Khamis, 27 September 2012

07 di bagan datoh - Google Blog Search

07 di bagan datoh - Google Blog Search


<b>BAGAN DATOH</b> PRU 13- APA KATA RAKYAT? | TEH TARIK <b>...</b>

Posted: 23 Sep 2012 11:26 AM PDT

Menjelang PRU13 yang datang,rakyat akan mula menilai kredibiliti calon yang bakal di pertandingkan. Ada yang telah berkhidmat sekian lama dan ada yang baru muncul mukanya. Bandar atau Desa, pertaruhannya tetap sama, nilai kepimpinan dan nilai jasa -jasanya sepanjang berkhidmat. Kisah di sebuah DUN PAS di negeri Selangor yang kerjanya hanya hadir kenduri kendara dan melawat kematian,semua orang memuji atas keperihatinannya itu. Tetapi…. hakikatnya beliau tidak mampu membawa pembangunan kepada masyarakat setempat, memberi bantuan-bantuan yang sepatutnya. Hanya mampu menabur janji demi janji…

RAKYAT SUDAH MUAK

Kini, rakyat sudah tahu menilai yang mana intan dan yang mana kaca. Mereka sudah tidak suka lagi di permainkan sedemikian. Mereka inginkan kemajuan dan pembaharuan. Pembangunan setempat melalui inisiatif kerajaan Pusat serta pelaburan dari  pelabur luar, sekaligus dapat memberi peluang pekerjaan dan lain lain lagi. Pemimpin yang bakal di pilih mestilah seorang yang berwawasan.

Di Bagan Datoh, seorang warga emas yang cuma ingin di kenali sebagai Ustaz Daim menceritakan sejarah awal Bagan Datoh. Beliau merupakan Tuan punya rumah Tradisional yang berusia lebih dari 100 tahun. Beliau turut memuji kepimpinan YB Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi selaku Ahli Parlimen yang bertanggungjawab dan sangat berwawasan. Mengenali Dato Seri sejak zaman kecil nya, Ustaz Daim berkata bahawa Dato Seri suka membuat kebajikan dan kebaikan tanpa mengheboh-hebohkannya kepada umum. Beliau juga seorang yang suka pada perbincangan dan tidak suka akan persengketaan. Kata Ustaz Daim lagi, semasa Dato Seri menjadi  Timbalan Menteri Pelancongan dahulu,beliau telah mengusahakan Industri Desa Homestay di Bagan Datoh dan sehingga kini ianya masih aktif. Kami juga turut di saran untuk terus mencari sumbangan serta jasa jasa Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi semasa beliau menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri menjaga hal ehwal Islam. Khabar yang kami terima, usaha YB Dato Seri untuk membawa MRSM ke Bagan Datoh akan menjadi kenyataan tak lama lagi. Alhamdulilah…Janji Di tepati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan