Jumaat, 19 Oktober 2012

07 di sungkai - Google Blog Search

07 di sungkai - Google Blog Search


cherish every cherry: Felda Residence Hot Springs, <b>Sungkai</b>-part 1

Posted: 01 Oct 2012 05:58 AM PDT

Kitaorg sekeluarga  baru balik dari Cuti-cuti Perak. Kali ni kami berjalan ke Hot Springs, Sg Klah yang terletak di Sungkai pulak. Percutian yang June yang lepas kami sekeluarga dah ke Pulau Pangkor. 
So, kali ni, saya nak review percutian singkat kami ke Felda Residence Hot Springs (FRHS), Sg Klah ni.

review in two parts. Ni part 1.
Kalau nak baca sambungan, boleh baca kat part 2.
 

Kita mulakan dgn jalan masuk ke FRHS ni ye. 
Kita mulakan dengan perjalanan ke sini. Dari exit Sungkai di Lebuhraya PLUS, belok ke arah kiri dan lebih kurang 2.5km dari simpang highway, belok kiri lagi. Ada signboard Felda Hot Springs. From simpang tersebut, kita akan melalui kawasan felda. Kiri kanan jalan ialah pokok kelapa sawit, diikuti perkampungan peneroka felda. Jalan masuk sedikit kecil tapi berturap elok dan masih 2 lanes. Jarak dari simpang jalan besar ke FRHS lebih kurang 8km.


 Untuk those yang menginap di sini, boleh terus ke reception area. Tapi untuk those yang datang untuk daily entrance boleh terus ke pool. Untuk daily entrance, charge RM12 dikenakan untuk dewasa, dan RM10 untuk kanak-kanak. 
WHAT YOU GET UPON CHECK-IN?




2 entry tickets for 2 days untuk masuk ke pool (both hot and cold pool)
2 breakfast coupons (not in picture)

Kitaorg dah reserved (via online) untuk one deluxe room and dah request nak one king size bed with extra pillows. Yang bestnya, bila masuk bilik, dapat extra mattress (nipis je la) and dh tersedia iron and ironing board sekali. all without extra charges.  Kat sini, ada jenis chalet dan villa. Villa ada 3 buah je and location a little bit off dari kawasan chalet but nearer to the pool. Untuk view penginapan jenis villa, boleh check kat website ni.
Untuk review penginapan di villa.boleh visit blog ni. saya tak duduk villa so takde idea how does it look from the inside.

Kawasan sekitar chalet sangat luas, cantik dan saujana mata memandang. Hijau je mcm padang golf. Tapi dikelilingi oleh pokok2 kelapa sawit yg terjaga rapi. Sangat sesuai la untuk those yang pentingkan tranquillity during their short break, especially those yg datang from bandar besar mcm KL. 





in front of chalet and reception area
Okayla untuk review part 1. InsyaAllah entry lepas ni saya sambung review di kawasan hot pool dan cold pool serta makanan yg disediakan di sini.
Last but not least, saja nak tempek gambar saya and Ilyaas Hafiy kesayangan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan