Rabu, 8 Februari 2012

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Kenanganku (^_^): Hatiku <b>di Pengkalan Hulu</b>

Posted: 12 Jan 2012 09:19 PM PST


Assalamualaikum semua dan selamat sejahtera kepada semua . untuk entri kali ini , aku ingin menceritakan serba sedikit tentang tempat yang aku pernah membesar . tempat yang mulanya abang-abang aku kata pedalaman , lepas itu dah tak nak pindah-pindah dah . best sangat tempat ni , banyak memori tersimpan bersama rakan-rakan . nama tempat itu ialah Pengkalan Hulu .
  1. Pengkalan Hulu, yang dahulunya dikenali sebagai Keroh atau Keroh, merupakansebuah bandar di dalam daerah Hulu Perak, di utara Perak, Malaysia yang bersempadan dengan Thailand dan juga negeri Kedah. Bandar terdekat di sebelahThailand Betong di wilayah Yala.
  2. Walaupun digambarkan sebagai bandar sempadan, Pengkalan Hulu 7 km dari sempadan sebenar yang terletak di Bukit Berapit, di mana kastam Malaysia, imigresen dan kuarantin stesen terletak. 
         aku pindah Pengkalan Hulu masa aku darjah 3 (pertengahan tahun 2003) , aku pindah dekat dengan chalet tepi tasik (kalau korang tahu , dekat dengan masjid , sekolah) lepas tu , aku pindah dekat perumahan kastam , taman mawar . ingat lagi macam mana jalan dekat taman tu . aku sebernanya pemalu tapi dengan bantuan anak cikgu dekat sekolah aku *yang duduk satu taman* so , aku pun berkenalan dengan kawan-kawan aku . biasalah kecik-kecik , umur diorang aku tak tau pun . :P kawan dengan budak lelaki , main badminton . bestnya . hikhik , aku teringat ada seorang budak ni , *waktu malam* dia kata kalau dia masuk syurga dia nak mintak kehidupan yang sama dia alami ketika itu . hakhakhak , kelakar tapi sebernanya aku pun mintak yang sama . mustahil kan ? dalam banyak-banyak kawan , aku teringat kat seorang ni , Zati Nabilah . kawan baik aku dekat sana . :D lost contact , dia selalu tukar nombor . tak bagi tahu aku pulak tuh . hikhik . 
              banyak sebernanya pengalaman aku dekat sini , tempat aku membesar menjadi seorang manusia .  tempat aku belajar naik basikal . hikhik . mengenali setiap orang kat sini buat aku rasa , betapa indahnya dunia . *dramatiknye ayat* hikhik , tapi memang best . bak kata kawan-kawan aku , "terbaik dari ladang" . antara kenangan terindah aku , makan ABC dekat kedai mak cik dengan Bella . rindu giler nak makan bekal dengan Ade , rindu nak naik basikal turun bukit , rindu nak main kejar-kejar , rindu nak sembang-sembang . hikhik *ada gelak gatal di situ*
         satu-satunya kawan lelaki aku dekat Pengkalan Hulu yang aku masih contact ialah Muhammad Khairul Ikhwan . itu pun sebab , aku bodek abang aku mintak nombor . sebab kawan-kawan yang lain tak de connection macam dia ni . :P hikhik , macam alasan ann , nope . itu bukan alasan tetapi kebenaran . hikhik . apa-apa pun aku RINDU Pengkalan Hulu dan aku akan kembali kesana semula *InsyaALLAH* :)
HATIKU DI PENGKALAN HULU ! ! :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan