Khamis, 20 September 2012

07 di sitiawan - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

07 di sitiawan - Google Blog Search


Panassss!!! Demontrasi UMNO, PEKIDA terhadap Ngeh Koo Ham <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2012 08:06 AM PDT

oleh: Manjungmari

Hari sehari suntok aku kat Taiping, alhamdulillah, kerja yang aku mula sejak bulan Februari dulu dah nak hampir selesai,, Balik rumah sampai Manjung jam 5 ptg lebih,, setelah sehari tak buka internet, buka sahaja,,, check bloi.. woiii,, berbelas-belas comment yang masuk,,
Tak sempat nak habis layan,,, HP bebunyi,, ingatkut bini telefon,, maklumlah,, sehari tak ada rumah,,, rupa nya Hadie Manchester call, sruh pi Masjid Setiawan,, apa perhimpunan demontrasi amam nak bantah kat Ngee Koo Ham,,, baguih,, bab ni sokong kalau nak buat… aku pi tengok aja jadilah…

 Bila aku sampai aja kat masjid An Nasriyah Stiawan, mereka dah berkumpul,, ramai mana,, seperti yang dalam gambar kay bawah ni ajalah..

ehem-ehem…. van sapa punya tu parking dalam masjid…parti politik dah masuk dalam masjid.

Menurut Imam Masjid, report polis telah dibuat kerana mereka tidak membenarkan demontrasi ini dibuat dalam perkarangan masjid,,, tetapi entahlah,, bila ada sahabat pi tanya kat polis,, jawab polis mereka tak terima pun bantahan,, pulak dah… nampaknya polis mai tolong jaga keselamatan para demontrasi…

Lepas tu depa bergerak ke Pejabat Ngeh dekat jalan hala ke Kampong Koh…. pi berkumpul deka traffic light,,, kan menggangu pengguna jalan raya,,, no akai la….

PERKASA pakai seluar pendek di perkarangan masjid

 Apek ni pun heran,, apa sudah jadi…

.

 Ucapan dimulakan,, siapa yang berucap….

Ha ha ha…cuba perati budak yang pegang banner kat bawah tu, macam ia tau aku nak ambik gambak,,, pejuang islam pakai seluar pendek wooo,, dharurat agaknya….

 Wakil UMNO biru……

Nak pegang bannner pun macam tak semangat aja,,,,kih kih,, no komen…

Ni penceramah mula,, kalau tak silap aku,, dia ni FBnya Ayahnda Mie.

Masa ni depa tak jerit hidup melayu lagi dah…. depa pun dah pandai takbir,,, bagiuh jugalah Ngeh jadi kurang ajaq,, boleh ajaq depa bertakbir…..

Depa nak pi serbu ke pintu pejabat Ngeh, kih kih,, pintu dah tutup kunci dah pun,, apa rah,, buat demo jam 6. lebih,,,.

jCuma sekadar ambik gambar kat sini,, tak tahulah kalau bibuh dlm peti surat kat pintu,, Ngeh nak baca ka atau dia buang kat tong sampah,, apa dia peduli,, bukan ada bukti penerimaan pun….

Ha ha, aauummm, rasanya bro Meor Razak dari Sahabat Alam masih ingat lagi kut..

.Apa pun aku rasa demontrasi tu kurang meriah lah,, sebab bro berkopiah baju merah Ulama Muda ni tak kelihatan pun..absent…. .

Related posts:

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG PERAK

Copyright 2010 All Rights Reserved