Selasa, 5 Julai 2011

07 di jelapang - Google Blog Search

07 di jelapang - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Polis buru bukti baru <b>di</b> pejabat PSM <b>Jelapang</b>

Posted: 05 Jul 2011 06:25 AM PDT

Pejabat Parti Sosialis Malaysia (PSM) di Jelapang, Ipoh, diserbu petang tadi dalam usaha polis mencari bukti baru berhubung tangkapan enam pemimpin parti itu menurut Ordinan Darurat.

NONEMenurut pengerusi PSM Jelapang K Kunasegaran, polis datang ke pejabat mereka pada jam 12.30 tengah hari dengan membawa seorang daripada tahanan iaitu timbalan pengerusi M Saraswathy dalam keadaan bergari dan cuba memecah masuk pejabat itu.

"Tetapi Saraswathy telah menjerit dan kami sedar kehadiran polis dan membuka pintu," katanyanya sambil menambah polis juga gagal menunjukkan waran geledah.

Kunasegaran berkata anggota polis yang sebahagian besar mereka tidak memakai seragam tidak memberitahu apa yang dicari mereka tetapi mengambil dokumen parti yang berkaitan ideologi parti, minit mesyuarat dan sesalinan risalah berita parti itu.

"Saya difahamkan mereka dari (ibu pejabat polis) Bukit Aman dan sedang mencari bukti bagi mengaitkan kami dengan aktiviti subversif," katanya.

Kira-kira 50 anggota PSM kemudiannya sempat berkumpul di luar pejabat dalam serbuan selama sejam itu sambil melaungkan "hidup rakyat", kata Kunasegaran.

NONEDakwanya lagi anggota parti juga tidak dibenarkan bercakap dengan Saraswathy semasa serbuan dan mereka juga tidak dibenarkan memberinya air minuman walaupun beliau meminta sedikit air kerana kehausan.

"Saya bimbang kerana dia ada kencing manis dan masalah tiroid," kata Kunasegaran.

Saraswathy dan dua lagi tahanan, termasuk ahli parlimen Sungai Siput Dr D Jeyakumar dibawa ke Hospital Pulau Pinang apabila mereka dinafikan rawatan perubatan ketika tahanan pada 28 Jun lalu.

Saraswathy, Jeyakumar dan empat yang lain ditangkap semula mengikut Ordinan Darurat selepas dibebaskan daripada tahan reman pada 2 Julai.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan