Jumaat, 24 Jun 2011

07 di sitiawan - Google Blog Search

07 di sitiawan - Google Blog Search


! Pondok-Khayalan ll Khalid Amuran !: 3 Minggu <b>di Sitiawan</b> .

Posted: 20 Jun 2011 07:51 AM PDT

Assalamualaikum.

Masuk minggu nih dah masuk Minggu ke 3 aku berada di Sitiawan, Perak. Bukan utk bercuti tapi untuk bekerja mencari nafkah. Dalam masa beberapa minggu nih memang x sempat nak update blog sebb jadual kerja yang padat dan sangat memeningkan kepala.

huh sob.sob.sob.

Macam2 yang aku buat dekat sini sepanjang berada di Sitiawan. Walaupun sibuk dengan kerja sehari harian tapi tetap curi2 masa untuk menenangkan fikiran.

Aku check in hotel Galaxy Inn Lumut. sebenarnya saja je check in kat Lumut sebb kononya nak tengok keindahan pantai. tapi hampeh je sebb Hotel nih tak mengadap pantai. hahaha . apa-apa pun bagi aku segalanya ada di Sitiawan nih. walaupun tidak semoden Kotaraya KL tapi boleh la ..

Paling aku suka kat sini adalah juadah makan dan minum sebb masih lagi murah. walaupun Malaysia sekarang mengalami kenaikan harga barang yang mendadak tetapi dekat sini masih lagi dengan harga yang berpatutan.

Bukan itu sahaja, Disini juga bebas dari kesesakan lalu lintas jadi bila pagi2 aku kena melawat site xda problem langsung.

Perkara yang best dekat sini.

1. Ada panggung wayang - The Big Cinema.
2. Harga makanan yang masih lagi harga standard walaupun sekarang nih kenaikan harga yang mendadak.
3. Terdapat banyak kedai2 barangan keperluan. Macam Al-ikhsan kalau2 nak beli baju sukan.
4. ada juga shopping complex macam The Store. Giant and Tesco.
5. Fun Fair dekat2 dengan Giant hehehe..
6. Paling penting xda traffic Jem. (Paling aku suka.)
7. Dekat dengan pantai ..

.. dan ada banyak lagi sebenarnya.

sekarang aku kena tinggal kat sini mungkin lagi 3 minggu sebb banyak lagi kerja2 yang belum selesai kat sini. sebenrnya aku pun tak tau sampai bila aku kena stay dekat sini tapi kalau ikut jadual lagi 3 minggu la . hehehe ..

Pssssssttt ..


Masa 1st tayangan KL Gengster, aku lah orang pertama yang jejak kaki kat panggug tu .. hehehehe .. taksub punya pasal kan. Sebenarnya teruja sebb 1st time masuk KG. yang ada Panggung wayang ala-ala zaman dulu2 yang nak pergi tengok wayang kulit ..

time tuh kalau tengok zaman2 P. Ramlee tu kemaen yang perempuannya pakai baju kalau boleh dapat Shape kerengga tu .. heheheh .. yang lelaki nya macam biasa la Smart2 belaka .. heheheheh ..

Starrrrttttoookkk .. !

Finisheddd .. ! hehehe.

  

Macam biasa kalau dah duduk lumut nih makan Seafood bakar la kan. tapi Hampeh jugak sebab masa aku pergi semua Seafood dah habis alih2 makan Kerang bakar jea . ini pun masa minggu kedua dapat makan.

Well.

Aku rasa ini jelah yang aku dapat ceritakan dalam blog entry kali nih .
actually banyak lagi .. tapi sebb aku dah letih sangat nih pagi tadi drive. sampai2 jea kena pergi site fuh .. !

harap2 lah kerja kat sini cepat habis .. !!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan