Isnin, 10 September 2012

07 di padang rengas - Google Blog Search

07 di padang rengas - Google Blog Search


.: <b>Padang Rengas</b>, Kuala Kangsar ^_^

Posted: 06 Jul 2012 01:15 AM PDT

yeah, hari nie cuti.. =D kemarin sukan sekolah so hari nie cuti peristiwa, bleh rehat2, online 24 hour, lyan running man, layan I Do..mo bgi rehat otak ku nie kjap sbb hari2 hadap RPH jak kerja, hehehe..
sebelum nie dak da kesempatan mo crita d mana aku praktikal, mana aku tinggal, ngan sepa, wat apa, sekolah mana and so on, jadi hari nie aku merajinkan diri ckit menaip, ngaa~~ tp hari nie mo crita tempat tinggal ku jak la, esok lusa or minggu depan bru crita pasal sekolah (nmpk btul mlas mo menaip, hahaha)..
right now aku stay umah pacik ku di Taman Utama, Padang Rengas, Kuala Kangsar, dia dak bagi aku sewa rumah luar, dia suruh tinggal di rumahnya jak practical nie..sekolah tempat aku praktikal just beside the taman, sgt2 dekat..jalan kaki pun boleh tp bepeluh jugak la bru smpai sekolah so pacik ku bgi 1 keta, ngee~~ dia ada dua keta, 1 dia pkai 1 dia bgi kami guna kehulu ke hilir, proton iswara, baik kan pacik ku, dak berkira langsung..sebelum aku praktikal pun dia dah ganti baru part kereta 2, ganti tayar, ganti seat, ganti bateri sbb dia takut aku kena sekolah di Sungai Siput, jauh dari rumah so dia pastikan kereta 2 selamat di pkai jalan jauh, tp last2 sekolah sebelah taman yg aku dapat,hehehe..aku tinggal isi minyak jak la utk pkai p sekolah e2 pun lmbat habis sebab sekolah dak smpai pun 5 minit dari rumah..aku first isi minyak sehari sebelum praktikal, rm30 and smpai skrg ada 1 bar lebih lagi, even aku selalu bawak p pekan yg jaraknya dalam 10 minit pun still minyak 2 dak luak, jimat kan, hehehe..and kereta nie la satu2nya di sekolah yang bunyinya menderum mcm kereta sport, sbb exzos nya besar..hahaha.. first2 2 aku risau jgk, boleh ka kereta nie masuk dalam sekolah ngan bunyinya mcm mo p racing jak, tp lantak la, dak kan mo parking d luar baru jln kaki, bilik guru ngan pagar luar bukannya dekat..but then after 2 weeks dak da jgak cikgu2 komen, that's mean ok la 2, selamat, hakhakhak..
dalam rumah nie semua lengkap..2 bnda yg aku suka, wifi ngan pemanas, hehe..ada wifi dak la aku susah2 mo bli broadband, save bajet ku ckit, 'cewah, mcm la ko yg bayar bil broadband 2, tgk2 mmk mu jgk yg ko suruh byar kan..' mgkin, hahaha..pemanas?? 'sblum nie ko pkai pemanas ka mandi baru p kelas awal2 pagi? buang tebiat la 2' dak la, since bnda 2 ada kita guna la kemudahan..sblum nie aku malas p kelas sbb mndi air sejuk 2 la, *bgi pelempang ngan diri sendiri*, hakhakhak..actually, sjak start practical nie pagi2 aku ssh btul mo kluar dari selimut, sejuk smpai tulang even kelajuan kipas just no.2..klu mo matikan kipas 2 lain crita plak jadinya, aku plak nnt yang dak boleh tdur, so dengan adanya pemanas boleh la aku psycho diri aku sendiri.. 'bgun la ira, skrg nie sejuk, klu ko turun di bawah 2, air mendidih pun ada klu mo pkai mndi, hilang la sejuk 2 trus'..huh, mcm 2 la aku didik diri sendiri, automatik aku bgun punya p mndi..dan disebabkan pemanas 2 la aku punctual dtg sekolah, dak prnah lmbat bgun, sblum 7.10am mmg ada uda aku tepacak dalam sekolah, hekhekhek..
biar pun semua kemudahan ada utk aku practical nie and boleh dikatakan segala2nya FREE tp dak boleh la aku wat rumah nie mcm hotel, sedar diri la jgk aku nie menumpang rumah org, hehehe..so, aku beli brang dapur, hari2 masak utk mkn mlm (pagi-ptg di sekolah so dak bleh masak waktu lain), kdang lepas sekolah bli lekor bawak balik, smpai umah wat air panas, trus minum ptg, cuci piring and so on.. weekend plak, kemas rumah, cuci kain, masak utk sarapan, tghari n mkn malam and wat apa yg patut..apa2 pun give and take and my mom pun pesan 'tlong macik mu, masak, cuci piring, jgn macik yg wat n klu ada masa p la bli ayam, ikan, sayur and brg2 rumah' so, i'll make sure semua keperluan dalam rumah nie cukup so that we all live happily ever after, tiba-tiba, hahaha..
tdi mcm mlas menaip, skali menaip 3 4 perenggan juga di hentam,hakhakhak..ok, tgk gmbar jak la uda..

bilik ku ngan c ain, hehehe.. ^_^
baby sean, dia la penghibur kami skrg nie di rumah..gmbar nie time dia kecik and mac d luar negara..either di london (tempat his dad) or kuwait (tmpat his mom kerja), aku pun dak sure..parentsnya kerja luar negara yang berlainan so wat sementara nie drg suru famlynya (macikku) jaga..his mom malaysian and his dad omputih so kacukan dua benua yang mnghasilkan baby comel nie, aku pun geram tgk..
dulu macik aku crita time first time c sean dtg cnie dia ckp bi jak..tp skrg nie hilang uda bi nya, hentam melayu uda, hahaha..tp kdg2 kluar jgk bi nya, mcm hari 2 aku, c ain n dia bejalan bertiga, dalam kereta 2 tiba2 dia ckp, 'kak tired', hehe..klu org ckp bi, dia marah, tp dia faham sebenarnya..aku pernah test satu kali,
s: kakak, mndi la..busyuk la..
s: ................ (dia mlas mo layan la 2)
trus dia p beg ku cari tuala, hahahaha..dia pun selalu b'skype ngan mommy and daddynya..klu daddynya tanya dalam bi, dia reply dalam bm, trus daddynya blank, bhahahaha..
Pokok-pokok malaysia uda di balakang, hehehe..

smbut birthdaynya minggu lalu, wat party kecil jak, just bli kek and kfc bucket..at the end tiada rupa kek uda, mmg semua bhagian dia ptong2 main..
nie gmbar tdi, aku mngemas baju lepas di lipat..dia p kacau bru ambik tudung dalam ku bawak main..ada gmbarnya c ain ambik time aku kac pkai dia tudung tp aku dak upload la, hahaha..
aku suka tgk dia pkai kemeja, hensem and comel so aku suru dia posing utk ambik gmbar, tp dia p wat gaya nie, pura2 tidur, sot,hehe..but still nice.. ^^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan