Jumaat, 15 Februari 2013

07 di malim nawar - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di malim nawar - Google Blog Search


!!~ Cerita Ceriti Kami ~!!: Balik ke teratak atok onni

Posted: 15 Feb 2013 02:06 AM PST

Bismillah...
Alhamdulillah...dapat juga balik ke teratak atok onni di Kedah..rindunya pada kampung halaman...last balik masa November thn lepas...huhu

Kami gerak pulang meninggalkan Bangi pada hari sabtu yang lalu...lepas babah habis kerja. dalam pukul 3pm. Alhamdulillah, highway tak berapa jammed sangat...sebabkan dah petang, kami singgah ke rumah pak ngah di Malim Nawar dulu...plan nak balik terus tidur di Gerik tak menjadi..so kami tidur di rumah pak ngah dulu

esok pepagi kami gerak ke Gerik...sampai sana dalam pukul 11am...seronok dapat jumpa semua. makan kenduri aqiqah dulu kat rumah Nek teh...petang tu kami gerak ke Baling pula...akhirnya dapat juga tunjuk kat babah rumah lama kami yang kini disewakan...hehe..rasa lain sungguh suasana kat situ..juga tiba2 jadi malu2 segan2 dengan makcik2 jiran tetangga dulu...hihihi..ada yang dah tak kenal kami lagi...dan cik nor yang paling ingat..dia cakap, "erm dulu dok pakai baju skolah lagi kan...ni dah dukung anak dah.." hehehehe...

lepas tu kami ke rumah jiran lama yang sudah pindah dari kawasan perumahan tu..nak lihat cucunya yang baru 9hari...cantik banglo tu..seronok tgk..yela tanah sendiri buat rumah, puas hati...kan? dah gelap kami gerak pulang ke merbok...

sampai di merbok dalam pukul 9pm...penatnya terasa...borak2 dengan mak, tengok tv dah penat semua tidoq...hehehe

esoknya bangun pagi2, kemas rumah...panaskn lauk pauk..rajin plak kan..hahaha..mgkin dah biasa kot..lgpon mcm rugi plak kalo tidoq banyak2 kat kampung ni...hehehehe..kami tak pergi mana2 pon..cuma duduk di rumah..tengahari tu makan kenduri kat rumah jiran depan rumah...hehe

hari selasa kami dah nak pulang...tapi kami pulang petang sikit sebab nak elak jammed di awal hari...tapi jammed jugak..huhu...takpe yang penting esok tu cuti lagi...boleh kemas2 brg dr kampung, basuh baju dan berehat...lagi pula ummi & mawaddah selsema + penat..

seronok sangat bila dapat balik kampung!!!yihaaaa
----------------------
Salam Sayang,

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved