Khamis, 12 Julai 2012

di negeri perak - Google Blog Search

di negeri perak - Google Blog Search


tok gajah: PRU 13 Pakatan Rakyat tawan <b>negeri Perak</b>?

Posted: 11 Jul 2012 07:35 AM PDT



Tok yakin rakyat negeri Perak tidak mudah terpedaya dengan ceramah2 Pakatan Rakyat terutame nye PAS. Rakyat negeri Perak sedo sesangat tentang kedudukan bilangan EXCO negeri semase negeri Perak di perintah oleh PR. Kalau sekali pandang pun kite dah boleh tahu siapa yang sebeno nye lebih berkuasa di negeri Perak.
 Tok mintak semua peratikan muke2 EXCO negeri Perak ni, berape kerat aje yang melayu nye? Tok tak dapat bayangkan ape yang akan berlaku jika sekira nya PR dapat terus berkuasa di negeri Perak. Tentang mane yang orang2 PAS boleh kate pemerintahan PR tu baik dan sesuai bagi memerintah negeri Perak.


Cube le kita bayangkan pule bila perkara yang sedemikian berlaku pule di peringkat persekutuan. Walau pun PM nye melayu tapi semua jawatan2 menteri yang penting di pegang oleh kaum mate sepet ni ape akan jadi kepada nasib orang2 melayu.
Yang kat atas ni pule ade sedikit cerita tentang negeri P Pinang. PAS banyak membantu rakan2 nye dari PKR dan DAP untuk menawan P Pinang, malang nye PAS di anjing kurap kan oleh DAP. Tidak ade sebab kenape DAP tidak mahu masuk kan PAS ke dalam EXCO negeri tu. Kerana PAS ade se orang ADUN nye yang layak.

Kepade para penyokong PAS sedo le sikit tentang perangai buruk pemimpin2 DAP dan PKR ni. Jangan salahkan sesape bila kerajaan PR tumbang di negeri Perak. PR negeri Perak tumbang kerana dua orang ADUN PKR dan seorang ADUN DAP lompat keluar PR.

Same ade tiga orang tu di rasuah atau tidak itu tidak penting, yang nyata mereka tu dah khianati PR. Yang terima padah nye MB PAS dan penyokong2 PAS. Tok tak pelek bila tiga ADUN tu lompat keluar. sebab nye yang sorang tu DAP dan yang dua lagi tu memang berasal dari keturunan UMNO yang dah terbuang.

Tok yakin sesangat pada PRU 13 akan datang ni orang2 melayu tidak akan mengulang lagi kesilapan yang di lakukan pada PRU 12 yang lepas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan