Sabtu, 4 Februari 2012

07 di bukit merah - Google Blog Search

07 di bukit merah - Google Blog Search


<b>Bukit Merah</b> Central | Flickr - Photo Sharing!

Posted: 31 Jan 2012 12:00 AM PST

keyboard shortcuts: previous photo next photo L view in light box F favorite < scroll film strip left > scroll film strip right ? show all shortcuts

Full content generated by Get Full RSS.

<b>Bukit Merah</b> Laketown Resort | Mawar Merah

Posted: 23 Jan 2012 11:18 PM PST

Siaran Tertunda : Ingatkan nak tulis semalam, tapi masa upload gambar, aksess internet melalui telefon tidak begitu baik hinggakan mood nak melengkapkan tulisan dan gambar terganggu.

Matahari terik ketika sampai di Bukit Merah Laketown Resort. Memang tak masuk dalam rancangan asal, tetapi memandangkan, jarak yang tidak jauh, semua kereta melencong exit ke Bukit Merah.

Sampai sahaja di sana, memang penuh lautan kereta yang memenuhi seluruh tempat letak kereta yang disediakan. Perlu jalan jauh sedikit dan akhirnya dapat mencari tempat untuk ahli rombongan meletakkan kereta masing-masing.

Aktiviti kami ketika itu hanya bersantai sambil makan-makan di tepi tasik sambil merakam gambar dan mengunjungi kedai-kedai di situ membeli sedikit cenderamata untuk di bawa pulang.  Kak Long pun dah banyak kali mengunjungi dan bercuti di resort di sini, jadi kali ini  tidaklah teruja sangat, Kami ke sini, atas permintaan salah seorang ibu saudara yang bersama dalam rombongan Cik Kiah ke utara kali ini.

Budak-budak ada juga minta nak masuk ke Laketown WaterPark. Namun disebabkan masa yang agak terhad dan Laketown Waterpark ketika itu memang sesak kerana majoriti pengunjung tertumpu ke situ,  keinginan mereka kali ini tidak dapat ditunaikan walaupun masing-masing memang ada bawa swimming suit.

Mereka hanya dibenarkan kemudahan permainan di sekitar kawasan itu sahaja. Setelah membeli token, kanak-kanak sibuk bermain sementara ayah-ayah, ibu-ibu dan nenek datuk menikmati alam sehingga tiba masa untuk pulang.

Jalan raya dan lebuh raya memang lengang. Tidak seperti perjalanan pergi, perjalanan pulang mengambil masa lebih singkat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Full content generated by Get Full RSS.

PERASMIAN MARKAS BARU <b>DI BUKIT MERAH</b> - Adun Gunung <b>...</b>

Posted: 29 Jan 2012 09:09 PM PST

Semalam satu perasmian markas PAS yang baru yang diberi nama Pusat Informasi dan Dakwah PAS Cawangan Bukit Merah telah disempurnakan oleh Tuan Haji Mohamd Sabu..


Bangunan ini mengambil masa kira-kira 7 bulan untuk disiapkan..Program tersebut bermula jam 3 hingga 430 petang.Turut hadir adalah YB Ramli,Ustaz Misbahul Munir (Timb Peseruhjaya PAS Perak) dan Ustaz Nuri Al Amin (ketua Penerangan PAS Perak).


Hampir 200 orang menyertai program ini.








Full content generated by Get Full RSS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan