Khamis, 21 Februari 2013

07 di bidor - Google Blog Search

07 di bidor - Google Blog Search


DSAI Ajar NAJIB Gangnam <b>di BIDOR</b>..... ~ Briged Kibaran Bendera

Posted: 14 Feb 2013 10:58 PM PST

Bateri BlackBerry Baru | Blog Adib

Posted: 18 Feb 2013 04:46 AM PST

Selepas saja aku pulang ke rumah dari Shah Alam bulan Januari lepas, bateri Blackberry aku menggelembung dan tak boleh digunakan lagi.

Pada mulanya aku ingat nak beli bateri ganti dekat Shah Alam sebab sebelum ini aku beli dekat Plaza Alam Sentral hanya RM35. Harga yang murah dan diberi 3 bulan jaminan. Bateri itu aku pakai selama 5 bulan.

Tapi aku kena tunggu sehingga bulan depan baru boleh beli sebab aku hanya akan balik ke Shah Alam pada bulan depan. Disebabkan aku tak sanggup nak tunggu, maka aku pun terpaksa mencari bateri Blackberry Bold 2 dekat Bidor. Pada mulanya aku sangsi ada ke tak bateri ini dijual di Bidor sebab waktu aku nak beli Blackberry dulu, satu kedai pun tiada jual Blackberry. Semua jual Samsung, Nokia dan jenama lain.

Jadi, petang tadi aku sengaja masuk ke kedai telefon yang ada di Bidor ini. Rupa-rupanya memang ada jual bateri Blackberry tapi bukan yang original dari pihak Blackberry. Berjenama Sun Global dan dijual pada harga RM69 dan setahun jaminan. Aku pun terus beli sebab malas nak fikir mahal atau murah.

Bateri yang dalam tu adalah bateri yang menggelembung

Bateri yang dalam tu adalah bateri yang menggelembung

2013-02-18 20.34.13

Khas untuk Bold 9000/9700

Bila balik dan tengok kat lelong.com.my , harga bateri Sun Global untuk Blackberry hanya murah RM10 dan dijual di pada harga RM59. Tiadalah jauh beza sangat dan aku pun rasa macam taklah rugi beli dekat Bidor ini.

Mulai malam ini, aku boleh layan twitter sebelum tidur. Yippie!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan