Ahad, 12 Jun 2011

07 di tanjung malim - Google Blog Search

07 di tanjung malim - Google Blog Search


Jerebu <b>di Tanjung Malim</b>.

Posted: 11 May 2011 06:55 PM PDT

Assalamualaikum.

cuaca memang tak menentu semenjak dua tiga menjak ni. bahang panas memang kuat, air duk tunggak berapa banyak pun tak reda panas dalam badan ni. tu belum kira hati yang panas. ehem! tapi aku bersyukur sebab panas time akhirat lagi la tak dapat nak dibayangkan. kembali syukur 21. fuh, belum reda isu panas ni, tiba-tiba dugaan jerebu mendatang. aku yakin ramai yang da perasan cerita ni kat tv and tak lupa jugak newspaper. hari ni, 12 mei, keadaan cam gitu jugak. kelam je kat luar. kalau berita cakap indeks kat Tanjung Malim ni TIDAK SIHAT, aku harap ade perubahan lah bila da tengah hari ni. mari layan berita dari utusan. check it out!

"Jerebu kembali melanda negara dengan Indeks Pencemaran Udara di Tanjung Malim, Perak mencapai tidak sihat hari ini apabila mencatatkan bacaan 109 manakala IPU di 27 kawasan mencatatkan bacaan sederhana iaitu anata 51 hingga 100"

justeru, aku dengan gigihnya keluar jap dari ofis untuk siasat tahap jerebu pagi ni. oh, ni bukan sebahagian dari LI aku ye. tak leh masuk laporan harian pun. maap banyak-banyak sebab guna fon aja!

sekian sahaja laporan untuk pagi ni. kalau tangkap gamba dari atas, sure nampak kelabu aja langit tanjung malim ni. disebabkan ptptn da abes, ayuh tutup hidung guna tudung. lebih ayu gitu!

p/s: rindu nak wat report cam zaman degree dulu. teringat kelas abg talib n kak mijah. haha.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan