Isnin, 19 September 2011

07 di kerian - Google Blog Search

07 di kerian - Google Blog Search


padijantan: Ahli Parlimen Kubang <b>Kerian</b> Mainkan Sentimen <b>...</b>

Posted: 05 Sep 2011 05:30 PM PDT

Warganegara segera lebih bahaya dari Komunis
Nazri Abdullah


KUALA LUMPUR, 5 Sept: Memberikan hak warganegara kepada warga asing dan seterusnya mendaftarkan mereka sebagai pemilih adalah lebih bahaya dari pengganas Komunis, kata Salahudin Ayub.


"Kita nak beritahu kepada Umno BN, memberikan warganegara kepada warga asing dan mendaftarkan mereka sebagai pemilih lebih bahaya dari pengganas Komunis," kata Naib Presiden PAS itu kepada Harakahdaily.

Dulu juak ini pernah juga melemparkan tuduhan dengan menunduingkan jari kepada UMNO sambil menyatakan UMNO memperjuangkan Bangsa dan kini apa sudah jadi dengan  mereka terhadap kenyataan PAS dalam yang berlidah dua itu ?
klik disini kalau nak tauuu...

PAS Makin Meracau, Mengigau dan Angau !!! Langau punya Parti.


Sukar untuk digambarkan bagaimanakah rupanya manusia atau kumpulan manusia yang dikatakan 'bertelinga satu, berlidah dua'.


Adakah ia manusia atau manusia jadi-jadian?
Adakah ia Dinasour yang membaham semua yang ada disekelilingnya?
Yang nyata manusia atau pemimpin yang bertelinga satu dan berlidah dua ini sangat hodoh, menakutkan di samping menjadi bahan tertawaan.


Di kampung dulu, saya sering terserempak dengan pelbagai jenis ular- ular sawa, ular tedung, ular senduk dan pelbagai ular lagi. Jenis biawak dan ularlah yang berlidah dua atau lidah bercabang.


Dalam konotasi bahasa Melayu, 'lidah bercabang' ini mempunyai maksud negatif. Ia seorang yang hypokrit atau berpura-pura, dengan kumpulan ini cakap lain, dengan kumpulan itu cakap lain


Sementara itu, manusia bertelinga satu memang sukar ditemui. Namun bertelinga satupun masih boleh mendengar, kalau telinga yang satu itu benar-benar berfungsi. Kalau yang satu itupun tidak berfungsi, maka ia tidak akan mendengar apapun suara.



*Tidak ada apa yang BENAR melainkan PEMBOHONGAN yang NYATA dari PAS. Semakin banyak mereka berkata-kata, semakin JELAS KEMUNAFIKAN mereka memperkatakan sesuatu bersama-sama mereka yang FASIK.

*Bermula dari kebencian kepada Anwar Ibrahim hinggalah berdakap lekat mendamping belaiannya, kini dari kronologi dapat disaksikan kesilapan demi kesilapan, kesalahan demi kesalahan dilakukan PAS tanpa mereka sedari dalam syok sendiri mereka telah kehilangan ahli, yang lari, yang benci, yang kecewa mahupu tertawa.

*Sentimen melakukan sentimen, sentimen Perli, sentimen Gurau, sentimen Ugama dan yang di atas nuuu... sentimen Kaum. "warganegara kepada warga asing" siapa warga asing itu ? Cina ? India ? British ?
sekiranya benar mana buktinya ? kenapa tidak di paparkan sahaja Gambar, Dokumen, Audio, Video atau apa-apa sahaja yang boleh menjadi bahan FITNAH terkini.

** "warganegara kepada warga asing" itu munkin - Kedatangan Buruh dari China secara besar-besaran bermula sejak awal abad ke-19 yang kebanyakkan berasal dari wilayah selatan China seperti Kwangtung, Kwangsi dan Fukien. Ataupun... dalam tahun 1786 hingga 1824 British memulakan satu aliran masuk tidak putus-putus yang terdiri daripada buruh, pedagang, supai, dan banduan yang melibatkan diri dalam bidang pembinaan, pertanian dagangan, pertahanan, dan perdagangan. Bagaimanapun, penghijrahan orang India secara beramai-ramai dari subbenua India ke Tanah Melayu.

emmm.. hebatkan...?!!
warga asing dari sejarahnya dan kini warganegara yang telah lama mengundi di sini dan sekarang PAS cuba mempertikaikannya tanpa sebarang bukti selain dari FITNAH untuk menimbulkan KEBENCIAN semua Rakyat Malaysia perbagai Bangsa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan