Selasa, 26 Februari 2013

07 di lumut - Google Blog Search

07 di lumut - Google Blog Search


Video sekitar HIKMAH III <b>di Lumut</b> 27Januari 2013 - Himpunan <b>...</b>

Posted: 15 Feb 2013 01:33 AM PST

Alhamdulillah, setelah masuk hampir 3 minggu acara HIKMAH III berlalu baru saya berkesempatan membuat penyuntingan rakaman video yang diambil bagi pihak saya dan memuatnaikkan sebanyak yang mungkin ke Youtube. Tanpa berlengah lagi saksikanlah video-video tersebut...
Bahagian pertama - lebih pada berselawat memandangkan tarikh acara iaitu 27 Januari 2013 adalah bersamaan 15 Rabiulawal 1434 Hijrah, 3 hari selepas tarikh Maulidur Rasul.
Bahagian kedua - Sesi pagi hingga tengah hari  di mana bermulanya wacana ilmu. Ada juga acara penyerahan 'panji-panji hitam' yang tak disangka dan tiada dalam program asal.
Bahagian ketiga - Sesi selepas Zuhur. Wacana ilmu dan perkongsian rasa tentang hal-hal Melayu diikuti ceramah bertajuk "Kebangkitan panji-panji hitam dari Timur melalui pembatalan sihir Perjanjian Pangkor" dan acara berkumpulan.
Bahagian keempat - Sesi selepas Asar dan kemuncak. Perarakan Maulidur Rasul ke pantai menghadap perairan Pulau Pangkor di mana upacara pembatalan sihir Perjanjian Pangkor melalui bacaan Hizb Bahr dibuat, ada juga gerak spontan menikam keris ke pantai yang menimbulkan kontroversi buat mereka yang tidak atau kurang faham. Cukup.

hak malaysia: pegawai muda tentera laut sambut baik br1m <b>di lumut</b>

Posted: 26 Feb 2013 06:33 AM PST

"Bersyukur sangat dapat bantuan RM250 ketika saya memerlukan wang untuk bekalan menjalani pembedahan akibat kemalangan ketika bermain bola sepak"

Itulah gambaran kesyukuran seorang anggota Tentera Laut Diraja Malaysia(TLDM),Laskar Faizul Azhar Abdul Fatah,24 dengan Bantuan Rakyat 1Malaysa yang diterimanya bagi meringankan beban dan persediaan untuk menjalani pembedahan kaki.

Beliau yang terpaksa menggunakan tongkat untuk berjalan antara penerima BR1M di Auditorium M Sidek Shahbudin di Lumut.

Seorang lagi TLDM Azhani Che Ahmad,25 yang berasal Perlis membantunya menambah wang sebagai persiapan berkahwin bulan depan.

Terbukti Orang Bujang sangat merasakan BR1M sebagai salah satu pemangkin yang meringankan beban mereka dan terima kasih kepada kerajaan yang sangat prihatin terhadap golongan Anak Muda.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan