Khamis, 21 Jun 2012

07 di lenggong - Google Blog Search

07 di lenggong - Google Blog Search


...hA!rUnN!sA: kehidupanku semasa abg <b>di Lenggong</b>

Posted: 15 Jun 2012 06:07 PM PDT

mesti korang de bc pasal kehidupanku kini setelah dok kt umah sewa nun...
kekelangkabutan & kepenatan...tp kutempuhinya jua demi anak...
tp setelah 3hr aku di umah sewa, dpt tau abg kene pi ke Lenggong 
dr hr Rabu hingga Sabtu...
ha?mcm mn aku ngan ziqri??
hari Rabu tuh, aku seperti biasa, balik keje amik ziqri dr umah pengasuh...
sebelum tu, hr Rabu  tu, time rehat, aku bergegas ke TF cr brg nk msk...
nasib sempat w/pon sedikit lewat smpai ke opis balik...
yela, selama hr ni, aku n abg tak kesah sgt...
tak mkn pon takpe...cukupla roti je...
tp kalau de yana, takkan taknak bg dia mkn kot kan??
ok, balik keje setelah amik ziqri, aku pon tuam dia...
rutin aku setiap pg sebelum ke tmpt keje n setiap ptg selepas blk keje...
aku wat sendiri, tak mo hrpkan pengasuh bab yg ini...
dh siap, yana pon smpai...kami naik kete pi ke umah sewa dia,
dia nk amik bj utk dipakai dan jugak bj utk dibasuh...
balik umah, dia layan ziqri, aku pon mula memasak...
sedikit terlewat la, sebab msk pon lepas aku mandi n sembahyang magrib...
pastu, wat keje umah sume, then tido...
[p/s: sebenarnye yana cuma membantu jg ziqri ketika aku masak, yg lain tu, hadoiiii]
dia tido dulu dr ziqri...huhuhuhu....mmg lmbt la aku masuk tido,
nk tidokan dia lena2 dulu, wat keje pe patut, br aku tido...
pg nye plak, seperti biasa, tuam dia, siap2 then pegi keje...
kata nk dtg tido cni, pastu esok pg2 balik sana terus bwk ziqri...
yeay!!!!sgt seronok disitu...
so, ptg tu, aku amik ziqri, tuam2 dia, tgk2 mak smpai...
dorg yg lyn ziqri, aku stat memasak...tp mak tolong la...hehehehe
yana plak balik lewat, dkt pukul 10mlm kot br balik...
aku siap2 wat keje, siap awl sehhh, leh tido awal...
cuma cian kt mak, ayah sebab keadaan umah aku yg amat panas mlm tu...
tak selesa kot dorg tido...huhuhhu
pg, aku wat air kopi, kami bersarapan simple je, ngan roti n kaya...
then aku pi keje, mak, ayah bwk ziqri balik klebang...
aku plak, ptg balik keje terus ke klebang tido sana then hr ni [sabtu],
demikianla kesah aku ngan ziqri semasa ketiadaan abg dlm masa beberapa hr ni,
kemungkinan hr ni abg balik kot... :)
ziqri n ibu ziqri amat rindu kt abah... :)
tp ape yg aku nmpak, ziqri punya la seronok dilayan oleh opah n atuknya...
dia pon rindu sgt kt opah n atuk...
tu yg ceria je mukanya dr hr khamis lg, pg td aku pi keje pon tersenyum2 je...
seronok sgt kot sebab bgn2 nmpk opah n atuk...hihihi
tu dia tak tau lg mak teh dia nk balik ni, kalau dia tau, lg la dia seronok...
muhammad ammar ziqri ni la...budak tomei ibu ni...cayg dia...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan