Sabtu, 2 Februari 2013

07 di pantai remis - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di pantai remis - Google Blog Search


Kisah <b>Di Pantai Remis</b> Lagi... | Mia DuniaKu

Posted: 12 Dec 2012 04:52 PM PST

 Peristiwa Selasa 11/12/2012
Sempena cuti umum...suami ajak ke Pantai remis lagi,..kali ini dengan misi yang bertambah...Alhamdulillah..cuaca yang redup amat menyenangkan...

Setelah khemah didirikan....persiapan untuk memasak disediakan....wah..kalau bab masak serah saja pada yang lebih pakar yaa...hihihii...agak sukar nak hidupkan api kala angin laut bertiup agak kuat...Siap hidupkan api dalam khemah tau....haah..kalau yang tak pakar,..jangan cuba cuba,..nanti khemah pula jadi mangsa....hihi

Dengan berbekalkan nasi yang dibawa dari rumah,..kami berkelah makan kerang bakar dan ayam bakar...cicah air asam dengan belacan yang baru dibeli di Pantai Remis....memang sedap sambil dipuput bayu laut...ramai pengunjung hari itu,..sepanjang pantai berbentang tikar dan khemah...meriah suasana...

Seterusnya,..memancing !! Sambil membiarkan Mia bermain-main di gigi air mengutip kerang-kerangan...sampai diajak balik pun tidak mahu !!..Pancing ikan dapat jugalah seekor....kecik molek saja....jadilah...kata papa,..belum jumpa tempat yang sesuai lagi,..nanti nak pergi lagi !!...( dengar macam tak puas hati saja !!)


Sambil dua beranak tu bermain air,..mamanya..santai dalam khemah...meluruskan kaki yang lenguh...membetulkan urat urat..hihihi...tak sempat nak lena,..ada saja Mia datang kacau...hahaha Menjelang petang,..rintik rintik hujan mula membasahi...tapi angin laut makin sejuk..makin sedap....memang bayu laut sangat damai.....sebelum balik ,..membasahi tekak dengan minuman pilihan Mia,..'abc pink',..kami beransur pulang....elok saja kereta bergerak......

Mia dah tertidur,...hajat mama nak cuci cuci mata di pasaraya,...tertangguh lagi...Letih sangat lah Mia tuu...sampai gerak pun tak nak bangun !!...

Sayangnya,...semua gambar ,...kelabu sangat.....alahai.....,..asal bolehlah kan..ehe...teruja Mia dapat pegang 'rabbit' sampai mama terjerit takut !!..gelilah....

sekian ...
p/s..line sangat slow....jangan marah tau kalau mama lambat sampai blog kalian dan komen kalian lambat dipublish..... ^_^....mohon maaf..tau !!

 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved