Selasa, 6 Mac 2012

07 di teluk intan - Google Blog Search

07 di teluk intan - Google Blog Search


Ceeramoon: Ber-Gulam Rasul <b>di Teluk Intan</b>

Posted: 16 Jan 2012 11:29 PM PST

Last 2 weeks, kitorang balik SB nak hantar nenek balik.
Balik sekejap ajer. Tengahari sabtu balik sana, tengahari ahad dah bertolak pulang ke KL. Sebab petang tu ciput ada bola. Sebbaik dia ada bola, kalau tak mesti lepas maghrib baru kitorang balik. Aku bukan boleh duduk kg lama-lama sangat. Panas bontot la kata ko.

Nak balik sana ni pun aku dah pikir macam-macam. Apa la yang bakal nak dibuat di sana.
Jadi masa otw, sudah bisik-bisik kat ciput ajak dia pergi Teluk Intan pekena Gulam Rasul. Sebab raya haji hari tu punye gigih kitorang pergi sekali tutup. Kali ni mesti tak tutup!

Sampai-sampai SB, siap-siap terus shoot ke Teluk Intan.
Tak jauh pun, ada la dalam sejam. Itu pun bawak sepoi-sepoi bahasa.

Kehkehkeh... paksa keisha tongkat dagu macam tu. Punye susah nak suruh, sebab dia kan ratu senget!
Tapi sebelum kita melantak, kita bawak anak berjalan-jalan dulu kat menara condong.
Niat di hati nak bagi dia tengok burung yang banyak. Sekali eh eh, burung tak muncul-muncul pula. Mungkin sebab terlalu awal kitorang sampai. Jadi burung pun nan ado. Burung biasa kalau berjemaah dengan kawan-kawan nak dekat maghrib...

Takpe la.. ko main lari lari ajer la anak.

Maaflah aku bergambar bercangkung begitu, hahaha...
Nak setaraf dengan anak, kena la bercangkung. Nak duduk tak sempat. Cangkung yang paling sempat.

Tak lama pun kat menara condong sebab perut sudah berkeroncong.
Lapar kot!!!
Terbau-bau dia punye kari. Tak sabar nak makan...

Jumpa Gulam Rasul dengan sukses. Kalau ko google map, memang dia bawak entah ke mana. Sebab hari raya hari tu kitorang guna google map entah ceruk mana dia bawak. Dah fedap nak balik baru nampak, rupanya tepi jalan je punnnnnnnnnnnnnnnn... Femes dengan ayam goreng. jadi kita amik ayam goreng...
Tapi motip ko amik nasik beriani???
Aku sebenarnya nak nasik putih. Tapi entah la... bila dia tanya, nasik beriani?? terus aku anguk anguk... nasib makan nasik je pun dah sodap.

Pastu sayur tak banyak choice. Yang ado sayur taugeh ajer. Dah bosan makan taugeh, kita try amik keladi. Ok la keladi nye, boleh la di bawak makan.

Ciput order nan cheese.
Tapi kalau order dabel cheese mungkin lagi va va va..
Dan kari dia tersangat la sedap...
Dal dia pun wallaaaaaaaaaa... Si suami sedang menyuap anak.

Anak aku kan susah nak makan.
Actually dia memilih nak makan. Nasik-nasik roti roti dia tak heran sangat, dia tengok ajer dia dah larik. Tapi kalau mee mee dia suka.. laju je cakap nak nak nak.. tapi emak ko la pulak yang tak lalu kalau asik makan mee mee ajer.

Dan ini la salah satu persamaan kami berdua.
Suka makan dan suka jalan jalan carik makan...
Sebab tu dua-dua pun tak berapa nak slim, kahkahkah...
Eh eh tapi ciput kurus sikit, aku kurus banyak. okbai.

Love: Ceera =P

Seharian <b>Teluk Intan</b> hadir kenduri Hidayah Ahmad Jais | Hujan <b>...</b>

Posted: 21 Dec 2011 09:43 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Kenduri di Teluk Intan ini tema warna hijau epal dan krim. Komen saya ... Kenduri kahwin anak sepupu di Teluk Intan. ... Saya beritahu saya berada di Teluk Intan tetapi tidaklah sempat lagi kalau mahu bertemu sahabat ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan