Khamis, 29 Mac 2012

07 di pasir salak - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di pasir salak - Google Blog Search


A Mum Of Three Mohd: <b>Pasir Salak</b> meroyan sakan. No class lah!!

Posted: 17 Mar 2012 11:22 PM PDT

Bikin malu betoi ler orang Peghak sorang ni. Tak der class whatsoever sebagai MP.

Mengena orang, bukan main suka dia. Tapi, apabila dia pulak terkena... bukan main menggila marahnya!! Huh.. Padan muka!!

Yang bangangnya, balik-balik memperkecilkan negeri Kelantan, kononnya tak der pembangunan ekonomi. Weh.... sedorler pembangunan ekonomi ala UMNO@BN, orang Kelantan tak heran ler. Sebab tu.... selama 22 tahun, rakyat Kelantan tak termakan hasutan dan propaganda komer orang. Sebaliknya, mereka terus memberikan mandat kepada PAS untuk memerintah Kelantan.

Infact, UMNO@BN yang sepatutnya berasa malu kerana ketidaksudian rakyat Kelantan memilih parti rasuah itu sebagai pemerintah. Ha ah.... walau pun UMNO cuba memberi gambaran, kononnya mereka itu hebat. Ciitt.... Pigiiraah!! Rakyat Kelantan tak butalah. Mereka celik politik, alhamdulillah.

Seperti kata YB Kamaruddin Jaafar, walaupun pelbagai sekatan dan layanan tidak adil kerajaan pusat yang diterajui UMNO@BN terhadap Kelantan tapi rakyatnya masih berasa selesa dan sejahtera di bawah kerajaan PAS. Pembangunan ala UMNO..... boleh blahhh lah!!

As for orang Kelantan berniaga Tom Yam di luar Kelantan.... apa masalahnya?? Orang Kelantan mungkin lebih suka jadi their own boss dan mengikut sunnah Nabi dengan berniaga sebagai sumber rezeki. Dan, rakyat Kelantan keluar daripada Kelantan untuk berniaga tak salah, asalkan, bisness itu lebih mendatangkan keuntungkan kepada mereka. Yang penting.... Allah SWT memberkatinya dan rezeki itu halal. Rezeki Allah ada di mana-mana muka bumi ciptaanNYA.

Hahahaha.... bukan macam Melayu UMNO. Pada mereka....rezeki mereka hanya datang dari UMNO. Sebab tu, hidup mati mereka, mesti dalam UMNO!! Mereka bertongkat dengan UMNO. No UMNO, soru miss!! Dan, MP Pasir Salak.... tak terkecuali.

Sebab tu.... pada aku ler, MP Pasir Salak ini memang bangang apabila dia menimbulkan pembangunan di Kelantan dan mengaitkannya dengan orang Kelantan keluar negeri untuk berniaga Tom Yam. Otak kontot dia ni. Sebab tu dia, tak boleh berfikir di luar kotak. Haishhh.... jumudnya otak MP Pasir Salak. Yang dia tahu..... menyaaaaalak jer!! Bila kena sergah.... dia naik meroyan.

Kalau macam ni ler tak der kelasnya si Tajudin anak Pak Rahman..... rasanya its high time, rakyat Pasir Salak pilih orang lain sebagai MP mereka. Bikin malu oghang Peghak jer!!

Sebelum aku blah dari N3 ini.... aku nak nasihat sikit pada UMNO@BN. Jangan nak berlagak kononnya korang hebat dan memperkecilkan kerajaan PAS Kelantan. Nak tanya sikit... mana yang hina, yang perompak atau kena rompak??

Pastinya si perompak, kan??

So... UMNO@BN yang merompak royalti minyak Kelantan, jangan dok nak ek sangat, ya?? Apa kata beri balik royalti minyak tersebut dan kita lihat bagaimana PAS akan bangunkan Kelantan. Dan... jika PAS Kelantan bermurah hati... perhaps mereka akan bina pusara yang amat cantik untuk UMNO, buat tatapan generasi akan datang.

Wallahua'lam dan wassalam.


0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved