Ahad, 25 September 2011

07 di lenggong - Google Blog Search

07 di lenggong - Google Blog Search


PAS <b>LENGGONG</b> | BLOG - BLOG PARTI PAS

Posted: 23 Sep 2011 07:13 PM PDT


Dr Mahathir mengaku menghalang hudud di kelantan.

Posted: 23 Sep 2011 03:27 AM PDT

Sebab itu dia pertikai kenapa PAS tak minta kebenaran melaksanakan hudud. Dia yang menghalang maka dialah yang patut membukanya. Barangkali surat amaran juga telah hilang?
Jawable kamu di akhirat kelak.
Hudud: Dr M patut nasihat PM, kata PAS

Tun Dr Mahathir Mohamad sepatutnya menasihati perdana menteri menarik balik surat yang didakwa "mengugut" mengenakan tindakan terhadap Kelantan sekiranya hukum itu, melalui Kanun Jenayah Syariah (II) dilaksanakan, kata naib presiden PAS.

NONE"Kalau Dr Mahathir boleh menasihati (datuk Seri) Najib (Razak) supaya menangguhkan pilihan raya, tak mungkin beliau tak boleh nasihatkan Najib supaya menarik balik surat yang mengugut mahu dikenakan tindakan terhadap Kelantan sekiranya Kanun Jenayah Syariah (II) dilaksanakan," kata Salahuddin Ayub (kiri).

Salahuddin berkata, ketika menjadi perdana menteri, Dr Mahathir pada 14 Ogos 1994 memberi amaran bahawa kerajaan pusat akan mengambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hukuman itu.

Semalam, Dr Mahathir dilapor mempersoalkan kenapa Kelantan masih tidak meminta kebenaran Najib bagi melaksanakan hudud, sebaliknya terus menyalahkannya ekoran kegagalan menguatkuasakan undang-undang itu.

Sempena bulan Syawal ini, Salahuddin juga menyeru Dr Mahathir menarik balik pelbagai tuduhannya terhadap hukum hudud.

azlan"Beliau (Dr Mahathir) pernah menuduh perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur," kata ahli parlimen Kubang Kerian itu.

Salahuddin berkata, Dr Mahathir sepatut berjiwa besar dan menarik balik "persendaannya", antaranya terhadap hukum potong tangan memandangkan ia diperintahkan dalam al-Quran.

"Kalau ada kelapangan, dengan rendah diri juga saya menyeru Dr Mahathir membaca surah al-Maidah ayat 38 dan 39," kata beliau.

Ayat tersebut merujuk arahan supaya tangan pencuri tetapi dan menegaskan sekiranya penjenayan itu bertaubat, Allah akan menerimanya.

Jamuan hari raya Peladang semalam 22.9.11

Posted: 23 Sep 2011 03:27 AM PDT

MP Lenggong dalam ucapan menyebut laluan pengganas kominis di sekitar lenggong. Begitu mudah dia berbohong orang tua-tua di lenggong semalam namun ramai yang menjueh ucapannya. Ramai yang tak hadir tak kebulur dah nak beri makan tapi kena dengar syarah paksa macam dahulu wayang penerangan. MP itu ingat orang lenggong tak tahu yang dia dilahirkan hujung tahun 60an sekitar 1967. sepuluh tahun dah merdeka. dia pulak tu lahir dan dibesarkan di gerik serta bersekolah digerik. Orang tahu sejarahnya.
Nak bercakap pasal perjuangan bapanya seorang guru yang tidak ada dalam perjuangan kemerdekaan kerana umno sememang tidak berjuang untuk merdeka. Jamua makan peladang itu di gunakan secara paksa untuk bercakap kepada orang ramai. Semoga umno segera mampos.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan