Isnin, 10 September 2012

07 di kampar - Google Blog Search

07 di kampar - Google Blog Search


DesaTualang@Jenaris: Raya <b>di Kampar</b>

Posted: 25 Aug 2012 02:45 AM PDT

Aku pun tak menduga kamar yang kutempah itu berkembar ada pintu antara bilik. Hatta suka amat si Qasrina boleh ke bilik atoknya sebelah; lagi pun senang malam-malam nak minum kopi atau mencari makan di sebelah. Jika anda menyewa hotel bajet di Kampar Perak aku mencadangkan cubalah sewa Hotel Regal; kamar nombor 1 & nombor 2 tingkat satu. Kadar sewaan cuma RM85 sebilik santai dan di tengah bandar.

2. Sebelahnya ada banyak pilihan nak makan nasi mamak atau nasi orang kita Melayu. Hadapannya ada kompleks beli belah yang padat barangannya.

3. Jika mahu lebih murah ada kamar harganya sekitar RM65, nak mahal ada kamar harganya RM120. Terpulang kepada citarasa sendiri nak kamar sesesuai mana. Grand Hotel Kampar setahu aku tak ada kamar berharga RM100 ke bawah; mungkin hotel bertaraf 3 bintang ke atas. Bedanya ada kolam renang di bumbung. Regal tak ada apa kecualai yang sewanya RM100 lebih tenguk dalam brousernya ada besen mandi.

4. Jangan keluar hotel awal sebab awal pagi di bazar makanan kampar ada banyak pilihan makanan; mee, laksa nasi lemaknya memang menarik. Bagun sekitar jam 7:00 pagi telah dibuka bazar makanan ini; jika tak suka makanan tradisional terpaksalah ke TESCO sebelum berkelah di Lata Salu.

Kemalangan - www.kemalangan.net: Kemalangan <b>di Kampar</b>

Posted: 05 Aug 2012 10:02 PM PDT

KAMPAR : Seorang pegawai eksekutif di sebuah syarikat swasta rentung selepas tersepit dalam kemalangan ngeri membabitkan sebuah kereta dan lori di Kilometer 17, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur berhampiran RTC Gopeng, di sini, awal pagi semalam.
Sebelum kejadian, mangsa, P Srinivasan, 26, dikatakan dalam perjalanan dari bandar Ipoh ke rumah di Taman Timur, Kampar dan sebaik tiba di tempat kejadian, kereta dipandu mangsa dikatakan hilang kawalan lalu masuk laluan bertentangan dan bertembung sebuah lori, jam 1.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Kampar, Superintendan Ng Kong Soon berkata, kemalangan membabitkan k Proton Saga BLM dipandu mangsa, manakala lori jenis Mitsubishi tiga tan membawa muatan tilam.
"Siasatan awal mendapati, kereta dipandu mangsa dari arah Ipoh dipercayai hilang kawalan sebelum masuk ke laluan bertentangan dan bertembung sebuah lori dari arah Kampar mengakibatkan kedua-dua kenderaan terbakar.

"Pemandu kereta Srinivasan tersepit dan meninggal dunia di tempat kejadian, manakala pemandu lori, Mohd Nordan Enoh, 50, dan seorang kelindan sempat menyelamatkan diri," katanya.

Menurutnya, pasukan Balai Bomba dan Penyelamat Gopeng yang dibantu anggota Balai Bomba dan Penyelamat Simpang Pulai berjaya mengawal api sebaik tiba di tempat kejadian jam 1.30 pagi.

FUYOH! DR ZAMBRY SELESAIKAN MASALAH RAKYAT <b>DI KAMPAR</b>!

Posted: 06 Jul 2012 06:00 PM PDT

Isu penempatan yang membelenggu penduduk Kampung Sahom, dekat Kampar akhirnya menemui jalan penyelesaian apabila 63 daripada mereka menerima surat tawaran Borang 5A dari Pejabat Tanah Daerah Kampar untuk fasa pertama.

Setelah terpaksa menunggu lebih berpuluh tahun untuk memiliki tanah milik kekal, akhirnya masalah itu dapat diatasi hasil usaha gigih kerajaan negeri di bawah kepimpinan Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Salah seorang penerima Borang 5A, Deram Shah Taharim, 53, memberitahu keluarganya terpaksa menunggu hampir 10 tahun sebelum masalah tersebut berjaya diselesaikan oleh kerajaan negeri.

"Saya berasa begitu gembira kerana terpilih menerima Borang 5A dan amat berterima kasih kepada Dr Zambry di atas keprihatinan beliau menyelesaikan masalah penduduk tertangguh begitu lama," katanya.

Bagi warga emas Nor Ahmad Samsudin, 69, tiada apa yang menggembirakan buat dirinya dan keluarga apabila pemohonan yang sudah memasuki generasi ketiga akhirnya diluluskan oleh kerajaan negeri.

Read more...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan