Sabtu, 10 September 2011

07 di taiping - Google Blog Search

07 di taiping - Google Blog Search


Ceramah Mohamad Sabu <b>di Taiping</b> terima sambutan hangat <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2011 08:00 AM PDT

Do you like this story?


Sambutan hangat telah diberikan oleh penduduk setempat terhadap ceramah Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu semalam. Ceramah yang bertempat di Balai Islam Bukit Jana, Kamunting Taiping itu dianggarkan dihadiri oleh lebih 10 ribu penyokong Pakatan Rakyat.

Turut sama berceramah bersama-sama Mohamad Sabu ialah Ahli Parlimen Taiping dan juga Adun pantai Remis, Nga Kor Ming.

Mohamad tak melepaskan peluang ini untuk menjelaskan isu kenyataan mengenai peristiwa Bukit Kepong yang didakwanya telah diputarbelitkan oleh akhbar Utusan Malaysia. Beliau juga turut menceritakan sejarah sebenar Mat Indera yang dianggap pejuang sebenar kemerdekaan negara.

Timbalan Presiden PAS itu juga mengecam sikap pejam mata yang diamalkan oleh UMNO dan kerajaan didalam mengiktiraf sejarah kemerdekaan negara yang sebenar. Kata beliau, inilah akibatnya jika sejarah ditulis oleh pihak-pihak yang pilih kasih dan tidak bertanggung jawab.

Beliau juga mendakwa, kehadiran ribuan pendengar di program ceramah ini sudah cukup membuktikan bahawa rakyat sudah tidak lagi mempercayai dan hilang keyakinan terhadap media-media arus perdana yang pro kerajaan.

*Gambar ehsan dari PAS Taman Kunigsari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan