Sabtu, 10 November 2012

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di kuala sepetang - Google Blog Search


Ai Punya Cerita: Makan Mee Udang <b>di Kuala Sepetang</b>.

Posted: 10 Oct 2012 06:18 AM PDT

Assalamualaikum....

Jom makan kat Kuala Sepetang.
Daripada zoo ke Kuala Sepetang lebih kurang 15 - 16 km ja. Patutnya dalam setengah jam dah sampai, tapi disebabkan GPS tunjuk jalan yang 'paling dekat' maka ambil masa lebih kurang 45 min. Entri zoo  kat sini.

Dekat Kuala Sepetang tu paling femes kedai MakTeh dan kedai MakJah. Ada jugak kedai PakHashim tapi tgk tak ramai singgah kat situ.

So aku n family p kedai MakJah. Kat situ femes makanan yang berasaskan udang. Mintak sotong goreng tepung mmg nan ado.  Mee udang biasa RM7.00, kalau nak yang special RM11.00. Depa kata special tu saiz udang. Tapi aku tgk sama ja. Udang dia mmg rasa fresh.  
Tapi mintak maaf sebab aku suka lagi makan mee udang kat Juru, Penang (warung Paksu).  Sebab masa aku p tu kuah mee just rasa sos.  Dan bila mintak cili potong, dia kata habis.  Last sekali bawa mai sos. :-(.

Makyah mintak mee goreng, sampai nak balik mee goreng tak sampai. Entah la kat mana silapnya. Malam tu tak la ramai sangat orang. Mungkin kalut nak solat maghrib rasanya. So Makyah share mee udang dengan aku.

Aku order udang goreng tepung. 1st time aku dapat udang yang digoreng dengan kulit2nya sekali.  Walaupun kulit dia macam lembut tapi selalunya kalau makan udang, aku mesti buang kulit so dgn otometiknya aku buang sekali tepung tu. So udang goreng tepung aku dan jadi udang togel!

Makyah oder ABC dan cucur udang.  Cucur udang dia ok jugak.

Bila semua orang makan, dia pun nak makan.  Bila orang tak layan, budak kecik ni dah mula nak buat perangai.

Sebelum dia bukak speaker, tok dia dukung dulu.  Kalau dengan makcik tak jalan sebab kalau tengah dok gelak2 pun, dia boleh nangis kalau makcik dukung.  Pengasuh dia panggil Queen of Vocal. 

sepetang <b>di kuala sepetang</b>, mee udang mak jah - lebih baik jadi <b>...</b>

Posted: 02 Nov 2012 05:19 AM PDT


2 Oktober lalu,  selesai tugasan rasmi di Taiping dan Penang ( 1 Oktober ) amik kesempatan terus ke Restoran Mee Udang Mak Jah yang terkenal di Kuala Sepetang....puas hati akhirnya dapat jugak merasa mee udang di sini selepas berbulan2 merancang. Alhamdulillah...rasa sedap dan bestnya adalah udang yang segar dan 'manis rasanya'.
BANYAK PARKING DISEDIAKAN
Selama ini saya hanya mendengar mee udang di di Kuala Sepetang sedap.....kerana sebelum ini  dah merasa mee udang di Bayan Lepas , jalan menghala ke Balik Pulau memang sedap..... harga pun 'sedap' masa tu RM 18.00 sepinggan....tapi udangnya sebesar ibu jari kaki...


Selepas tugasan di Taiping kami terus bertolak ke Kuala Sepetang....teruja sangat....orang pun tetiba ramai dengan kehadiran dua buah bas rombongan sekolah dari Negeri Sembilan...meriah sungguh kedai makan ini.

DENGAN KAWAN2 DARI UTARA DAN HQ
Pendapat peribadi saya, bila dah makan mee udang di sini....keistimewaannya adalah udangnya yang segar dan terasa manis. Alhamdulillah.



Insyallah datang lagi  dan nak cuba gerai2 lain di sekitar Kuala Sepetang.....

TRAVELOG : DARI BATU GAJAH KE <b>KUALA SEPETANG</b>....!

Posted: 05 Nov 2012 11:21 PM PST


Aktiviti : Konvoi motosikal CC kecil
Lokasi : Kuala Sepetang, Perak.
Hari : Sabtu - 6 Oktober 2012
Penyertaan : 11 motosikal

Program luar sekolah kali ini berkaitan dengan aktiviti permotoran. Diketuai oleh En.Syamsul dan segerombolan warga SMK Dato' Bendahara CM Yusuf sepakat berkonvoi ke luar daerah Batu Gajah.

Aktiviti konvoi ini diaktifkan semula setelah lama menyepi. Ahli baru pun bertambah tanpa disedari. Cewah..

Sebelum bertolak, kami bermesyuarat di Makmal Komputer pada hari Isnin, 1 Oktober 2012.
Plan :
  - Plan A : Nak ke Cameron Highland (tapi tak jadi sebab faktor cuaca tak menentu).
  - Plan B : Kuala Sepetang
  - Berkumpul di warong Cikgu Khairul Bariah jam 7.30 pagi.
  - Bertolak Jam 8.30 pagi.
  - Balik sebelum jam 12.00 tengah malam.










Nota kaki : Alhamdulillah...Gang konvoi selamat tiba di pekan Batu Gajah tepat jam 9.30 malam. Lokasi konvoi seterusnya ialah Hot Spring, Sungkai (kampung Aminuddin).

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved