Isnin, 19 November 2012

07 di changkat keruing - Google Blog Search

07 di changkat keruing - Google Blog Search


Lori jatuh jambatan | N9 Kini - Portal Berita Negeri Sembilan

Posted: 18 Nov 2012 08:55 PM PST

IPOH , 19 Nov- Sebuah lori tiga tan tanpa muatan terjunam setinggi 10 meter sebelum terhempas di 'pulau' dalam kejadian kemalangan di Kilometer 43 Jambatan Sultan Idris Shah II, Titi Gantung, di Bota dekat sini, pagi semalam.

Keadaan lori tanpa muatan yang terjatuh dalam kemalangan pagi semalam.

Kejadian itu menyebabkan pemandu lori, Lo Su Soon, 56, dari Changkat Keruing, maut di tempat kejadian manakala seorang kelindan warga Indonesia, Santiadi, cedera ringan dan dirawat di Hospital Changkat Melintang (HCM).

Bagaimanapun, Seorang lagi kelindan warga Nepal, Gangaraj Gsimire, terselamat apabila sempat melompat keluar daripada lori terbabit untuk menyelamatkan diri sebelum kenderaan itu terjunam ke 'pulau' tersebut.

Mangsa maut dipercayai mengalami kecederaan di kepala dan beberapa bahagian badan.

Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Superintenden Mohamad Fakri Che Sulaiman, berkata, dalam kejadian yang berlaku pada jam 9 pagi itu, lori terbabit sedang dalam perjalanan dari Bota menghala ke Ipoh.

Menurutnya, lori berkenaan cuba memotong jentolak di hadapannya namun tidak berjaya sebaliknya tersangkut di bahagian 'penyodok' belakang kenderaan terbabit.

"Lori itu melanggar belakang sebuah jentolak, berpusing lalu terbabas sebelum merempuh besi pengadang jambatan dan terhumban ke bawah jambatan setinggi kira-kira 10 meter," katanya ketika dihubungi, semalam.

Katanya, polis turut mendapatkan bantuan daripada Jabatan Bomba dan Penyelamat Seri Iskandar untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit di tempat duduk pemandu.

Beliau menambah, usaha menaikkan lori terbabit memakan masa selama empat jam kerana menunggu bantuan kren dari Ipoh.

"Mayat mangsa dibawa ke Jabatan Forensik HCM untuk dibedah siasat sebelum dituntut oleh ahli keluarga," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan