Isnin, 10 September 2012

07 di bukit merah - Google Blog Search

07 di bukit merah - Google Blog Search


Blog Untuk Semua: Percutian <b>di Bukit Merah</b>

Posted: 30 May 2012 06:52 PM PDT


Seperti di entri sebelum ini aku ada ceritakan yang aku sekeluarga terpaksa berkorban agar aku dapat menjalani ujian ADFELPS di Kementerian Pertahanan, KL. Pada hari ujian tersebut, sepatutnya aku bercuti ke Bukit Merah Laketown Resort seperti yang telah aku rancangkan dan booking.

Walaupun percutian ke Bukit Merah terpaksa di tangguhkan, aku tetap juga pergi ke sana pada sebelah petang selepas aku habis ujian ADFELPS tersebut. Percutian ini adalah idea isteri aku yang insist untuk pergi setelah mendapat kupon ke Waterpark secara percuma daripada Majalah Santai yang aku langgan setiap tahun. Oleh kerana dateline kupon terbabit jatuh pada hari sebelum 31 Mei 2012, maka aku kena gunakannya segera dan jika tidak maka tiada peluang untuk aku masuk bermain air secara percuma dengan anak kecil, Aliya Nuha.
Pakej penginapan juga percuma di Laketown Hotel. Yang ini aku dapat daripada Holiday voucher yang ayahku terima sewaktu menang peraduan basikal antik di Bukit Merah. So, dipendekkan cerita, aku tamat ujian pada jam 4 petang dan terus kami meluru laju ke Bukit Merah yang hanya mengambil masa 2 jam daripada KL. Hehe. Tapi disebabkan penat dan dan unpack barang, tiada aktiviti yang dapat dibuat petang itu. Hanyalah berehat untuk keesokkan harinya.
Banyak aktiviti yang menarik yang dapat dibuat disini yang antaranya adalah melawat ke Pulau Orang Utan, EcoPark, bermain air di taman temanya dan lain-lain lagi. Memang menyeronokkan lebih-lebih lagi informasi yang boleh di perolehi di Pulau Orang Utan. Sangat inspiring dan amat bagus untuk dilawati. Disamping dapat menderma untuk kelangsungan Orang Utan, dapat juga ilmu penjagaan Orang Utan supaya tidak pupus kelak.
Percutian aku ke Bukit Merah ini memang menyeronokkan, lebih-lebih lagi ilmu yang aku dapat dan terpesona dengan cara Tan Sri Mustafa Kamal (Pengerusi Kumpulan EmKay) berjaya dan menjadi business tycoon terkemuka di Malaysia. Daripada risalah artikel yang dibekalkan di bilik hotel, anak Tan Sri MK iaitu Tuan Haji Khaliff telah dilantik menjadi Managing Director kumpulan EmKay yang baru. Semoga anak beliau dapat meneruskan kecemerlangan legasi Tan Sri Mustafa Kamal.
p/s: Teringat dulu yang aku pernah tinggal di Bandar Baru Sg. Buloh yang merupakan antara projek hartanah terawal yang dibangunkan oleh Kumpulan EmKay.

IMAN HAKIMI HASHIM: Jalan Jalan <b>Di Bukit Merah</b> Lake Town Resort

Posted: 28 Aug 2012 06:03 AM PDT



Raya puasa yang lepas(2012) kami berkesempatan berkunjung ke Bukit Merah Lake Town Resort. Terletak tidak berapa jauh dari simpang empat Semanggol. Tempat ni best jugak untuk dilawati.Cuma kami tak bawa baju basah jadi kami hanya jalan jalan dan naik chair lift dan sky cycle je. Anda juga boleh masuk ke rumah hantu kalau ada berani. Tetapi kalau anda nak jalan jalan sekitar tasik pun boleh sambil menikmati pemandangan yang mempersonakan. Biasanya tempat ini menjadi tarikan pengunjung terutama pada masa cuti persekolahan dan cuti hujung minggu.

Homestay <b>di Bukit Merah</b> Laketown Resort - KelateDaily - Yaa&#39;pa <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2012 09:58 AM PDT

Bisnes Anok Kelate
Monthly Rent: RM 200 Apartments Utk  diSewa                Area: Semanggol
Bedrooms: 3 Bathroom: 2
Furnished: Fully furnished
Property Type:Apartment/ Flat
Facilities: Swimming pool, Gymnasium, Tennis court, Mini market, Playground, Jogging track, Balcony/Patio, Cable TV

Fully furnished Apartment for daily rental at Bukit Merah laketown resort.

Cooking allowed and cooking utensils are provided.

Rental Rates,
RM 200 for 2 Day 1 Night
RM 350 for 3 Day 2 Night
RM 450 for 4 Day 3 Night
RM 500 for 5 Day 4 Night.

Call Bakri 013 530 5128 for reservation. 


Maklumat lain:


Tiada ulasan:

Catat Ulasan