Isnin, 4 Februari 2013

07 di lumut - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di lumut - Google Blog Search


Hafiz Kamal Wira Pahang, Pengadil Jadi Tumpuan <b>Di Lumut</b> | Dunia <b>...</b>

Posted: 22 Jan 2013 05:02 PM PST

Pahang bangkit dari kekalahan kepada Selangor sebelum ini dengan membenam cabaran Terengganu 3-0 di Darul Makmur untuk membawa pasukan bimbingan Dollah Salleh ini memimpin carta liga setakat ini.

0-0 di separuh masa pertama, perlawanan tampak bakal berkesudahan seri. Terengganu yang mempunyai banyak peluang untuk mencetak gol akhirnya perlu menyalahkan diri sendiri akibat kegagalan tersebut selepas Hafiz Kamal membawa Pahang didepan menerusi sepakan percuma cantik pada minit 77 menewaskan Syed Adney, penjaga gol Terengganu.

Penyerang sensasi, Fauzi Roslan terus membuktikan kehebatannya dengan menjaringkan gol kedua Pahang pada minit ke-78 untuk membawa pemain kelahiran Pekan ini unggul memimpin senarai penjaring terbanyak dengan 5 gol.

Hafiz Kamal

Hafiz Kamal

Hafiz kemudiannya menambah derita Penyu dengan gol ketiga Tok Gajah pada penghujung perlawanan.

"Hari ini aksi Hafiz Kamal adalah yang terbaik. Sudah lama dia tidak menjaringkan gol dan memang sedikit sebanyak persembahan baiknya pada perlawanan ini telah memberikan kita 3 mata penuh" kata Dollah Salleh mengenai aksi Hafiz Akmal yang menjadi watak penting kemenangan Pahang ini.

Di Lumut pula, pengadil Zulkifli Ahmad menjadi tumpuan selepas beberapa keputusannya yang sedikit dipersoalkan mengakibatkan Perak dan Selangor terpaksa berpuas hati dengan keputusan seri 1-1.

Insiden layangan kad merah kepada pemain Selangor, Amri Yahyah selain 2 jaringan Perak yang dibatalkan kerana offside sedikit sebanyak telah mencetuskan ketidakpuashatian peminat yang hadir.

Gol Selangor berjaya dijaringkan menerusi rembatan cantik penyerang import, Forkey Doe pada minit 66 sementara jaringan penyamaan Seladang pula hadir menerusi sepakan penalti Hadi Yahya pada minit ke-81.

Forkey Doe melepasi halangan Rafael Souza.

Forkey Doe melepasi halangan Rafael Souza.

"Ada duka ada gembira malam ini. Duka kerana kita memberikan sepakan penalti kepada lawan disaat akhir. Gembira pula kerana kita bermain dengan baik walaupun beraksi kekurangan seorang pemain selain Forkey Doe yang telah menamatkan kemarau jaringannya" kata Irfan Bakti ketika mengulas mengenai keputusan seri ini.

Satu lagi pasukan dari Selangor, PKNS FC pula gagal meneruskan rentetan 2 kemenangan berturut-turut mereka selepas tewas 1-3 kepada Darul Takzim FC. Safee Sali menamatkan kemarau jaringannya dengan menyudahkan hantaran Dani Guiza pada minit 19 untuk membawa pasukan dari selatan tanah air itu 1-0 dihadapan.

Babak kedua, DTFC menambah jaringan kali ini menerusi Ahmed Ezrie pada minit ke-61 sebelum Guiza mencetak gol ketiga pada minit ke-87. Gol saguhati PKNS hadir pada masa kecederaan selepas Faiz Isa meledak volley cantik buat pasukan bergelar Semut Merah ini.

Dani Guiza merembat melepasi jangkauan penjaga gol PKNS FC, Remeizy Che Ros untuk gol ketiga pasukannya.

Dani Guiza merembat melepasi jangkauan penjaga gol PKNS FC, Remeizy Che Ros untuk gol ketiga pasukannya.

Lain-lain keputusan menyaksikan juara treble, Kelantan sekali lagi gagal mencatat kemenangan selepas sekadar seri 0-0 dengan Negeri Sembilan di Kota Bharu. T-Team pula berjaya menewaskan LionsXII di Kuala Terengganu hasil sepakan penalti Badrul Hisyam sementara ATM meneruskan rentak cemerlang mereka dengan kemenangan 2-0 keatas Felda di Paroi menerusi gol Marlon Alex James dan Shukor Adan.

Selepas 5 perlawanan, 2 pasukan yang beraksi di Liga Premier musim lepas kini menjadi 2 pasukan terbaik liga dengan Pahang kekal memimpin carta menerusi 12 mata yang dipungut sementara ATM ditangga kedua dengan 10 mata. 2 pasukan tercorot pula diisi Negeri Sembilan dan Terengganu yang sekadar mencatatkan 2 mata setakat ini.

Liga Super akan berhenti rehat sehingga 15 Februari ini untuk memberi laluan kepada kalendar antarabangsa dimana pasukan kebangsaan akan menghadapi saingan kelayakan Piala Asia 2015.

Related posts:

  1. Liga Super: Pahang Jadi Halangan Pertama Guiza Dan Darul Takzim Tirai Liga Super 2013 yang dibuka hari ini pastinya tertumpu...
  2. Ramzul, Amri Calarkan Rekod Bersih Pahang     Pemain gantian, Ramzul Zahini meleburkan rekod tanpa kalah...
  3. Pahang Terus Terajui Liga Super Pahang mengekalkan rekod sempurna mereka musim ini apabila berjaya menewaskan...
  4. Kebangkitan Pahang Benam Bintang Harimau Selatan Kebangkitan Pahang pada separuh masa kedua berjaya menenggelamkan barisan bintang...
  5. Perenang UPM, Chui Lai Kwan Curi Tumpuan Hari Kedua SUKIPT   Perenang Universiti Putra Malaysia (UPM), Chui Lai Kwan menggegarkan...

Manjung Mari: Akar Umbi UMNO <b>Lumut</b> mahukan Ostad Kazim <b>...</b>

Posted: 27 Jan 2013 08:58 PM PST

Hu hu hu,,, Fuiyo...aku dikatakan seorang yang busuk hati dan hasad dengki, alhamdulillah syukur... aku terima dengan ikhlas hati seadanya....

Sebabnya..


Hangpa boleh baca kat copy paste wall FB Pencacai UMNO no wahid di Lumut ni...


Aku tak mau sentuh atau komen di atas apa yang diperkatakan oleh cai-cai umno tu, lantak kat hangpa,, apa pun gerak kerja aku hanya Allah sahaja yang sahaja yang layak menilainya...
Aku yakin, yang buat kerja bakar banner tu bukan orang PAS,,, itu kerja bacul,, itu semua kerja-kerja umno sendiri yang nak menyerang PAS,, inilah dasar umno Lumut, contohnya kes simbah cat di billborad yang ada muka Zambry,, sama juga..,, 
Rasa-rasanya gerak hati kecil ku, mungkin jadi kenyataan,, dari apa yang tertulis oleh pencacai umno di atas,,,
Nampaknya mereka yang terdiri dari akar umbi umno sendiri tidak yakin dengan keupayaan calon-calon umno bahagian Lumut untuk menentang Nizar di Dun Pasir Panjang,,,
He he he kesian kat Cikgu Rashidi, Dr Azizah, dan yang terkini aku dengar YDP MPM Zambri Man pula sebagai calon Pasir Panjang, dan jika menang akan dicalonkan sebagai MB Perak mengambil tempat Zambry yang akan bertukar posisi ke Pusat... Itu calon proxy Zambry, manakala ada lagi seorang bernama Rosli orang Lekir bekerja sebafgai Setpol seorang menteri di Kuala Lumpur,,, pun juga berminat nak bertanding...  
Di atas sebab itu, golongan bawahan akar umbi tak puas hati dengan calon kesayangan Zambry dan juga calon dari pusat, sebabnya sekarang ini pun, kalau YDP MPM segala pemberian kontrak MPM yang duk dapatnya kroni... kontraktor umno bukan kroni gigit jari..siapa kroni YDP ? Orang Umno semua dah tau pun...
Itu yang sok sek sok sek tak puas hati,,, permudahkan cerita, akar umbi buat keputusan nak kan Ostad Kazim pulak dah..he he he.. seorang ulama beb, baru setanding dengan IR Haji Nizar,,phuii..., depa kata la....ulama fulus wal dunia,,, bolehlah harap sikit kalau nak dibanding dengan calon-calon brand umno,,, 
Bolehlah baca doa, bawa tahlil, jadi imam,, nak lawan dengan Nizar....
He he UMNO Lumut, buatlah apa sahaja,,, yang menentukan hanya Allah jua,, PAS berjuang bukan atas nak kan kemenangan sebagai fokus utama,,, PAS berjuang atas kefardhuan umat Islam sejagat,, menang kalah itu lain cerita,,,
Patutlah Zambry dah bagi amaran,,, Awasi kes sabotaj parti rupa-rupanya berlaku di bahagiannya sendiri,,, itulah kehebatan umno yang semakin dah nak mampos... 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved