Jumaat, 1 Februari 2013

07 di bukit gantang - Google Blog Search

07 di bukit gantang - Google Blog Search


Pilih Calon Yang Terbukti Mampu Berkhidmat: Pengerusi BN <b>Bukit</b> <b>...</b>

Posted: 24 Jan 2013 07:02 PM PST

Pengundi kawasan Parlimen Bukit Gantang diingatkan supaya tidak tertipu buat kali kedua oleh pihak pembangkang menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Bukit Gantang, Datuk Rosli Husin, berkata peringatan itu perlu bagi memastikan hanya calon yang benar-benar mampu memberi khidmat kepada penduduk sahaja dipilih pada PRU13 nanti.

Menurutnya, mereka diminta sentiasa berwaspada dengan setiap janji yang ditaburkan serta fitnah yang dijalankan pihak pembangkang di kawasan itu.

"Saya ingin menyeru kepada pengundi di kawasan Parlimen Bukit Gantang agar mereka tidak tertipu untuk kali kedua.

"Tidak tertipu lagi dengan apa yang dicakap atau pun diwar-warkan oleh pihak pembangkang.

"Cukuplah dengan apa yang mereka hadapi sekarang. Tidak dihiraukan wakil rakyat mereka yang asyik berceramah dan memfitnah orang tidak berhenti-henti," katanya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Trong.

Menurutnya, Ahli Parlimen Bukit Gantang (PAS); Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Sepetang (PKR) yang mereka pilih di lihat gagal membawa pembangunan di kawasan tersebut.

"Sebagai contoh, Ahli Parlimen kita terdiri daripada PAS, DUN (Kuala) Sepetang daripada PKR dan kita bersyukur kerana YB Osman Jailu (Changkat Jering) telah bersama dengan kita semula.

"Kita dapat lihat wakil rakyat ini (Bukit Gantang dan Kuala Sepetang) tidak membawa sebarang keuntungan kepada pengundi-pengundi di kawasan ini, terutamanya dalam pemberian projek-projek.

"Tak ada satu pun projek yang telah dibawa masuk ke dalam kawasan ini," katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyampaian Bantuan Awal Persekolahan di Sekolah Jenis Kebangsaan (Tamil) Ladang Getah Taiping (LGT) di Trong, dekat Taiping.

Seramai 65 orang murid masing-masing menerima RM100 setiap seorang yang disampaikan Rosli kepada ibu bapa dan penjaga mereka.

Rosli berkata, beliau berharap pengundi-pengundi di kawasan Parlimen Bukit Gantang akan sedar dan memilih calon Barisan Nasional (BN) pada PRU13 nanti.

"Jadi saya rasa kali ini, pengalaman pahit ini tidak akan berulang lagi dan berharap mereka akan memberi kepercayaan kepada BN pula pada PRU13 nanti," katanya.

- NORAINI MAHAMAD

Kinta Menjerit : Pesta Durian <b>di</b> R&R <b>Bukit Gantang</b> Lebuhraya PLUS

Posted: 06 Dec 2012 03:04 AM PST


Dengan hanya membayar RM8 seorang, orang ramai boleh menikmati seberapa banyak durian pada 'Pesta Jom Makan Durian' di Hentian Sebelah Bukit Gantang (Arah Selatan), Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS), selama tiga hari bermula Jumaat ini iaitu dari 7hb~9hb Disember 2012.

Ketua Komunikasi Korporat PLUS Expressway Berhad Mohd Nizam Ismail berkata pesta itu akan diadakan dari 10 pagi hingga 6 petang. Program ini juga bertujuan mempromosikan Hentian ini sebagai pusat menjual buah-buahan dengan harga yang berpatutan.

Dalam kenyataan hari ini beliau berkata sebanyak 20 tan buah durian dari kawasan Bukit Gantang, Perak, akan dibawa ke pesta tersebut bagi tujuan mempromosi buah durian kepada pengguna lebuh raya.

Pengguna lebuhraya boleh makan sebanyak mana yang mereka hendak dan larat...hoi komer mari-mari makan doyan!!!

PASPB: MARAHNYE DIA!!! YB Hamidah Osman 5 kali angin <b>di Bukit</b> <b>...</b>

Posted: 11 Nov 2012 03:28 PM PST


Berikutan sebuah program di jeti Kelip-Kelip Kampung Dew di DUN kuala Sepetang didalam Parlimen Bukit Gantang pada petang 11 Nov 2012.

Jam 4 petang.....Dalam keadaan hujan lebat ketika itu menjadi panas buat YB Hamidah Osman (exco pelancongan Perak).
Apa tidaknya...?? 

Hamidah naik angin 5 kali kata penduduk kampung....hehehe....
Naik angin 1: Hamidah terpaksa datang sendirian setelah MB Zambry tidak hadir tanpa sebab.

Naik angin 2: Udah le Hamidah datang sorang...sekor wakil dari UMNO Bukit Gantang pun tak sambutnya diprogram tersebut....hahaha....

Naik angin 3: Ketua UMNO Bahagian Bukit Gantang YB Datuk Rosli (ADUN Terong) pun tak datang dengan alasan tiada dijemput,wahal dalam Bahagian-nya sendiri. 

Naik angin 4: Tapi aku dimaklumkan ada jemputan,sebab ada bukti surat jemputan kata seorang penduduk disini, jadi sebab YB Rosli tak mahu datang mungkin tak berapa sebulu dengan YB Hamidah...hahaha....

Naik angin 5: Paling kritikal apabila pengerusi persatuan Kelip-kelip (Kecap) yang juga Tok Ketua Kampung  Air Putih En. Mat Nor Saleh pun tak datang.

Hahaha.... Hamidah dikatakan amat berang diprogram tersebut yang dikatakan persiapan program amat gah dengan 9 agensi terlibat buat pameran dilokasi.
Hamidah hanya berucap pendek saja dan sempat menanam sepokok pokok berembang di tepi jeti tersebut...

Rata-rata penduduk di kampung Dew kecewa dengan program ini yang dikatakan hanya membuang masa mereka kerana tiada apa-apa kebaikan dengan kehadiran YB Hamidah....udah angin satu badan, tak ada apa2 janji le....hahaha....

Naik angin bonus: YB Hamidah sempat membelek kerusi-kerusi yang di sumbangkan Ahli Parlimen Bukit Gantang DS Nizar yang berada di atas jeti kampung Dew...dengan kelu seribu bahasa.....hahaha.....Orang ni

Tiada ulasan:

Catat Ulasan