Rabu, 7 Mac 2012

07 di ipoh - Google Blog Search

07 di ipoh - Google Blog Search


Hi-Tea Strawberi <b>di Ipoh</b> « azamnecrone.com

Posted: 13 Nov 2011 12:00 AM PST

As-salam,..
berkesempatan bercuti beriadah bersama keluarga di Ipoh juga dengan entry yg agak santai.sebenarnya kedai ni dah lama berada di ipoh.mungkin ramai tidak percaya bahawa terdapat strawberi segar di Ipoh ni tanpa perlu kita ke Cameron Highland.haaa..inilah yg saya ingin ceritakan pada entry saya kali ini..

Tempat yg saya maksudkan ialah Singbery.kedai yg terletak di Ipoh Garden,belakang Parkson Ipoh Garden yg lama,yakni di sekitar kawasan hospital pantai di Ipoh.mengapa saya ke sini dan tidak ke Cameron Highland bagi menikmati strawberi?

Sebab utamanya adalah kerana saya ingin berehat.perjalan ke Cameron Highland agak memenatkan kerana keadaan jalannya yg berliku.tambahan pula saya hanya ingin menikmati strawberi segar,tak perlu teh,sayur-sayuran dan udara sejuk di Cameron.jadi buat ape perlu saya ke Cameron sedangkan di Ipoh buleh…

Menurut empunya kedainya,strawberi yg ada disini adalah segar dibawa turun dari Cameron Highland bagi tujuan jualan yg dipetik di ladang mereka sendiri.anda semua dapat memilih utk menikmati strawberi segar (tapi kt sini takde pokok la) yg disediakan disini.

ada juga mitos yg mengatakan bahawa jika kita bawa pulang strawberi itu ke tanah rendah (selain cameron lah) strawberi itu akan berasa masam.andaian itu silap,kerana dekat kedai ni strawberi ni tetap juga rasa manis.anda ble terus makan dari tray yg disediakan ataupon olah strawberi itu mengikut kemahuan.

oh ye,satu petua yg saya pelajari dari kunjungan ke kedai ini..jangan masukkan strawberi ke dalam peti ais.nnti buahnya itu akan masam.jika rumah kita ada penghawa dingin (sejukkan ke tahap mcm kt cameron) biarkan buah itu disuhu bili berpenyaman udara.insyaallah manis lagi..

begitu gembira sekali family saya melayan strawberi.insyaallah ada rejeki mesti ke cameron highland juga.tunggu adek sorfina ni besar skt bru pegi.oh ye,cuba la ke sini jika ada kelapangan.sehingga menulis lagi..terima kasih!

Tags: , , , , , , , , , ,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan