Selasa, 6 Mac 2012

07 di langkap - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di langkap - Google Blog Search


YONG SUKA KUNING: BR1M: YOP TAJUDDIN PASIO <b>...</b>

Posted: 02 Mar 2012 02:27 PM PST


Yong jalan2 jumpa sedara. Marah bebenor sedara ni. Heran gak, apesei marah, baru dapat RM500. Boleh le beli ikan, bawang guler dan bahan2 runcit lain. Dalam marah ni, sedara Yong sempat seloro. Katanya dia guna RM100 setahun, boleh tahan sampai 5 tahun. Hahaha.
Menurut cerita sedara Yong, penyampaian BR1M dilaksanakan penuh gilang gemilang, dihadiri oleh tok ketua2, tok penghulu, geng songkok tinggi, ADUN Sungai Manik dan MP Pasio Salak, Tajuddin. Tempatnya: Langkap! Komer di lour Perak mungkin tak tahu mana Langkap nih? Aper speselnyer Langkap?

Dulu, sebelum PR12 saper tak kisah Langkap. Ia pekan kecil. Kot sampai situ, mesti komer ingat udah sesat dalam time tunnel, sampai ke Hongkong zaman 70han, sebab penuh dengan Cina dan bangunan lamer jer. Dulu tempat tu kawasan hitam, sebab penuh dengan kominih (kata omputih, tuan umno). Hahaha...
Sekarang Langkap kubu kuat DAP. Dengor citer DPP pun aktif gak. Demer konfim sokong PAS (Demer sebut PEH). Apesei tak sokong PKR? Ini komer kena tanya Haji Osman. Sebab tu penyampaian BR1M dibuat di Langkap! Yong sediakan peta kecik bagi yang nak tahu kat mana.
Dipendekkan cerita, sedara Yong kata, berapi ucapan MP Pasio Salak. Antara lain katanyer BR1M nih dari Najib. Ropernyer banyak bebenor duit Najib nih, bukan hanya boleh shopping sakan, tapi boleh bagi RM500 lagi kat rakyat pendapatan kurang RM3000 sebulan.
Katanyer lagi, kerajaan BN udah buat macam2 untuk rakyat selama 50 tahun, jalan, api sampai ke rumah, ayor, bla.bla.bla... Jika dibandingkan dengan zaman Jepun. Katanyer lagi, "rakyat dah senang, takkan nak balik ke zaman Jepun?"
Sempat jugak yob Pasio Salak nih kutuk Mustafa. Katanyer, idak nampak kelibat lepeh kalah PRU12 dulu. Hahaha.. Ini Yong setuju.
Kerajaan BN cuma kenakan cukai pada rakyat yang pendapatan atas RM3000 jer! Yob Pasio Salak nih prihatin, selalu ader di mana2 tak macam PR. Hahaha..
Siap Yob Pasio Salak bukak kisah Adam dan Hawa. Katanyer, Adam dan Hawa hidup senang dalam syurga, tapi sebab kena hasutan iblis, terus kena tendang "telanjang bulat" ke bumi. Ini kata2 Yob Pasio Salak yer...dipetik oleh sedara Yong. "Takkan nak dengor hasutan syaitan?"
Eleh! kata sedara Yong. Dia nak bodohkan siapa? Kita ni tak bayor cukai jalan ke? Tak bayor cukai tanah ke? Tak beli barang di kedai ke? Bila pekedai kena cukai, kita pembeli yang bayor sebenornyer!
Kata sedara Yong, duit BR1M nih duit rakyat. Bukan duit BN.
Kata sedara Yong lagi, ader orang kampung kena bayor beratuh ringgit sebab nak pacak tiang litrik. Takdenyer kerajaan bayor! Ader ker kata idup rakyat macam idup Adam dengan Hawa kat syurga. Jangan dengor hasutan syaitan, katanyer. .. Dia ibaratkan PR ni syaitan!!
PATUTLE SEDARA YONG MARAH BEBENOR!
Cerodek ropernyer sedara Yong nih! Hahaha, sebenornyer sedara Yong nih graduate dari USM, dah pencen. Silap le MP ke Langkap cakap merepek. Ramei lagi yang duduk sekitar Langkap berpendidikan tinggi. Ingat orang Langkap koman ke?
Yop Pasio Salak dari negeri Pasio Berdengung dengor citer tak tersenarai sebagai calon PRU13. Betoi ke? Komer siasat le sendiri, sahih tak sahihnyer. Jadi dia perlu mengampu habis2an.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved