Sabtu, 2 Julai 2011

07 di seri iskandar - Google Blog Search

07 di seri iskandar - Google Blog Search


Prologue Life: Israk Mikraj <b>di</b> UiTM <b>Seri Iskandar</b>, Perak :)

Posted: 29 Jun 2011 08:17 PM PDT

Salam mahabbah sahabat :)

Seperti semua tahu semalam adalah hari Israk Mikraj iaitu hari yang penuh dengan keajaiban Allah sebab Israk Mikraj merupakan malam Nabi Muhammad bertemu Allah. SubhanaAllah.

Tahun ini aku menikmati Israk Mikraj di Seri Iskandar :) Rasa nikmatnya sebab sahabat-sahabat aku puasa sunat pada hari tersebut. Alhamdullilah. Paling bahagia buat hidup aku adalah aku dapat menghadiri ceramah Majlis Sambutan Israk Mikraj. Syukur nikmat. Penceramah dia awesome tahap Maharaja Lawak. Sumpah tak tipu, ilmu dikongsi sambil gelak tahap hardcore. Okay dah tu macam hiperbola sangat. Nama penceramah tu Dr Jamnul Azhar Mulkan.

Well topik ceramah sangat berguna untuk pengetahuan semua umat Islam, Israk Mikraj Dari Segi Agama dan Sains. Jap jap sebelum majlis bermula kami semua diperdengarkan dengan ayat suci Al-Quran surah Israk. Hebat gila student Interior Design ni baca sampai aku rasa nak nangis time dengar :') Banyak yang aku dapat masa mengikuti ceramah ni. Tentang ilmu dunia dan ukhrawi. SubhanaAllah. Nikmat syurga yang abadi dan solat yang merupakan tiang agama. Satu kata-kata ustaz ni yang aku pegang Muslim should lead others follow. Means kita ni memang dilahirkan untuk dijadikan pemimpin yang mampu memimpin. InsyaAllah :)

Baiklah gambar-gambar aku upload kemudian. K byee!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan