Ahad, 5 Februari 2012

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search

07 di pengkalan hulu - Google Blog Search


Menteri Besar Perak Turun Ke <b>Pengkalan Hulu</b> Meninjau Penduduk

Posted: 05 Feb 2012 02:12 AM PST

Pada hari Rabu lalu bertarikh 1 Februari 2012, Satu Program Makan Malam Menteri Besar bersam rakyat di Pengkalan hulu telah diadakan. Pelbagai kelompok kaum dari seluruh usia telah hadir untuk memeiahkan majlis ini. Sambutan hangat dari penduduk tempatan membuktikan bahawa Menteri Besar Perak, Dato' Seri Zambry Bin Abd. Kadir mempunyai tempat dihati rakyat. Walaupun kedudukan Pengkalan Hulu terletak di sempadan Negara Thailand serta Negeri kedah, tetapi kehadiran Menteri besar ke kawasan terbabit membuktikan bahawa penduduk di sekitar Pengkalan Hulu tidak terpinggir. Kawasan tersebut yang terkenal dengan Hutan Belum sebagai pusat eko perlancongan menjadi tumpuan ramai pecinta alam sekitar. Disamping itu juga kawasan Pengkalan Hulu turut menjadi laluan Antarabangsa menghubungkan Thailand dan Malaysia membuatkan ia antara kawasan yang paling penting.

Yang Amat Berhormat Dato' Seri Zambry Abd Kadir sangat prihatin terhadap keadaan penduduk di Pengkalan Hulu. Tambahan pula ada terdapat aduan mengenai pembalakan haram di Pengkalan Hulu membuatkan Dato' Seri Zambry Abd Kadir tidak sabar untuk turun padang mendengar rintihan penduduk sekali gus meninjau kawasan pembalakan dan seterusnya mengambil tindakan.

Bersama ini disertakan gambar suasana di Majlis Makan Malam bersama Menteri Besar Perak yang diambil ketika majlis berlangsung.










Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan