Isnin, 20 Jun 2011

07 di tanjung piandang - Google Blog Search

07 di tanjung piandang - Google Blog Search


Kaki Pancing: Ban Pecah,<b>Tanjung Piandang</b>

Posted: 24 Feb 2011 07:02 AM PST

 

assalamualaikum,hari ini saya ingin bercerita tentang

pantai ban pecah di tanjung piandang .

yg brhampiran dgn kampung saya . 

Pantai Ban Pecah atau dikenali sebagai "Pantai Rock" oleh penduduk tempatan adalah merupakan salah satu destinasi menarik yang terdapat di Daerah Kerian, Perak, Terletak didalam kawasan Mukim Tanjung Piandang, Perak ini, anda akan dapat melihat suasana matahari jatuh terbenam ketika senja yang melintasi Laut Selat Melaka ini. Kepada Kaki Pancing, Pantai Ban Pecah adalah tempat yang paling sesuai untuk anda, Siakap, Pari dan juga Semilang merupakan buruan anda disini. Apabila Sang Suria meninggalkan satu panorama yang amat memukau jiwa, keindahan malam yang menjelma akan membuatkan anda terpegun dengan hidangan Kari Ikan Semilang segar yang amat terkenal di Daerah Kerian yang menjadi menu utama deretan gerai-gerai makan disekitarnya sambil anda dialunkan dengan persembahan irama nyanyian daripada penduduk tempatan. Jangan lepaskan peluang ini, kedatangan anda amat dialu-alukan.

LOKASI PANTAI BAN PECAH 

Inilah gambar ikan

yang saya dapat 

iaitu 'kerapu bara

 

di ban pecah ini terbahagi kpd bnyk bhgian 

iaitu :

tempat mandi manda 

tempat memancing

tempat makan makan 

n tempat bersantai  bersama keluaraga . 

saya rase smpai sni sahajalah 

catatan saya .

ble ad mse saya akan menulis 

lebih banyak lagi .

~assalamualaikum~

 

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan