Selasa, 5 Julai 2011

07 di taiping - Google Blog Search

07 di taiping - Google Blog Search


qhaizaa...: Lori minyak Meletop <b>di Taiping</b>...

Posted: 04 Jul 2011 08:39 AM PDT

Assalamualaikum semuaaa....apa khabar...?smoga sehat sejahtera hendaknya...ok...,dh lama xupdate entry....huhuhu...ari ni saya nk story kat u all sumer about lorry minyak meletup kat area Taiping....,atau lebih tepat lagi di Highway PLUS,5km untuk masuk simpang Cangkat jering...sowi sbb xingat kilometer berapa..huhuhu....kejadian ini berlaku pada 03 july 2011 (2 hari lepas) sekitar jam 11.30 pagi....(baru sekarang nk tulis entry)..huhuhu....time tu saya dari penang...nk pegi Taiping laa nk hantar cik CT Zakiah sayer...

tup tup sy nmpak asap dari jauh...dr pengalaman sy sbagai seorang blooger(ada kena mengena ke),huhuhuhu,sy dh agak mmg sumtink terbakar or meletop...

u all bole tgk pic2 kat bawah ni....

Dari jauh dh nmpak asap berkepul2...dan keadaan jalan raya still lenggang....ini menunjukan kejadian baru berlaku..hhihihi....

seperti yg anda semua boleh lihat...,kenderaan dr kedua2 arah tidak dapat bergerak...kesesakan lalu lintas mmg jammed berkilo2 meter..huhuhu..dan seperti biasa...,sikap rakyat Malaysia yg prihatin dan sifat ingin tahu yg tinggi,semua pakat beramai2 berjalan ke tempat kejadian....termasuklah aku....hehehehe...

ini gambar jarak dekat...dan aku org yg terdekat dgn tempat kejadian tu..huhuhu...boleh rasa bahang api drpd lori tersebut walaupon aku berdiri dgn jarak yg agak jauh....

time ni bomba masih belum kelihatan dan lori tersebut terus menerus di jilat api...keadaan lori tersebut aku pon tataw...entah dia sempat keluar dr lori tersebut atau x...


selepas hampir 1 jam lori tersebut di jilat api...,bru api dapat di kawal...sooo..,berpusu2 lah rakyat malaysia masuk ke dalam kereta masing untuk blah cepat dr situ setelah berjam sangkut dlm jammed tersebut....

dan mamat kereta kat bawah ni still xmasuk lam keta dia...ini telah membuatkan aku bengang..huuhu...tgk sikit2 dh laa..aku pon tgk gak...huhhu..kan dh masuk entry aku....hikhikhik....sib baik aku padam no plat....nyusahkan org jerr....



inilah gmbar jarak dekat lori minyak tersebut setelah berjaya di padamkn oleh heroes2 kita iaitu abg BOMBa..hehehhe....tahniah kepada anda semua kerana berjaya mengawal api dlm masa yg singkat..

soo..,ini jer benda yg aku nk share dgn u all....susah nk dapat pengalaman cm ni..ni 1st time aku tgk bnda2 meletop or terbakar cm ni live..huhuhu...

soo..,tq sbb sudi baca...keep in touch...:)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan