Ahad, 17 Mac 2013

07 di malim nawar - Google Blog Search

07 di malim nawar - Google Blog Search


Life Episode: My Abah Homestay - AZBA Homestay @ <b>Malim Nawar</b>

Posted: 11 Dec 2012 04:42 AM PST

Kepada sesiapa yang ingin mencari rumah penginapan boleh la berkunjung ke Homestay kami ini.

Bertempat di KG TANJUNG BANGKUNG MALIM NAWAR
Keluasan 30" X 50"
Homestay bersuasana kampung

  • Selesa dan Bersih
  • Berada di pekan Malim Nawar di antara Pekan Ipoh dan Pekan Kampar
  • Dekat dengan Pusat ILSAS Malim Nawar ( 500m sahaja)
  • Lokasi homestay yang berdekatan dengan Surau Kg Tg Bangkung
  • Berhampiran dengan kemudahan ATM (Maybank)
  • Berhampiran dengan kemudahan Pam Minyak ( Esso )
  • Terdapat kedai makan yang beroperasi 24jam di Pekan Malim Nawar
  • Boleh di sewa oleh staff2 TNB yang berkursus di ILSAS Malim Nawar.

Kelebihan di dlm rumah :-

* Kelengkapan perabot (semua baru)
* Ruang tamu yang besar
* Ada meja makan,mempunyai penghawa dingin di dalam bilik utama, peti ais, tv, dapur, cerek, katil, seterika, kipas , sofa dll
* Bilik tidur ada 2
* Bilik air 1
* Dapur yang selesa lengkap dan bersih
* Tempat letak kereta yang luas
* Bilik Pertama di lengkapi 2 katil double decker
* Bilik Kedua di lengkapi dengan set katil queen

Rm200 sehari (per day)
Jika customer menginap lebih dari 2 malam , customer akan di beri potongan harga.

p/s : Untuk tempahan (booking) bayaran hendaklah dijelaskan sebanyak 50% (RM100)



 Bilik Tidur 1 (Katil Queen)
Bilik Tidur 2 (Katil double decker - 2 unit - 4 orang) 
Dapur - Kettle, periuk nasi dan dapur utk memasak disediakan
Untuk pertanyaan dan tempahan, sila hubungi :
016- 2155067 (Pn. Sue) / 017-4612994 (En. Bahari)

Banduan Mati Dalam Lokap Balai Polis Kampar | MyNewsHub

Posted: 11 Mar 2013 06:35 PM PDT


IPOH – Seorang banduan yang dijatuhkan hukuman penjara lapan bulan selepas didapati bersalah mencederakan seorang peniaga, Isnin minggu lalu, ditemui mati dalam lokap di Balai Polis Kampar, pagi kelmarin.

Lelaki berkenaan, M Ragu, 47, ditemui mati dalam keadaan terbaring di sel pada jam 8 pagi oleh seorang pengawal lokap yang sedang menggerakkan 11 suspek lain untuk bersarapan.

Si mati seorang pengganggur ditahan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana sengaja mendatangkan kecederaan dengan menggunakan senjata di sebuah kedai di Malim Nawar.

Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk A Paramasivam berkata, Pegawai Perubatan Hospital Kampar mengesahkan lelaki berkenaan meninggal dunia ketika dipanggil ke lokap.

"Ketika kejadian, lelaki berkenaan tinggal berseorangan di dalam sel itu. Selain pegawai perubatan, Majistret Mahkamah turut hadir dan mengesahkan bahawa tiada unsur-unsur jenayah berlaku.

"Mayat dibawa ke Hospital Kampar dan seterusnya dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk bedah siasat," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Negeri di sini, semalam.

Menurutnya, hasil bedah siasat mendapati punca kematian disebabkan oleh 'Pulmonary Embolism'(PE) selain mengesahkan tiada sebarang kesan kecederaan trauma pada tubuhnya.

"PE disebabkan arteri utama paru-paru tersumbat menyebabkan gejala kesukaran bernafas, sakit dada dan mengakibatkan tekanan darah rendah serta boleh berlaku kematian secara tiba-tiba.

"Sepatutnya, Ragu dibawa ke Penjara Tapah hari ini (semalam) selepas dijatuhkan hukuman Jumaat lalu dan dia mempunyai 18 rekod lampau bermula dari tahun 1985," katanya.

Ditanya mengenai dakwaan ahli keluarga yang tidak berpuas hati dengan tindakan polis, Paramasivam mengarahkan Ketua Polis Daerah, Superintendan Ng Kong Soon untuk lengkapkan siasatan secepat mungkin.

"Saya meminta semua pihak agar tidak membuat sebarang spekulasi kerana siasatan yang sewajarnya akan dijalankan. Kita tidak pernah melindung apa-apa dan sekiranya ada pihak bertanggungjawab, tindakan akan diambil mengikut undang-undang," katanya. – Sinar Harian Online

Iklan Teks:

Artikel Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Perak Bangkit: Parlimen Kampar - Satu Preview Kemenangan <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2013 04:21 PM PST

BN dilihat menguasai Kawasan Parlimen ini. Ianya juga memberi kesan langsung kepada kerusi di DUN Tualang Sekah dan Malim Nawar.
BN pula tewas di Keranji kepada DAP.
Malim Nawar menjadi faktor BN kekal kemenangan di Parlimen Kampar. Malim Nawar dilihat aka ada sedikit perubahan di mana ada perancangan pengundi Cina untuk memnerikan sedikit ruang kemenangan buat MCA. Ianya lebih bersifat mengimbangi.
Kemenangan buat MCA sedikit sebanyak bersifat rasa terima kasih pengundi Tionghua kepada MCA yang membawa Pusat Pengajian Tinggi yang banyak berteraskan Bahasa Mandarin ke Bandar Kampar.
Namun keputusan ini masih lagi boleh berubah. Peluang kemenangan BN di Tualang Sekah dan Malim Nawar masih rapuh buat BN.
Bagu kerusi DUN Tualang Sekah ianya terlalu faktorial. Sekiranya PKR meletakkan Calon Bukan Melayu, laluan bagi BN lebih terbuka.
BN pula akan tergugat sekiranya Calon Melayu diletakkan kerana pengundi Melayu pasti akan memberikan kejutan kepada Calon UMNO.
Sukar juga bagi BN jika masih mengekalkan Calon sedia ada walaupun peluang menang juga masih ada sekiranya pemenang terdahulu dikekalkan. Namun, jika UMNO meletakkan Calon lebih muda dan baharu dan dilihat bijak serta merakyat, peluang besar akan tertuju kepada BN untuk menang kerusi ini.
Di Malim Nawar, ianya nampak sangat terbuka persainganya. Barangkali pemenang terhadulu dari parti DAP yang melompat boleh berpeluang menang lagi.
Tugas berat juga buat DAP. Faktor Calon amat mempengaruhi kemenangan bagi kerusi ini. Adakah pimpinan DAP yang paling kanan akan diletakkan? Jika demikian, peluang DAP akan terbuka semula untuk menang.
Namun demikian, apapun keputuan di peringkat DUN, peluang BN/MCA untuk menang di Kampar masih terbuka luas. Sikap undi bersilang bagi pengundi Tionghua masih berlaku juga kali ini di Kampar.
DAP juga telah diberikan signal untuk tidak meletakan Calon wibawa mereka di parlimen ini. BN/MCA dijangka menonjolkan Calon Mudanya di sini. Muda dari segi usia namun sudah memiliki kerdential politik yang seimbang,
Bagi Keranji pula, isyarat yang sangat jelas telah dipancarkan oleh para pengundi di sana. Ianya adalah kerusi untuk politikus DAP.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan