Sabtu, 29 September 2012

07 di teluk intan - Google Blog Search

07 di teluk intan - Google Blog Search


<b>Teluk Intan</b> - 2H1M - Ahlan Wassahlan....Ya Marhaban.....

Posted: 25 Sep 2012 10:24 AM PDT

Mercu Tanda Teluk Intan 
Menara Condong  adalah menjadi mercu tanda bagi Bandar Teluk Intan didalam daerah Hilir Perak ini. Walaupun telah dibina 127 tahun yang lampau tapi masih utuh dan tersergam indah. Boleh dikatakan setiap pengunjung akan mengambil peluang menaiki menara ini dan bergambar sebagai kenangan.


Bergambar kenangan di Menara Condong Teluk Intan.

Keadaan bilek dan suasana persekitaran Rumah Rehat MPTI


Menjamu selera di Wana Cafe

Rumah Rehat MPTI  adalah tempat penginapan rombongan kami sepanjang berada di Teluk Intan. Sungguh  selesa walaupun telah lama beroperasi, tapi masih dijaga dengan rapi dan harga bileknya berpatutan. Kami sampai lebih kurang jam 3 petang. Check-in bilek dan jamuan ringan petang  disediakan di Cafe. Amat menyelerakan kerana perut lapar setelah jauh perjalanan  berkereta dari destinasi masing-masing.

Majlis nikah di Surau Taman Melur Teluk Intan

Inilah tujuan kami sebenarnya ke Teluk Intan. Mengiring dan memberi sokongan moral pada anak saudara kami Azmeer Azman yang mendapat jodohnya disini. Majlis nikah dijalankan di Surau Taman Melur selepas solat Isyak. Alhamdullillah semuanya berjalan dengan lancar.

Rombongan kami dari Johor Bahru, Pontian, Segamat, Muar, Selangor, Kuala Lumpur dan Sg Sumun. Lebih kurang 15 buah kenderaan semuanya. Majlis persandingan diadakan di Dewan Orang Ramai  Kg Bahagia Teluk Intan.

          Ya Allah, Satukan hati kedua mempelai ini dengan iman, keyakinan dan tawakal kepada Mu. Jadikanlah mereka suami yang soleh dan isteri solehah yang sentiasa membantu. Murahkan rezeki mereka dan kurniakanlah mereka zuriat yang beriman dan beramal soleh. Semoga kehidupan mereka dipenuhi Al Mawaddah dan Al Rahmah didunia dan di Akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan