Sabtu, 9 Februari 2013

07 di bota - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


Ustaz Zul: Dari <b>Bota</b> ke Gaza: Kebangkitan Rakyat, <b>di</b> Timur dan <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 21 Dec 2012 08:55 PM PST

1. Kuasa politik di negeri Perak pada PRU 12 menunjukkan rakyat Perak bangkit untuk menumbangkan kuasa politik BN. Calon tajaan BN hanya menang di 28 kerusi DUN sahaja. Rakyat mengambil alih tampuk kuasa politik di dalam sistem pemerintahan kerajaan di negeri Perak.
2. Rupa-rupanya hal ini menjadikan sesuatu yang menakutkan khususnya golongan X yang selama ini secara rakus dan zalim mengenderai Parti BN untuk kepentingan ego diri dan kroni. Siapakah golongan X tersebut? Sila ikuti penulisan selanjutnya.
3. Pada sekitar Ogos 2008, kita digemparkan dengan isu rasuah seks yang melibatkan beberapa orang sahabat kita termasuk 2 orang wakil rakyat dan "subject matter"  isu tersebut semuanya berselingkar di DUN Bota. Dan kenapa Bota?
4. Pegawai kerajaan yang terbabit adalah "orang kerajaan" di konstituensi Bota. Begitu juga dengan pimpinan parti kita. Para perancangan strategik "mehnah dan tipu helah" menjadikan Bota sebagai tempat sasarannya.
5. Pasti bagi mereka formula kejatuhan kuasa politik BN di Malaysia secara teori domino akan diperhebatkan di Perlis, Pahang dan Negeri Sembilan setelah koridor kuasa politik rakyat menjalar dari Kedah, P.Pinang, Perak, W.Persekutuan KL, Selangor dan Kelantan.
6. Kata Ketua Konspirator Golongan X: "Kuasa politik Rakyat di Perak mesti dirampas! Jika tidak nanti kita semua akan meringkuk di dalam penjara kerana jenayah salah laku rasuah yang melampau." "Untuk itu senjata kita seterusnya adalah 'Rasuah'. Ayuh! Kita jadikan orang mereka sebagai pengamal rasuah.", tegas Ketua Konspirator itu lagi.
7. Akhirnya, skrip Bab 1 untuk memerangkap orang kita sebagai "pengamal rasuah" telah berjaya. Wakil Rakyat kita juga telah terjatuh di dalam lubang perangkap yang sama. Konspirator Golongan X menarik nafas lega.
8. Di dalam plot yang lain di Bab 2, seorang Wakil Rakyat BN yang juga Wakil Rakyat Bota pada masa itu bertelagah besar dengan ketuanya di peringkat Bahagian dan Negeri. Beliau terhimpit dan dihimpit oleh persoalan kewangan kerana beliau dianaktirikan dalam pelbagai sudut dan keadaan. Dia juga "ditekan" dan ditembungkan dengan persoalan ketahanan mental.
9. Dan berikutan dari itu, Ketua BN di Perak diberikan tugasan khas untuk memantau kesemua ADUN BN agar tidak melompat atau meninggalkan parti BN sedang pada masa yang sama berlaku gawat politik di kalangan Adun-Adun BN.
10. Sketsa Rampasan Kuasa Politik di Perak bermula dengan "umpanan" Wakil Rakyat Bota ke gawang kita sebagai "Trojan Horse". Keadaan pada masa ini amat kritikal sehinggakan sukar untuk kita menilai kejujuran seseorang dan "orang-orang yang tersebut" semuanya sanggup menggunakan institusi "Sumpah Di Atas Nama Allah" untuk menyatakan bahawa mereka berkata dengan penuh kejujuran.
11. Licik juga perang saraf yang diketuai oleh Ketua Konspirator Golongan X; kita tidak dapat tidak terkabur angka seketika dalam pola 32:27. Wakil Rakyat Bota itu dengan jelas dan terang berkata: "Emak saya tidak pernah mengajar saya menipu", dan didengari dengan jelas ribuan orang kita di Stadium Bakri Rais yang menjadi saksi pengakuannya.
12. Dua orang Wakil Rakyat kita rupanya telah dari awal diculik secara senyap dan mereka pasti bingung tentang situasi dan keadannya. Tangan mereka telah diikat oleh kes rasuah yang mana pada masa itu mereka dan kita tiadapun mengetahui pada hakikatnya "Plot Kes Rasuah" itu adalah suatu perangkap yang diatur dalam jerat yang di panggil "Jerangkap Samar".
13. Saya akan bercerita lagi tentang ini kemudiannya; tentang bagaimanakah episod cerita ini seterusnya. Kerana apa yang ingin diutarakan ialah "mehnah dan tipu helah" adalah gugatan dan gangguan yang diatur oleh "golongan Syaithan" di dalam usaha untuk merosakkan manusia.
14. Dari Bota ke Gaza. Saya bersama rakan perjuangan di Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) telah dengan seriusnya menjalinkan ikatan ukhuwah di atas nama Jihad Fi Sabilillah bersama sahabat pejuang Palestine di Gaza. Jelas dan terang kezaliman ke atas manusia di bumi Palestine dilakukan oleh Rejim Israel Zionisme. Tangisan dan darah mengalir di bumi suci Gaza.
15. Di Timur dunia, di negeri Perak, kita melihat rakyat bangkit menentang kezaliman. Secara demokrasi pada PRU 12, rakyat menolak kuasa politik BN yang zalim. Dan di Gaza juga, hal yang sama berlaku. Kisah di atas yang saya ceritakan adalah bagaimana "akal dan budi" kita telah diserang ganas dengan senjata "mehnah dan tipu helah". Kuala Kangsar pula adalah gambaran yang dapat disaksikan secara bukti penglihatan. Rakyat Bangkit menolak kezaliman kuasa politik BN yang merampas kuasa politik yang dimiliki oleh rakyat secara demokrasi di negeri Perak.
16. Rakyat tidak sama sekali menolak institusi kesultanan kerana protes itu bukanlah kepada Istana; mesej yang jelas ianya adalah suatu amaran dan protes secara tegas kepada golongan perampas.
17. Insiden Kebangkitan Rakyat di Kuala Kangsar amat difahami oleh orang yang tersangat penting di Istana Iskandariah pada masa ini. Beliau adalah seorang yang amat bijaksana. Beliau tahu bahawa Rakyat Perak telah bangkit di atas nama kebenaran. Beliau juga tahu Allah akan bersama orang-orang yang benar. Akhir bicara, ingatlah semua pembaca yang budiman, "Sesungguhnya Pertolongan Allah itu amat dekat".

Hijrah Bota! Rakyat Bangkit, Bota Berubah.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved