Jumaat, 28 Disember 2012

07 di lumut - Google Blog Search

07 di lumut - Google Blog Search


Perak mulakan saingan 2013 <b>di Lumut</b>

Posted: 27 Dec 2012 11:16 PM PST

Stadium LumutLima perlawanan yang bakal dilalui oleh Perak di gelanggang sendiri dalam pusingan pertama akan dilangsungkan Stadium Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Lumut mulai 8 Januari akan datang.

Perak akan membuka tirai saingannya berdepan T-Team di Stadium TLDM pada pukul 4.45 petang.

Perak terpaksa bermain pada waktu siang kerana kecerahan lampu di Stadium Perak, Ipoh adalah 800 lux sahaja.

Selain berdepan T-Team, Perak juga akan bermain dengan Felda United (15 Januari), Selangor (22 Januari), Pahang (19 Februari) dan ATM (9 Mac) di Lumut.

Sebelum ini, Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) hanya membenarkan stadium yang mempunyai kecerahan lampu melepasi 1000 lux untuk beraksi pada waktu malam.

Hanya empat stadium sahaja yang melepasi 1000 lux iaitu Stadium Shah Alam; Stadium Negeri Sarawak di Kuching; Stadium Darul Makmur, Kuantan; dan Stadium Jalan Besar, Singapura.

Presiden Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa), Zainol Fadzi Paharudin menjangkakan Perak akan beraksi semula di Stadium Perak pada waktu malam dalam pusingan kedua nanti.

Perak memulakan aksi pusingan kedua di tempat sendiri berdepan Selangor PKNS FC pada 14 April akan datang.

Zainol memberitahu bahawa Pafa sudah berbincang dengan Kerajaan Negeri Perak dan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) bagi meningkatkan kecerahan lampu di Stadium Perak.

"Kerajaan Negeri Perak dan MBI bersetuju meningkatkan kecerahan lampu stadium Perak daripada 800 lux kepada 1,400 lux," jelas Presiden Pafa itu.

Oleh itu, katanya, Stadium Perak akan ditutup selama tiga bulan bagi kerja-kerja meningkatkan kecerahan lampunya.

Walaupun bermain di Lumut pada waktu petang, Perak tetap mahukan sokongan padu daripada para penyokong Kejor Yeop Kejor.

Zainol meminta semua para penyokong dapat memberi sokongan kepada skuad Seladang bagi memburu kemenangan.

Selain beraksi di gelanggang sendiri Perak juga akan bertandang ke tempat lawan untuk berdepan Darul Takzim FC (12 Januari), Negeri Sembilan (19 Januari), Terengganu (16 Februari), Lion XII FC (23 Februari), Kelantan (2 Mac) dan Selangor PKNS FC (30 Mac)

Artikel asal di PerakNews.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan