Ahad, 9 September 2012

07 di lekir - Google Blog Search

07 di lekir - Google Blog Search


RUmah Untuk <b>Di</b> Sewa Taman <b>Lekir</b> Indah Sitiawan Perak | Portal <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2012 06:57 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Rumah untuk disewa di Taman Lekir Indah (alamat No.8, Lrg Lekir Indah 2,Taman Lekir Indah, Batu 12, 32020 Lekir,Sitiawan Perak) Masuk Oktober 2012 Sewa RM300 sebulan Deposit (2 bulan,sewa 1 bulan ,elektrik, air) ...

Ibu Meraung Lihat Jasad Dua Anak , Kemalangan <b>Di Lekir</b>

Posted: 01 Jan 2012 06:52 PM PST

HANCUR...kenderaan MPV yang dinaiki mangsa.
MANJUNG: "Saya dan isteri hanya mampu meraung bila melihat jasad dua anak kami terbujur kaku berlumuran darah dan ditutup surat khabar," kata Sulaiman Din, 42, bapa kepada Mohamad Hadi, 17, dan Badrul Isa, 19, yang maut dalam kemalangan meragut tujuh nyawa di sini, malam kelmarin.
Kemalangan berlaku apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) Honda Stream dinaiki 10 orang termasuk dua beradik itu terbabas dan dirempuh sebuah treler membawa gas memasak di Batu 6, Jalan Sitiawan - Lekir, berhampiran kawasan perumahan Taman Kiara, di sini, jam 10.30 malam.

Selain Mohamad Hadi dan Badrul Isa, empat lagi penumpang kenderaan itu yang terbunuh di tempat kejadian ialah Mohamad Kamil Samsuri, 15; Ahmad Faizal Mohd Termizi, 15, Mohamad Shadan Mohd Arshad, 15, dan Muhammad Shafik Redzuan Yusof, 16.
Pemandu, Mohd Hisam Mat Zaki, 22, yang cedera parah di kepala meninggal dunia kira jam 8 pagi semalam di Hospital Seri Manjung (HSM), di sini.

Sulaiman berkata, sejurus tiba di tempat kejadian dia terpaksa memeluk dan menghalang isterinya, Norakmar Osman, 44, daripada menyelak helaian akhbar yang menutupi mayat dua anak mereka kerana tidak sanggup melihat jasad yang tidak lagi sempurna.

"Darah keluar membuak-buak dari kepala anak saya, malah kulit tubuh mereka turut hancur. Saya sendiri tak sanggup melihat mereka selain hanya mampu menangis sehingga jenazah dibawa ke Hospital Seri Manjung (HSM)," katanya.
Kemalangan ngeri itu berlaku ketika semua mangsa baru meraikan sambutan Tahun Baru 2012 di bandar Sitiawan dan dalam perjalanan pulang ke rumah mereka di Batu 15, Lekir.

Tiga lagi penumpang MPV itu hanya cedera ringan manakala pemandu treler terbabit, Abdul Rashid Abdul Aziz, 49, dari Ayer Itam, Pulau Pinang, cedera di kaki dan kini dirawat di HSM.
Menurut Sulaiman, menambahkan lagi kesedihan dia dan isterinya, dua mangsa yang terbunuh dalam kemalangan itu iaitu Mohamad Shadan dan Mohd Hisam ialah anak saudara dan anak angkat mereka.

"Pada petang sebelum kejadian, dua anak saya ada memberitahu ingin ke Sitiawan bagi menyambut tahun baru. Kami memberi kebenaran kerana tidak mahu menghampakan mereka," katanya.

Bagaimanapun, kata Sulaiman, isterinya menghubungi mereka kira-kira jam 10 malam meminta pulang awal kerana Mohamad Hadi perlu berkumpul di Sitiawan bagi menaiki bas mengikuti Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) di Kedah.

"Ketika isteri saya telefon, mereka mengatakan sudah bersiap sedia untuk pulang. Itulah kata-kata terakhir yang kami dengar kerana sejam telefon mereka sudah tidak dapat dihubungi," katanya.

comments

Apabila "Azam" Bercerita: Jom Konvoi ke <b>Lekir</b> 07 Julai 2012

Posted: 09 Sep 2012 10:33 PM PDT

Marathon mempublishkan entry-entry lama yang amat! Sayang kot jika dibiarkan macam tu sahaja.. Orang kata kenangan untuk tahun 2012, haruslah diceritakan di sini untuk tatapan nanti di hari tua...kan......... :-p
Ini bukan pertama kali saya berpeluang menjointkan diri bersama-sama dengan konvoi office en.suami… Dah berkali-kali sepanjang bergelar isteri kepada beliau.... Dan sepanjang berkali-kali tuh….arrangement konvoi memang best!!  Teratur dan tersusun sekali… Bagus betul mereka ini.
Yang terbaru, saya mengikuti konvoi ke majlis sambut menantu rakan office en.suami pada 07 Julai 2012. Lokasinya adalah Lekir, Perak Darul Ridzuan. Alhamdulillah perjalanan yang mengambil masa selama 4 jam sampai ke destinasi yang dituju dengan selamat. Konvoi sebanyak 6 biji kereta memang tidak memboringkan.
Sudah selesai makan tengah hari dan bergambar seketika bersama pasangan pengantin yang bagai pinang dibelah dua, kami meneruskan perjalanan yang telah dirancang.
Orang kata, alang-alang sudah sampai di Perak Darul Ridzuan, moh le kite ke Menara Condong Teluk Intan. First time saya ke sini! First time jugak untuk nanak saya itu!

"Salah satu dari tarikan utama pelancong ke Teluk Intan ini sememangnya Menara Condong Teluk Intan. Menara ini telah dibina pada tahun 1892 dan dibina oleh arkitek cina En. Leong Choon Cheong dan berfungsi sebagai tangki simpanan air untuk bekalan penduduk sekitar disamping berfungsi sebagai jam.
Pada masa ini menara ini tidak lagi berfungsi sebagai tangki simpanan air namun jam tersebut masih lagi berfungsi dan akan berbunyi setiap 15 minit. Kawasan sekitar menara telah diturap dengan bata dan dijadikan sebagai plaza untuk pelbagai aktiviti samada aktiviti rasmi atau tidak rasmi.
Jalan di tengah-tengah Bandar Teluk Intan telah dinamakan sebagai Jalan Ah Keong sempena memperingati sumbangan En.Leong Choon Cheong yang telah membina menara tersebut
Bangunan tersebut didirikan di atas struktur tanah yang lembut disamping itu terdapat bebanan tangki yang menakung air yang telah menyebabkan condong sedikit ke arah barat laut"

-Sumber : Portal Rasmi Majlis Perbandaran Teluk Intan (klik untuk tahu lebih lanjut!)
Memandangkan kami sampai ke sini waktu tengah hari, keadaan sangat-sangat la panas. Sempat la bergambar di Menara Condong ini..., masuk ke dalam Menara untuk melihat-lihat keadaan dalamnya, membaca cerita-cerita sejarah berkaitan Menara ini..  Selepas itu kami menyambung perjalanan ke destinasi seterusnya. Saya sikit kecewa, sebab tak kesampaian untuk membeli Fridge Magnetic / key chain Menara Condong Teluk Intan!! :-(
Destinasi seterusnya adalah, pantai Bagan Nakhoda Omar, Kuala Selangor.. Masa nie dah dalam perjalanan balik ke batu Caves. Singgah makan kat kedai makan tepi laut. Pekena mee udang, nasi goreng udang, kerang bakar dan banyak lagi la.... Pas tu duduk-duduk jap tepi pantai melihat matahari terbenam... Masya Allah... Sungguh indah kekuasaanMu..






Sangat menyeronokkan apabila seharian penuh diisi dengan berjalan-jalan kenali tempat orang…. Berubah la rutin jadual harian yang biasanya samaaaaa sahaja!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan