Isnin, 18 Februari 2013

07 di kuala sepetang - Google Blog Search

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


It&#39;s my Life!: Kisah <b>Kuala Sepetang</b>

Posted: 17 Feb 2013 06:56 PM PST


Alhamdulillah, here we meet again! Dah lama tak kembali ke sini.  Saya bab2 menulis ni memang lemah + malas sikit. Haish…
Just nak share pengalaman saya ke Kuala Sepetang pd 7 dan 8 Februari yang lalu. Bukan pergi untuk bersuka ria ok, tapi utk sampling nyamuk dan ikan. Ni bukan kali pertama saya pergi sampling, tapi sampling kali ni ada satu pengalaman yang 'menarik'. 
Saya, my labmate, Lia dan pensyarah kami -Dr. Darlina dan Dr. Mardiana bertolak seawal jam 10.30 pagi dari USM dengan menaiki van pusat pengajian yang dipandu oleh En. Muthu. Tapi bukan kami je, seorang lagi sampling mate, Nan (Chinese guy, final year student) dah tunggu di Kuala Sepetang.
Kami tiba di Kuala Sepetang dalam pukul 12 tengah hari, check in di Sepetang Inn (nice place), then keluar makan kat restoran Mee Udang Mak Jah yang memang famous dlm kalangan pelancong (boleh lihat di internet). Harganya pun boleh tahan (RM 7 and above). Tapi duit geran kan, so, ….. hehe. Ops, sebelum tu kami ke Jabatan Perhutanan Paya Laut (kat situ memang kawasan mangrove) untuk tempahan bot bagi digunakan untuk tujuan sampling. Sehari RM 300 kot sewa. But again, duit geran, selamat bukan duit saya.
Lepas makan, kami ke Jabatan Perikanan di Taiping untuk bertanyakan kawasan hotspot ikan lutjanus argentimaculatus untuk sampling keesokan harinya. Bermula dari situ, kami hanya bertiga kerana our lecturers akan pulang semula ke USM atas beberapa urusan dengan menaiki van school! So, pandai-pandai la kami berdikari selepas itu. Huhu. Cool kan? Macam traveller plak saya rasa.
Di sini bermula pengalaman yang tak dapat dilupakan di negeri asing …

Tiada ulasan:

Catat Ulasan