejadian mendapati, kebanyakan rumah yang terletak berdekatan dengan Sungai Kampar ditenggelami air sehingga ke paras bumbung.

Read more...

07 di pantai remis - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Blogger aRy ツ: Berbuka puasa <b>di Pantai Remis</b>..

Posted: 24 Jul 2012 09:03 PM PDT

  assalamualaikum semua,hari nie kite da berpuasa selama 5 hari da..pejam celik cepat mase berlalu kn.Kali nie aku nk cter ckit menu special mase sedang berpuasa hari ke-3..sbp kebetulan abah aku adew kerja di KS atau name sebenarnye Kuala Selangor..haha.Lepas selesai kerja abah..kiteorag singgah mkn di tepi pntai..name pantai uh..Pantai Remis namenye..bnyk kedai seafood kt cne ttop..tp ntahlah..rzeki kiteorag mkn kt kedai ini..ag pon pemandangan kt sne..sgt best kowt..mcm g Port Dickson lak asew..haha..berangan plak.Nk tgk lby selanjotnye..tgk lah pix dibawah nie..





itu sje lah yg nk dikongsi bersama-sama sempena bulan ramadhan nie.law berminat bly ah berkunjung disini menikmati keindahan alam yg sgt-sgt best..nk snap pix pon ape salahnye..bly saje..haha..salam..

07 di bercham - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bercham - Google Blog Search


Ketibaan 1 Ramadhan Lebih Bermakna Bersama Keluarga – Perak <b>...</b>

Posted: 20 Jul 2012 06:06 AM PDT

Seperti kebiasaannya, ketibaan 1 Ramadhan sememangnya dinanti-nantikan, bulan mulia yang penuh keberkatan dan keinsafan bagi umat Islam di seluruh dunia.

Tidak lengkap rasanya sambutan 1 Ramadhan tanpa kehadiran keluarga tercinta untuk bangun bersahur dan berbuka puasa bersama-sama dalam suasana yang ceria dan gembira, selain menunaikan solat sunat Tarawih di malam harinya.

Namun, ketibaan Ramadhan tahun ini pastinya lebih bermakna buat Iqram Samuri, 27, dan Nur Syafawati Shuhaimi, 25, kerana masing-masing dapat meraikannya bersama keluarga tercinta.

Tuntutan menuntut ilmu di Universiti Teknologi Malaysia (UTM) Jalan Semarak, dekat Kuala Lumpur  dan bekerja di Pulau Pinang memaksa Iqram dan Nur Syafawati berjauhan daripada keluarga tetapi akhirnya dapat berkumpul bersama keluarga untuk meraikan ketibaan 1 Ramadhan, esok.

Bercakap kepada Peraktoday.com, Iqram berkata, selama dua tahun berturut-turut, beliau tidak dapat menyambut 1 Ramadhan bersama keluarganya yang tinggal di Bercham kerana belajar di UTM, Skudai.

"Tahun ini, saya berpeluang menyambut 1 Ramadhan bersama keluarga tercinta dan berazam ingin mengerjakan solat sunat Tarawih dengan lebih sempurna.

"Rakan serumah juga pulang ke Kelantan untuk meraikan ketibaan bulan mulia ini bersama keluarganya," kata Iqram yang ditemui di Terminal Bas Ekspress Medan Gopeng.

Sementara itu, Nur Syafawati berkata, kehadiran empat lagi adik beradiknya pasti meriuhkan suasana bersahur dan berbuka puasa, petang esok.

"Saya mengidamkan rendang dan pulut kuning untuk juadah berbuka puasa esok dan berharap saya dapat mengerjakan ibadah puasa dengan sempurna tahun ini," katanya yang menaiki bas dari Terminal Bas Sungai Nibong untuk pulang ke Ipoh.

Gadis manis ini menegaskan, beliau sering mengunjungi bazar Ramadhan Taman Perpaduan untuk membeli juadah berbuka puasa.

Tambahnya, sepanjang perjalanan ke Ipoh, hatinya begitu gembira dan teruja kerana sekali lagi dapat bersama-sama keluarga untuk menyambut ketibaan 1 Ramadhan.

Tidak ketinggalan, B Devan, turut merasai kemeriahan ketibaan 1 Ramadhan yang diraikan oleh umat Islam di negara ini.

"Tiket keretapi dari Kuala Lumpur ke Ipoh habis terjual kerana orang ramai terutamanya umat Islam mengambil kesempatan cuti hujung minggu untuk pulang ke kampung meraikan ketibaan 1 Ramadhan.

"Sudah pastinya, saat bersama keluarga tercinta amat bermakna walaupun kita terpaksa melalui tempoh perjalanan yang panjang dan memenatkan," katanya.

Tinjauan juga mendapati, tapak bazar Ramadhan Medan Gopeng sudah dipenuhi dengan lebih 100 khemah dan kanopi yang dipasang sejak beberapa hari lalu.

Bazar Ramadhan Medan Gopeng, antara bazar yang terkenal di bandar raya Ipoh dan sering menjadi tumpuan umat Islam untuk membeli juadah pilihan untuk berbuka puasa.

07 di malim nawar - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


Adun <b>Malim Nawar</b> Keluar DAP | Free Malaysia Today – Bahasa <b>...</b>

Posted: 15 Jun 2010 01:24 AM PDT

Jun 14 - Keshvinder KUALA LUMPUR: Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Malim Nawar, Keshvinder Singh hari ini bertindak keluar DAP dan mengisytihar sebagai bebas, menjadi Adun Pakatan Rakyat (PR) keempat berbuat demikian sejak Februari tahun lalu.

Ironinya, tahun sudah beliau mengadu kepada pihak berkuasa bahawa beliau menerima tawaran RM20 juta untuk berpaling tadah, mengisytihar dirinya bebas dan menyokong BN.

Keshvinder mendakwa beliau menerima beberapa tawaran daripada beberapa agen mendakwa mewakili Timbalan Perdana Menteri pada ketika itu, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dengan kejadian lompat parti yang terakhir ini maka PR Perak sekarang tinggal 27 kerusi di Dun manakala BN mempunyai 28 kerusi dan empat bebas, lapor Malaysiakini

Pada Mac 2008, Keshvinder memenangi kerusi itu dengan majoriti 1,362 undi dengan menewaskan calon MCA, Dr Chai Song Poh.

Menurutnya, beliau telah memaklumkan perkara ini kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan memberi sebab terlalu banyak permainan politik dalam PR sebagai sebab beliau bertindak keluar parti.

Keputusan beliau berbuat demikian ialah untuk kebaikan para pengundi di kawasannya kerana beliau percaya hanya BN sahaja yang boleh membangunkan kawasan itu, sebahagian besar kawasan luar bandar.

Tiada bantuan dari DAP

Keshvinder berkata, beliau berharap kerajaan negeri BN akan menyediakan bantuan kewangan ke kawasannya bagi memudahkannnya berkhidmat kepada para penduduk di Malim Nawar.

"DAP, baik di pusat atau negeri, tidak membantu saya untuk menolong rakyat.  Saya tidak dapat berbuat apa-apa untuk para penduduk di kawasan saya sebagai seorang Adun pembangkang," katanya, sambil menambah beliau menggunakan wang poketnya sendiri sehingga ini.

Beliau menolak dakwaan kononnya beliau dibayar untuk keluar DAP dan mencabar mereka yang menuduhnya supaya memeriksa akaun-akaun banknya.

Ditanya sama ada ahli BN menghubunginya, beliau berkata, "saya bersih".  Saya tahu para penduduk tidak suka dengan perkara ini.

"Tetapi saya akan turun ke peringkat akar umbi untuk menerangkan kepada mereka bahawa saya lakukan untuk kebaikan mereka," katanya.

Tidak seperti mereka yang lompat parti sebelumnya, Keshvinder tidak diiringi oleh sebarang tokoh besar.  Bagaimanapun, beberapa pengawal keselamatan yang turut bersama beliau memberitahu para pemberita bahawa mereka bekerja untuk seorang yang bernama "Hamidah".

Sementara itu, Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham ketika diminta mengulas mengenai isu ini berkata, pihaknya akan memberikan kenyataan penuh esok di Parlimen pada pukul 11.30 pagi setelah meneliti bukti, kenyataan Keshvinder, dan beberapa faktor lain.

"Saya terkejut dengan tindakan beliau namun hal ini sudah menjadi perkara biasa jika melibatkan taktik BN untuk tarik pemimpin Pakatan Rakyat.

"Ini kerana Keshvinder sebelum ini pernah besama pemimpin Pakatan yang lain membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM)  mengenai penyelewengan Umno-Barisan Nasional (BN).

"Saya perlu meneliti segala maklumat dan bukti terlebih dahulu dan saya akan memberikan kenyataan secara komprehensif esok," katanya selepas diasak beberapa soalan oleh wartawan di lobi Parlimen di sini hari ini.

07 di bota - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


Temui Stokis BeautyFrenz Kini <b>Di Bota</b>, Perak! - BeautyFrenz Body <b>...</b>

Posted: 29 Oct 2011 11:26 AM PDT


Anda yang berada sekitar Bota, Perak kini boleh dapatkan produk BeautyFrenz di sana. Stokis daerah Bota telah dilantik iaitu:

Nama: Noor Haslida @ Norli Binti Hj. Ashaari,
No. Tel: 019-4059655
E-mail: admin@bazarshop2u.com

Selamat menggunakan Produk BeautyFrenz, Produk Halal Bumiputra Muslim.

07 di bukit merah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di bukit merah - Google Blog Search


Homestay <b>di Bukit Merah</b> Laketown Resort - KelateDaily - Yaa&#39;pa <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 09:58 AM PDT

Bisnes Anok Kelate
Monthly Rent: RM 200 Type: Apartments, For rent Area: Semanggol
Bedrooms: 3 Bathroom: 2
Furnished: Fully furnished
Property Type:Apartment/ Flat
Facilities: Swimming pool, Gymnasium, Tennis court, Mini market, Playground, Jogging track, Balcony/Patio, Cable TV

Fully furnished Apartment for daily rental at Bukit Merah laketown resort.

Cooking allowed and cooking utensils are provided.

Rental Rates,
RM 200 for 2 Day 1 Night
RM 350 for 3 Day 2 Night
RM 450 for 4 Day 3 Night
RM 500 for 5 Day 4 Night.

Call Bakri 013 530 5128 for reservation. 


Maklumat lain:


07 di slim river - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di slim river - Google Blog Search


MotherHooD StorY: RAMADHAN 2012 | <b>DI SLIM RIVER</b>

Posted: 24 Jul 2012 08:37 PM PDT

1 Ramadhan, kami bertiga adalah pulang ke Slim River bersama family en.sOmi...
ramai balik.. so, ke sana le kami.. yeay!!
best. dah lama tak berkumpul.
ini budak kicik sudah dapat kaki sudah tak muleh dok diam...
jap dok atas kusi, jap krang nak turun bawah tu..
so, aku cakap kat en.sOmi.. kita siapkan aje bawah tu kasi lambak semua menan..
haaaaa.... kemain sengih gelak ngekek dia ketung ketang kat bawah tu..
sampai dalam kul 10 ke 11 pagi macam tu..
mandikan sakinah.. nak rehat2.. mak ajak gi Yat Fong bli barang dapur..
tak jadi rehat.. beramai-ramai ke Yat Fong (Tg. Malim)..
sampai Yat Fong, homak haaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.........
kemain penuh manusia dalam kedai secoit tu..
nak jalan pun berselisih bahu dah..
then gi singgah TF (Behrang).. puuuuuuunnnnnnnn penuh!!!
sudahnye... balik umah je..
zuhur kejap.. rehat kejap.. dah kul 3ptg..
eh.. dalam pada tu, potong bawang, potong sayur dan lain-lain untuk masak nanti..
sebab kul 3ptg nak gi bazar ramadhan kat trolak.. nak jenguk kak long & family meniaga kat bazar ramadhan... semangat!!! best diorang ni.. meniaga satu family turun.
makan badak berendam yang mavellessss pastu minum air tebu fresshhhhh dari ladang depan umah je........ hihihihihihi.... *telan liur* pergh.
si suami yang berada di belakang tabir..
si ibu memproses air tebu bersama anak lelaki tunggal
si anak perempuan pertama dan ketiga menjual di hadapan
diorang dah habes niaga!!
yang tinggal badak berendam 5 yang diorder khas ngan air tebu yang tinggal secawan je kot.. huhuhu... best ohhh niaga macam ni.... kul 5ptg dah bleh goyang kaki. huiiiii.... berbaloi2 kak long amik cuti 2 minggu semata-mata nak meniaga.. aku pun sanggup macam tu! hehek.


  

sakinah bersama orang-orang tersayang
tu muka dia macam tu sebab ngantuk tapi taknak tido..
haaaaa.... rasakan kena usung ke hulu ke hilir...
balik tu sakinah terus dipaksa tidur!
ye la.. pagi tu bangun kul 6.30pagi pastu tak tido dah.. haihhhssshhhh.... tak bleh jadi la macam tu kan.... siang-siang hari pun dok tutup pintu.. tutup tingkap.. tutup langsir.. kasi gelap gulita... kasi susu.. pastu ayah buat-buat tido... pastu barulah dia nak tido.. zzzzzzz... eh, tapi yang benarnye aku tak tau sape yang tido dulu.. ayah ke sakinah?? hahaha.. adat le tu.. amik kesempatan selagi ada... aku dok sibuk kat dapur dah.. masak berbuka... masak ngan mak mentua tu...... haha.. suka!! sebab mak mentua aku ni takde hal punye... aku dapur kiri, mak dapur kanan.. mak masak, aku basuh pinggan.. gitu... tu kalau berdua la.. kalau akak ipar ngan adik ipar aku ada.. tugas aku... pantau anak-anak... si sakinah tu kalau dah jumpa darwisy... membontot je dia... darwisy ni abang yang lembut bila dengan adik.. sakinah plak ganas... darwisy kena ketuk dengan sakinah pun ngadu sikit-sikit kat mummy, pastu sambung main... haduhaaaiiiilah anak oiii.... gitu le kekdahnye bila dedua anak sulung.. jadi tak bape reti berkawan.. hahahhahaha.... ailoike!
semua makanan dah terhidang.



cempedak goreng (mak buat)

kuih badak berendam (adik mak buat)
haaaaa..... semua pun buat sendiri.... no no no beli okehhhh......
ade lagi yang takde gambar.. macam bubur jagung dan lauk pauk.. air teh o panas je buat sendiri.. air lain diorang beli ikut citarasa masing-masing.. meriah!!! family kak long pun berbuka kat umah mak... humakhaaaiiiihhhhh.... terus rumah tu mengecik. eh? hahahha... ramai-ramai berbuka... selera je memasing!! kalau tengok semua menu... aku buat popia je.. yang lelain semua mak mentua aku yang masak. haahahahhahahahahahahahaha....... ok la tu... ai tolong belakang tabir je... mak pakar.. biarkan mak yang masak. hihihihihiihi.... i love you mak!





.






















07 di menglembu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di menglembu - Google Blog Search


KERENGGA: Sharizat tanding <b>di Menglembu</b>. Shapie Apdal di <b>...</b>

Posted: 25 May 2012 09:10 PM PDT


Hari minggu lepas, Husin pergi ziarah kawan di Bangi. Sambil makan tu, member Ana tanya, bila agaknya pilihanraya.

"Manalah ana tahu benda-benda ni ...," Husin jawab, "Ana hanya saudagar unta dari Cairo."
"Sudahlah Husin. Jangan kau bawak temberang blog Husin Lempoyang kau di sini. Kamu tahu tu!"
"Sumpah ana tak tahu. Ana rasa Dato Najib pun tidak tahu tarikh pilihanraya. Lagikan ana ni ...," ana cuba yakinkan.
"OK lah Husin. Aku kasi kamu info ini, Kamu kasi aku tahu tarikh pilhanraya. Aku nak buat gathering kawan-kawan tapi masing-masing tunggu ditentukan tarikh pilihanraya," Sahabat ana terangkan.
"Kamu tahu tak Dato Najib dah buat keputusan akan ambil Dato Syahrizat dan Dato Shafie bertanding?"

"Biat betul ... takkan Dato Najib flip flop?" Ana bertanya
"Dia sudah flip flop itu MAS-Air Asia, tangga gaji kerajaan dan macam-macam lagi," sahabat ana terangkan
"Kalau begitu, mana Syahrizat nak bertanding? Raja Nong Chik pasti tanding di Lebah Pantai. Shafie mesti di Semporna, Sabah."
"Takkk ... kawasan lain."
"Sharizat tanding di Menglembu. Shapie Apdal di Menggatal."
"Hahahaha ... siul la lu brader. Macam gitu aku tahu bila pilihanraya?"
"Bila? Bila? ..." tertanya kawan ana.
Nak tahu bila pilihanraya? Sabar dulu .... hehehe.
Shahrizat dan Shafie Apdal tanding di mana?

07 di lenggong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di lenggong - Google Blog Search


CERAMAH PEMBOHONGAN UMI HAFILDA <b>DI LENGGONG</b> <b>...</b>

Posted: 20 Jul 2012 11:25 PM PDT


P/S: INILAH WATAK PENGIKUT UMNO, MENJAJA KEBURUKAN ORANG LAIN DEMI MENDAPAT HABUAN YANG DIBAYAR UMNO....DEMI MENGEJAR NAMA DAN 'FULUS' SANGGUP MEMANGGIL MAHATHIR AYAHANDA, MENGAMPU UNTUK MENCARI TEMPAT DALAM PRU 13 NANTI, WATAK INILAH YANG BAKAL MENJADI WAKIL RAKYAT UMNO...SANGGUP MEMBUKA KAIN DIKHALAYAK...ORANG SEPERTI INILAH YANG SERING DILABEL SEBAGAI PEJUANG OLEH UMNO...DAH KERING DAH KENA JILAT...

PAKDOE ALLAN

07 di batu gajah - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di batu gajah - Google Blog Search


Rumah Banglo Satu Tingkat <b>Di Batu Gajah</b>, Perak | Coretan Anuar

Posted: 07 Jul 2012 10:48 AM PDT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..
Sekarang ini saya berada di Batu Gajah Perak (rumah Ayah Mertua saya).. Sambil pergi meronda-ronda dekat Pekan Batu Gajah, ternampaklah iklan rumah Banglo satu tingkat yang  pernah menjadi idaman saya sebelum ini.. 
Pada kira-kira dua tahun yang lepas, saya dan isteri berharap sangat dapat memiliki Rumah Banglo Satu Tingkat Di Taman Desa Permai, Batu Gajah, Perak ini.. 



  • Single Storey Bangalow House
  • Keluasan Tanah 50 'x 80'
  • Jenis A (3 ruangan) - Build-up 1134 Kaki Persegi.
  • Jenis B (4 bilik) - Build-up 1251 Kaki Persegi.

  • Pembeli Mempunyai Pilihan Untuk Perubahan Reka Bentuk dan Susun Atur
  • Kualiti Bahan Bangunan & Design
  • Rekabentuk yang luas dan praktikal
  • lokasi yang strategik
  • Berhampiran dengan kemudahan Awam
  • Harga yang sangat berpatutan
  • Pinjaman Sehingga 95% (Pemohon yang layak sahaja)
Taman Desa Permai, Batu Gajah terletak di lokasi yang strategik berhampiran dengan infrastruktur dan kemudahan awam seperti sekolah, kedai, pasar raya dan kemudahan sistem pengangkutan. Di samping itu, ia terletak berdekatan lebuh raya Ipoh-Lumut dan stesen keretapi komuter ke Rawang.


Dari stesen Keretapi ini, kita boleh menaiki keretapi express untuk pergi ke Kuala Lumpur.. Masa perjalanan dari sini ke KL Central dengan menaiki keretapi Express cuma 2 jam sahaja.. 


Semasa saya berhasrat untuk membeli rumah ini, saya dan isteri bertugas di Mukah Sarawak.. Jadi, dengan adanya rumah ini secara tidak langsung akan memudahkan perjalanan kami dari Batu Gajah ke KLIA.. 


Dari Batu Gajah-KL Central (2 jam).. Dari KL Central-KLIA (tak sampai satu jam).. Total perjalanan ke KLIA cuma mengambil masa 2 jam setengah sahaja.. Berbanding 4 jam sekiranya menaiki kereta.. 

Bagi pendapat peribadi saya, rumah ini memang berbaloi untuk dimiliki, disebabkan harganya sangat berpatutan.. Ketika fasa 1 rumah ini dibangunkan, harganya cuma RM148,000 sahaja.. Pada ketika itu, bukannya senang nak dapatkan rumah Banglo satu tingkat dengan harga di bawah RM150K...



Ketika di peringkat pembinaan Fasa 1, saya berkesempatan melihat pembinaan tersebut dijalankan.. Saya dapati rumah ini dibina dengan menggunakan batu bata tanah liat (warna merah)... Ini menunjukkan pemaju menjaga standard dan kualiti rumah-rumah yang mereka bangunkan di taman tersebut..



Gambar Rumah Banglo Satu Tingkat, Lot tengah


Apabila dah berminat.. saya pun telah membuat tempahan untuk membeli seunit rumah di taman tersebut.. Rumah yang kami tempah tersebut adalah rumah Lot Tepi untuk  pembangunan pada fasa yang ke 4.... Kebetulan pula pada ketika itu tinggal dua unit lot tepi sahaja yang masih ada.. Jadi kami telah menempah salah satu daripadanya.. 


Dapat Fasa ke 4 pun jadilah.. Asalkan berjaya mendapatkan rumah tersebut..;)


Masa tu saya fikir berbaloi membeli rumah banglo lot tepi ini disebabkan rumah yang saya ada sebelum ini adalah
rumah tengah.. Lagipun harga yang ditawarkan untuk rumah Lot tepi di  sini, bagi saya memang sangat berbaloi dengan keluasan tanah tambahan yang diberikan..  


Kalau tak silap saya, rumah Corner Lot yang telah kami tempah tersebut berharga RM178,000 untuk keluasan tanah dalam lingkungan 85' X 80'.. Iaitu berbeza sebanyak RM30K daripada harga "rumah tengah"..


Rumah di sini dibangunkan secara berperingkat, mengikut Fasa.. Apabila telah selesai pembangunan rumah untuk Fasa 1, pemaju akan membangunkan rumah pada Fasa yang ke 2, seterusnya Fasa ke 3 dan akhir sekali adalah Fasa yang Ke 4.. 


Jadi pihak pemaju memberitahu saya, supaya menunggu kira-kira 2 tahun sehingga tiba giliran membangunkan rumah untuk Fasa yang ke 4..


Setelah dua tahun berlalu, pemaju baru sempat untuk membangunkan rumah ada Fasa yang ke 3.. Sedangkan harga rumah Banglo satu tingkat ini telah dinaikkan sebanyak RM20k..


Harga "Rumah tengah" telah dinaikkan kepada RM168,800




Sebelum ini rumah Banglo tersebut berharga RM148,800.. Tapi sekarang harga rumah Banglo tersebut telah menjadi RM168,800.. 


Ini merupakan harga untuk "rumah tengah".. Harga untuk rumah Lot tepi saya tidak pasti pula berapa.. Saya menjangkakan harga rumah lot tepi tersebut tentu boleh mencecah sehingga RM200,000.. huhuhu.. 


Saya rasa agak terkilan juga di atas peningkatan harga rumah tersebut.. Rasa terkilan disebabkan tidak berjaya membelinya pada harga dua tahun yang lepas.. 


Nak buat macamana, dah terpaksa menunggu giliran.. Dan saya percaya apabila Fasa ke 4 dibangunkan nanti, berkemungkinan besar harga rumah Banglo satu tingkat ini akan naik lagi..


Jadi saya memohon pendapat daripada anda.. 


Adakah wajar saya membeli Rumah Banglo satu tingkat tersebut (Lot tepi), sekiranya harganya melebihi RM220K?


Ps: Lepas ni saya dah tak sanggup untuk membeli rumah baru.. Jadi mulai sekarang saya kena belajar dengan AbangEnsem macamana nak beli rumah terpakai..


Pss: Apa agaknya yang sedang berlaku di antara Eyriqazz Vs Denaihati

07 di kuala kurau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

07 di kuala kurau - Google Blog Search


Rumah Untuk Disewa-Kampung Parit Abas <b>Kuala Kurau</b> Perak <b>...</b>

Posted: 07 May 2012 07:08 AM PDT

Publish date: May 7, 2012 2:08 pm
Contact Name: Pn Hjh Siti Sehah / Tn Hj Bakri
Price: RM200
Region: Perak
Location: Kampung Parit Abas,Kuala Kurau,Perak
Phone: 60122853237 / 0175755230
Tags: , ,

Rumah Untuk Disewa-Kampung Parit Abas Kuala Kurau Perak-kawasan kampung rumah batu di Kampung Parit Abas Kuala Kurau Perak
Tuan Rumah: Melayu, Ada 2 bilik dan 1 bilik air. Mempunyai ruang tamu yang luas.
Dari luar jalan utama/besar hanya 500meter. Dekat pekan, dekat bank BSN dan RHB, dekat sekolah rendah kuala kurau, dekat masjid kuala kurau, Kedai-kedai pakaian, barang runcit dan pasar pagi/malam
Disekitar rumah- dekat surau 15m, dekat kedai runcit 10m, kedai jeruk 15m, kedai ikan masin 15m dan rumah jiran-jiran berdekatan.
Kuala Kurau merupakan kawasan berdekatan laut dan berdekatan dengan pusat pelancongan iaitu kuala gula.

Berminat-hubungi segera Pn Hajah Siti Sehah 60122853237 / Tn Hj Bakri 0175755230

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved