Jumaat, 2 Mac 2012

07 di bidor - Google Blog Search

07 di bidor - Google Blog Search


Bila Mama AdAmTifSyah Berbicara .....: Report on Diet Progress <b>...</b>

Posted: 17 Sep 2011 07:07 PM PDT

Aku baru balik dari kampung......
Sepupu baik meninggal dunia gara2 accident di Bidor.
Baru jek raya hari tu bertemu......
Sayu juga hati ni bila melihat tunangnya yang pengsan gara2 terkejut akan berita ini.....
Jika tak, bulan depan mereka akan diijab kabulkan....
Jika terkena batang hidung sendiri, aku pun tak pasti boleh terima dugaan itu atau tidak!!
Hancur hati !! Luluh perasaan.....
Tapi bila difikir dengan akal yang waras, pasti ada perancangan terbaik buat tunangnya itu oleh Allah SWT.
Jadi perlu terima dengan redho....
Buat sepupu aku itu, ALFATIHAH......
Incident ini buat aku sedar betapa perlu menghargai pasangan.....
Walau bagaimana kuat pun pasangan kita buat perkara2 yang kita nyampah kadang2, tapi perlu take positif ....
Sekurang2nya dia ada bersama kita jua....
Owh...... jap ye, nak pi peluk hubby aku jap :))
Okey, back to my diet progress,
Nampaknya, daku tak berapa ikut the program....
Bila balik kampung, jadual banyak yang lari....
Plus mental pun tak ready,
Jadi aku makan jek apa yang ado.
Cuma tak makan banyak,...
Masih jaga kuantitinya...
Dan malam memang tak makan nasi..... amik laksa sahaja since auntie aku meniaga situ.... hihihi.
But aku tetap regret plus upset sebab tak leh buat apa yang patut .......
Dan aku sangat bimbang akan resultnya nanti...
Aku and family pi soping at giant Kota Damansara.
Eh giant ada timbang ala2 timbang TANITA.....
So aku amik kesempatan untuk timbang......
But the result as i aspected before, I am upset.......
Gila kan.....lemak saja hampir 30kg... Huhuhu!!
Tak banyak beza dengan timbang TANITA coach herbalife aku.....
Tapi encik suami kata, jangan compare since dua timbang ni adalah medium yang berlainan.....
 Kalau nak compare, compare dengan timbang yang sama....
 So kira timbang ini, adalah timbang utk aku buat comparison each week..... :)))
 Nanti tengok minggu depan punya plak macam mana ye ..... hihihi....
Nak tunggu timbang coach, hujung bulan ni baru dia datang rumah aku ni.....
Hope bacaan dari timbang dia tu, lebih positif.

Cuma, bila diukur badan, yang ni ada progressnya.....
Pinggang dari 33 3/4 kini 33.25 inci.
Ponggong dari 43.5 kini 42.75 inci.
Tatau apsal menten..... Agaknya part tegar ada di situ kot aih :))
Huhuhu...... at least 58kg.....
Tapi perlu buat untuk lebih sihat.....
Aku ada keturunan diabetis, darah tinggi dan cancer.....
Tu pasal perlu get ideal weight untuk minimize the chances utk inherit segala penyakit keturunan ni......
Ok laa, away dahulu...... esok plak bebel.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan