Ahad, 9 September 2012

07 di manjoi - Google Blog Search

07 di manjoi - Google Blog Search


Pabila Penaku Menari: Jambatan baharu <b>di Manjoi</b>

Posted: 26 Aug 2012 10:55 PM PDT

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

IPOH - Kesukaran lebih 1,000 penduduk  Kampung   Razak , Gugusan Manjoi di sini yang sebelum ini mengalami masalah perhubungan kerana  jambatan  konkrit di  kampung  tersebut menuju ke Jalan Kuala Kangsar dan pusat Gugusan Manjoi runtuh sejak setengah tahun lalu bakal berakhir tidak lama lagi.

Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah berkata, sebuah  jambatan  baharu sepanjang 33 meter yang merentangi Sungai Pari di sini sedang dibina dengan peruntukan RM20,000.

" Jambatan  sementara itu mampu menampung muatan sehingga 25 tan dan ia dijangka dapat disiapkan dalam tempoh seminggu dan sudah boleh digunakan akhir bulan ini.

" Jambatan  itu untuk kemudahan penduduk  Kampung   Razak  yang sebelum ini menghadapi kesukaran berhubung setelah  jambatan  konkrit sedia ada runtuh akibat banjir besar awal tahun ini," katanya ketika meninjau perkembangan pemasangan  jambatan  bailey di  Kampung   Razak , Gugusan Manjoi di sini semalam.

Turut hadir ialah Ahli Dewan Undangan Negeri Manjoi, Datuk Nadzri Ismail dan Pegawai Daerah Kinta, Datuk Jamry Suri.

 Ahmad Husni yang juga Ahli Parlimen Tambun memberitahu,  jambatan  baharu tersebut hanya bersifat sementara sebelum  jambatan  konkrit baharu dibina di perkampungan berkenaan dalam tempoh dua hingga tiga tahun lagi.

Kosmo! pada 21 Februari lalu melaporkan lebih 200 penduduk daripada 55 buah keluarga di Gugusan Manjoi, Taman Lim dan Buntong di sini terpaksa dipindahkan ke dua pusat pemindahan sementara akibat kejadian banjir kilat.

Kesemua mereka dipindahkan ekoran air di beberapa batang sungai antaranya Sungai Pari dan Sungai Tapah melimpahi tebing.

Nisa&#39; Perak: BANJIR <b>DI MANJOI</b>, NISA&#39; TURUN PADANG

Posted: 23 Feb 2012 11:32 AM PST

[unable to retrieve full-text content]BANJIR DI MANJOI, NISA' TURUN PADANG. Posted by Nisa' Perak at 11:32 AM. No comments: Post a Comment. Newer Post Older ... Perak Di Hati. Demi Masa. ClockLink.com. Takwim Hijriah / Masihi. Get the Hijri / Islamic ...

HMS ABU BAKAR: PANTUN <b>DI</b> SURAU AL-IKHLASIAH, <b>MANJOI</b>

Posted: 12 Aug 2012 10:26 AM PDT


          Habis dimakan babi hutan
Dengar puisi kuatlah Qalbu
          Melalui tazkirah menggelupur syaitan
Bersarang rendah burung tempua
          Turun meminum air kolah
          Parti syaitan dan parti Allah
Menaiki basikal pergi sekolah
          Ada yang pakai kopiah
          Kesan tazkirah di Surau Al-Ikhlasiah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan