Isnin, 4 Mac 2013

07 di bota - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di bota - Google Blog Search


PANAS...Calon Bebas akan Bertanding <b>Di</b> Dun <b>Bota</b> Dan Belanja..

Posted: 28 Dec 2012 04:14 PM PST

                     Rumor rumor mengenai calon calon BN dan PR akan ditandingi juga oleh calon calon bebas kini kian tersebar dengan begitu meluas sekali di Perak Tengah.Cerita ini telah mula menjadi perbualan yang hangat oleh pengunjung pengunjung kedai kopi.Dikalangan penganalisa dan strategi politik,perkara ini akan diberi perhatian yang mendalam untuk dikaji kesan dan impaknya kepada pola pengundian.
                    Khabar khabar angin sedang bertiup hebat mengenai DUN Belanja akan mendapat tentangan tiga penjuru iaitu dari calun BN,calun PAS dan calun bebas.Dikatakan calun bebas ini akan digalas oleh Kamarul Ramizu Idris.Beliau sebelum ini pernah menjadi calun bebas untuk Piliharaya Kecil Penanti 2009 Beliau tewas dengan mendapat cuma 56 undi.Beliau turut bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Bukit Gantang 2009 dan tewas dengan hanya memungut 62 undi.
                    Untuk DUN Bota pula,dikatakan bahawa seorang bekas ahli Parti Keadilan turut berminat untuk mengisi kerusi bekenaan.Ini bermakna perlawanan 3 penjuru bakal terjadi di DUN Bota antara Ustaz Zulkifly Ibrahim (PKR),Calun BN (UMNO) dan Calun bebas. Calun bebas ini pernah terlibat dengan kes  didakwa bersama beberapa orang yang lain.Walaubagaimanapun mereka  didapati tidak bersalah oleh mahkamah.Keputusan untuk menjadi calun bebas ini dibuat beliau kerana dia merasakan bahawa beliau telah tidak diendahkan oleh kepimpinan parti.Terdapat usaha usaha pimpinan PKR untuk memulihkan hubungan ini,tetapi gagal setelah beliau tetap berkeras juga untuk bertanding bagi merebut kerusi DUN Bota.

Msinc-membuat kajian terhadap semua calun bebas yang bertanding..dari segi motif dan strategi politik.Didapati mana mana calun bebas di Semenanjung akan mendapat undi yang rendah sehinggakan ramai yang hilang wang pertaruhan.Mengapakah mereka masih berminat untuk bertanding walaupun boleh dijangkakan sememangnya akan kalah.Sanggup hilang wang pertaruhan.Mengapa?..atau ada tangan tangan ghaib yang menyuruh atau mengadunnya.Dari mana dapat sumber?..Kita akan kenal siapa mereka...

KeNdUrI KaHwIn SePuPu <b>Di</b> TiTi GaNtUnG-<b>BoTa</b> KaNaN

Posted: 25 Feb 2013 08:55 PM PST

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Salam...cuaca pagi yg nyaman coz hujan rintik2 menbasahi bumi..moga hujan yg turun pg ni dpt membersih sikit sebyk dosa kita...Aminnn....nak cita sabtu lepas aku & family serta ibu mertuaku memenuhi jemputan bapa saudara belah suamiku (pak ngah)..sepupu suamiku kahwin..kami bertolak seawal pkl 9.30 pagi..rumah kenduri terletak di bota kanan..aku plg best klu p bota nih coz ada satu kedai yang menawarkan roti dan kek yg sedap2 dan harganya pun berpatutan..kami sampai kat kedai Roti Segar tu dlm pkl 11 pagi..lps dah puas shopping..kami pn bertolak p rumah pak ngah yg x brapa jauh dr situ...

 ni la kedai Roti Segar..besaq kan..
 antara pilihan pizza yg ada kat sini
 ni plk pilihan kek gulung yg ada..
 humaira pilih kek ni-cheese cake
 muhd plk kek blueberry moist
 yg ni pilihan bersama-cheese tart & blueberry tart
 yg ni pilihan aku..x tau la org pggl apa..mcm puding kastard
 pilihan en. suami-kek dam gulung
Kami sampai kt rumah kenduri pkl 12 tghari..org tgh ramai  time tu..nasib la kat dlm rumah x dak org sgt..blh la aku suruh anak posing..pic pengantin xdan nak snap coz p mekap..famili depa smua pakai sedondon kale peach..gmbq hantaran pn aku snap sikit jer...
 ni la pic pelamin..cantik giler kale nih...
 humaira tgh posing..tu pun jenuh memujuk sbb dia ni pemalu sikit klu org tgk..
 hantaran pihak perempuan-sepupu aku ler tue...

 humaira dgn aiskrim nya...org juai aiskrim ni pn time ni la nak tggu sini..
setakat ni ja la yg aku nak kongsi dgn korang smua..jumpa lagiii....

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved