Isnin, 16 April 2012

07 di taiping - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di taiping - Google Blog Search


<b>Taiping</b> Mali: Nga Kor Ming <b>di</b> tolak oleh pengundi Parlimen <b>Taiping</b>

Posted: 04 Apr 2012 11:52 PM PDT

Rata-rata pengundi Cina atas pagar merasa kesal dan mengakui kesilapan mereka memberi undi kepada Dap iaitu Nga Kor Ming kerana ia tidak membawa apa-apa keuntungan dalam dunia perniagaan orang cina. Seandainya Dato Tan Lian Hoe bertanding pada PRU 12 dahulu mereka akan memberi undi kepadanya.

Pada PRU 12 yang lalu kebanyakan pengundi atas pagar yang menyokong BN telah lari kerana memprotes calon yang mungkir janji iaitu Datuk Kayveas.

Isu calon P 60 Taiping menjadi hangat kerana Kayveas dicalonkan untuk kali kedua sedangkan perjanjian awal hanya sepenggal sahaja dan Dato Tan Lian Hoe akan mengambil alih kerusi tersebut. Untuk menyelesaikan masalah mantan menteri besar DSDR Tajol Rosli mengorbankan kerusi Parlimen Pangkalan Hulu kepada Dato Tan Lian Hoe.

PRU 13 Dato Tan kemungkinan besar akan dibawa balik untuk bertanding di Taiping. Tiada lagi kompromi dan Pangkalan Hulu diserahkan kembali kepada Umno. 

Pengundi Cina mereka mahukan Tan kerana beliau adalah menteri dan bukan seperti yang ada sekarang tidak langsung membantu rakyat dan masyarakat peniaga. Cuma ada sedikit yang tak sedap didengar ialah mereka akan mengekalkan calon Dap untuk Dun Aulong dan Pokok Assam

Nga hanya nama saja wakil rakyat Parlimen Taiping tetapi tidak buat kerja. Segala masalah rakyat dirujuk kepada Adun Kamunting YB Dato Zahir dan Ketua BN Dato Shalimin.

Nga hanya datang atau turun ke Taiping jika ada jamuan, kematian dan jika Pas/Dap Taiping jemput menghadiri majlis mereka.

bersambung/...

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved